Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere en samboer som ikke tar ansvar for egne handlinger og ord?

Han bare fortsetter å skylde på meg for alt mulig .
Vi har gått til parterapi flere ganger.  jeg spør hva han lærte der , og han sier «ingenting».  Føles helt håpløst. mens jeg gjør det jeg kan for å bruke det vi lærte der i praksis.
Flykter fra hver minste ting istedet for å løse ting sammen .😣  det føles virkelig håpløst til tider 

Anonymkode: 48b3b...8b0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sammen med han da?

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg aldri i livet giddet 

Anonymkode: 75849...084

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde ikke gidda å prøve å håndtere det etter all den innsatsen som er satt inn med terapi og at han selv sier han ikke lærer noe. Da er det ikke håp å finne.

Moving on.

Anonymkode: 4124c...a3b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er dette noe du kan ta opp i terapien? 

Anonymkode: 44f79...c2f

• Nyttig 1
Skrevet

Dump han, han virker super barnslig og vil trolig ikke endre seg. 

Anonymkode: 5dcd7...40b

Skrevet
Guddla skrev (21 timer siden):

Hvorfor er du sammen med han da?

for å ha noe som man kan sutre og klage over her på Kvinneguiden? 

Anonymkode: 58412...cac

Skrevet

Har han vært sånn så lenge du har kjent han? Ihvertfall siden "hverdagen" kom i forholdet deres? Isåfall har han sikkert vært slik helt siden han var barn. Lille "Truls" som skyldte på venner eller lillebror hver gang noe gikk galt.

Vil du fortsette å få skylden for alt, så tenker jeg at denne mannen er "the one" for deg ❤️

Eller kanskje hvis du forklarer han problemet, så får han en aha-opplevelse på hvor urimelig han er, og bestiller time hos terapeut for å forbedre seg 🤪 :ironi:

Anonymkode: 35d08...8b7

Skrevet

Ja så gå da. Han endrer seg ikke. Så du må velge å leve med det eller gå videre. 

Anonymkode: 4ec2e...cb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 23.35):

Vi har gått til parterapi flere ganger.  jeg spør hva han lærte der , og han sier «ingenting».

Hvordan bruker dere timene i parterapien? Blir dere enige om noe dere begge skal jobbe med den neste uken? Kan dere bruke de siste ti minuttene av timen til en oppsummering av hva dere har snakket om og hva dere skal jobbe med videre? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...