AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg blir så lett overtalt av samboeren min om å fortsette forholdet. Vi har barn sammen. Jeg har det ikke bra med han, men han mener det er fordi jeg ikke «lar han» være sliten og sur, og at jeg er hårsår og krever for mye. Jeg har vært veldig langt nede. Har innledet forhold til en mann i en pause jeg og samboeren hadde. Vi avbrøt selvsagt da pausen var over, men etter ny fæl periode med samboeren min gjenopptok jeg kontakten. Han andre behandler meg så bra, det er vanvittig forskjell. Nå vurderer jeg å innrømme utroskapen for å få avsluttet forholdet med samboeren min. For de gangene jeg har forsøkt har det handlet om trusler om selvmord, at han ikke har noen andre enn meg i hele verden, at jeg gjør det for å ødelegge han osv. Kan det ikke da være bedre at han blir sint på meg enn knust? Jeg får ikke til å komme meg ut på annet vis, har prøvd i flere år 😔 Og ja, jeg er feig og redd. Anonymkode: 1c00f...16a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg blir så lett overtalt av samboeren min om å fortsette forholdet. Vi har barn sammen. Jeg har det ikke bra med han, men han mener det er fordi jeg ikke «lar han» være sliten og sur, og at jeg er hårsår og krever for mye. Jeg har vært veldig langt nede. Har innledet forhold til en mann i en pause jeg og samboeren hadde. Vi avbrøt selvsagt da pausen var over, men etter ny fæl periode med samboeren min gjenopptok jeg kontakten. Han andre behandler meg så bra, det er vanvittig forskjell. Nå vurderer jeg å innrømme utroskapen for å få avsluttet forholdet med samboeren min. For de gangene jeg har forsøkt har det handlet om trusler om selvmord, at han ikke har noen andre enn meg i hele verden, at jeg gjør det for å ødelegge han osv. Kan det ikke da være bedre at han blir sint på meg enn knust? Jeg får ikke til å komme meg ut på annet vis, har prøvd i flere år 😔 Og ja, jeg er feig og redd. Anonymkode: 1c00f...16a Så går han gjennom mange følelser rundt dette, bruker samvittigheten din i mot deg, overtaler deg til bedring for han innser nå hva han holder på å miste. Så dumper du han andre også blir du værende. Ting er bedre en periode, men så bruker han dette i mot deg for alltid. Og du blir mer feig, redd og trykket med enn aldri før. Anonymkode: 07c78...9b5 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Nei men du må bare reise. Ikke si noe. Si at alle følelser er borte og at det ikke nytter med alle disse truslene mer. Si at det blir for dumt å bli i forholdet pga skyldfølelse og redsel (at han truer om selvmord osv) Men aldri innrømm utroskapet når det er under et slikt grunnlag. Dere har barn sammen. Anonymkode: c0ef0...5bf 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Han kan ikke bruke selvmordstrusler som et tvangsmiddel for å holde deg i forholdet. Gjør det slutt. Si at du ikke har de rette følelsene for ham lenger. Hvis han begynner å snakke om selvmord, gi straks beskjed om dette til noen du vet står ham nær. En bror, søster, venn e.l. Noen du vet bryr seg om ham, og som vil kunne være der for ham. Straks det er slutt mellom dere, kan det nemlig ikke være ditt ansvar å hamle opp med selvmordstruslene hans. Det ender bare med at du blir sammen med ham igjen, mot din vilje. Ikke nevn noe om utroskap. Da kommer han muligens bare til å ta bruddet enda verre. Han kan bli aggressiv, begynne å plage deg for å få vite mest mulig om affæren, finne på å oppsøke personen du var utro sammen med osv. Anonymkode: 27383...b3c 3 1
Proteinyoghurt Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Ærlig talt, du har jo vært utro selv. Ikke kall det for en "pause", det blir bare for dumt. Dere er like der. Misfornøyd? Bryt ut. Enkelt.
Maleficenta Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir så lett overtalt av samboeren min om å fortsette forholdet. Vi har barn sammen. Jeg har det ikke bra med han, men han mener det er fordi jeg ikke «lar han» være sliten og sur, og at jeg er hårsår og krever for mye. Jeg har vært veldig langt nede. Har innledet forhold til en mann i en pause jeg og samboeren hadde. Vi avbrøt selvsagt da pausen var over, men etter ny fæl periode med samboeren min gjenopptok jeg kontakten. Han andre behandler meg så bra, det er vanvittig forskjell. Nå vurderer jeg å innrømme utroskapen for å få avsluttet forholdet med samboeren min. For de gangene jeg har forsøkt har det handlet om trusler om selvmord, at han ikke har noen andre enn meg i hele verden, at jeg gjør det for å ødelegge han osv. Kan det ikke da være bedre at han blir sint på meg enn knust? Jeg får ikke til å komme meg ut på annet vis, har prøvd i flere år 😔 Og ja, jeg er feig og redd. Anonymkode: 1c00f...16a tør du det da? om han truer ned selvnird når han er lei seg, hva kan han ikke finne på i sinne og sjalusi? Tror heller du må dumpe han og vende øret vekk når han truer med selvmord. Du er ikke ansvarlig for om han begår noe sånt. Han kan ikke legge slikt ansvar på dine skuldre Endret 29. oktober 2022 av Maleficenta 1 2
Grüner Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir så lett overtalt av samboeren min om å fortsette forholdet. Vi har barn sammen. Jeg har det ikke bra med han, men han mener det er fordi jeg ikke «lar han» være sliten og sur, og at jeg er hårsår og krever for mye. Jeg har vært veldig langt nede. Har innledet forhold til en mann i en pause jeg og samboeren hadde. Vi avbrøt selvsagt da pausen var over, men etter ny fæl periode med samboeren min gjenopptok jeg kontakten. Han andre behandler meg så bra, det er vanvittig forskjell. Nå vurderer jeg å innrømme utroskapen for å få avsluttet forholdet med samboeren min. For de gangene jeg har forsøkt har det handlet om trusler om selvmord, at han ikke har noen andre enn meg i hele verden, at jeg gjør det for å ødelegge han osv. Kan det ikke da være bedre at han blir sint på meg enn knust? Jeg får ikke til å komme meg ut på annet vis, har prøvd i flere år 😔 Og ja, jeg er feig og redd. Anonymkode: 1c00f...16a Huff, jeg skjønner godt du vil bort fra han. Han behandler deg dårlig og manipulerer deg til å bli. Du trenger ingen grunn for at han skal bli sint på deg og dermed ikke vil være sammen med deg mer. Slik han framstår, tror jeg det å innrømme utroskap overfor vil gjøre han enda verre. Du må være trygg på at så lenge du ikke har det bra i forholdet, er det grunn god nok for å forlate han. Truslene om selvmord virker mest som tomme trusler som brukes for å manipulere deg. Du kan oppsøke familievernkontor for støtte til hvordan du bør gå fram. Men er han så psyko som han framstår i innlegget, tror jeg at jeg bare hadde tatt med meg barna og dratt til et krisesenter.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Tror jeg hadde holdt forholdet til den andre mannen skjult lenge, han du har barn med høres ut som en type som kan gå langt for å gjøre livet ditt surt. Husk at du skal forholde deg til han til barna er 18 +, og dere skal få til en avtale om barnefordeling. Kom deg ut av forholdet på en ryddig måte, ikke hør på trusler om selvmord! Da sender du bekymringsmelding til helse og venner. La det gå en GOD stund før du eventuelt går videre med den andre mannen, hjemmebane må ryddes først. Anonymkode: d16c0...c5c 1
Fremmed fugl Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 TS, Du har vært utro som jeg skjønte av din post. Du ønsker samlivsbrudd. Mannen som du er sammen med ønsker ikke samlivsbrudd. Men han har på grunn av din utroskap og det at han ikke kjenner til den, et falskt besluttsgrunnlag når han har konkludert slikt. Eneste grunnen til at du ikke skal fortelle om utroskapen, er hvis du faktisk ønsker å redde samlivet med din kjæreste, og samtidig er helt ferdig med han du har vært utro med. Du er ikke der, og din kjæreste fortjener å kunne ta viktige valg basert på sanning og ikke den løgn som din utroskap har utroskapen har skapt.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 Her er det ingen offere - bare to søppelmennesker som ikke klarer å ta tak i egne liv og ordne opp. Du er utro, som er dårlig gjort overfor ham. Han truer med selvmord hvis du går fra ham. Kan det bli verre? Ikke nevn utroskapen. Det kommer til å skape MER drama enn nødvendig. Ta deg selv i nakkeskinnet, skjerp deg og kom deg ut av forholdet! Begynn flytteprosessen en god stund før du sier at det er slutt, så dere ikke må krangle i flere uker før du endelig er ute. Skaff et sted, ta med ting som kan tas med uten at det vekker mistanke osv. Sett opp time hos FVK. Ikke vær evneveik nå. Anonymkode: a2670...e9f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg blir så lett overtalt av samboeren min om å fortsette forholdet. Vi har barn sammen. Jeg har det ikke bra med han, men han mener det er fordi jeg ikke «lar han» være sliten og sur, og at jeg er hårsår og krever for mye. Jeg har vært veldig langt nede. Har innledet forhold til en mann i en pause jeg og samboeren hadde. Vi avbrøt selvsagt da pausen var over, men etter ny fæl periode med samboeren min gjenopptok jeg kontakten. Han andre behandler meg så bra, det er vanvittig forskjell. Nå vurderer jeg å innrømme utroskapen for å få avsluttet forholdet med samboeren min. For de gangene jeg har forsøkt har det handlet om trusler om selvmord, at han ikke har noen andre enn meg i hele verden, at jeg gjør det for å ødelegge han osv. Kan det ikke da være bedre at han blir sint på meg enn knust? Jeg får ikke til å komme meg ut på annet vis, har prøvd i flere år 😔 Og ja, jeg er feig og redd. Anonymkode: 1c00f...16a Gi beskjed om utroskapen . Du er utsatt for psykisk vold fra nåværende partner . Når han truer deg slik han gjør er ikke dette greit i hele tatt! Jeg forstår det er vanskelig men dette er noe du må gjøre for deg selv . Ta vare på deg selv og dra ♥️ Anonymkode: 98e48...012
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kalles monkey branching og er et klassisk eksempel på billig horete oppførsel fra norske kvinner pause betyr ikke sex eller forhold med andre, det betyr avstand Sonya Schwartz. 'Monkey branching' is the practice of preparing a new relationship even though you're already in one. Most people would agree it's incredibly unethical and unfair on the existing partner. forskning viser dette også, studier viser at over 50 prosent av kvinner har en backup mann mens de er i frohold blir så sjokkert over hvor billige og dumme norske kvinner er, er det rart utlendinger kaller dere for horer ? Anonymkode: 94852...cac Menn har overlapp før et ønsket brudd i mye større grad enn kvinner, som heller går og så finner en ny. Menn vil nemlig ofte ikke gi slipp på den gamle sexpartneren før de allerede har en ny linet opp. Men ikke uventet med beskyldninger om at norske kvinner er horer, dumme osv, det er klassisk i samlivsdebatt. Ser du tom får dratt inn utlendinger. Selv om temaet her er ei dame som lever med en mann som truer henne med å ta livet sitt, og prøver å komme seg ut, så kommer du med sånt oppgulp. Altså at ts har vært utro er jo familiens minste problem. Om du først skal kun sympatisere med mannen her, sympatiser heller med et ønske om hjelp for at han er suicidal og aggressiv. Anonymkode: 7dca4...dba 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): hun er ikke offeret her selv om han ligger langt nede og truer om selvmord Anonymkode: 94852...cac Menn som truer med sjølmord og mener det, tar gjerne familien med seg på reisa. Ikke nødvendigvis bare ts, men også ungene. Turbulente forhold som tar slutt er nettopp trigger for sånne hendelser. Offeret her er ihvertfall barna, som ikke kan forlate sine foreldre, men er prisgitt dem. Det virker som at familien trenger hjelp til å avslutte forholdet på en noenlunde ok måte som ikke setter noens liv i fare. Anonymkode: 7dca4...dba
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kalles monkey branching og er et klassisk eksempel på billig horete oppførsel fra norske kvinner pause betyr ikke sex eller forhold med andre, det betyr avstand Sonya Schwartz. 'Monkey branching' is the practice of preparing a new relationship even though you're already in one. Most people would agree it's incredibly unethical and unfair on the existing partner. forskning viser dette også, studier viser at over 50 prosent av kvinner har en backup mann mens de er i frohold blir så sjokkert over hvor billige og dumme norske kvinner er, er det rart utlendinger kaller dere for horer ? Anonymkode: 94852...cac Det der er visst mest vanlig blant menn. Anonymkode: 99328...164 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #15 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kalles monkey branching og er et klassisk eksempel på billig horete oppførsel fra norske kvinner pause betyr ikke sex eller forhold med andre, det betyr avstand Sonya Schwartz. 'Monkey branching' is the practice of preparing a new relationship even though you're already in one. Most people would agree it's incredibly unethical and unfair on the existing partner. forskning viser dette også, studier viser at over 50 prosent av kvinner har en backup mann mens de er i frohold blir så sjokkert over hvor billige og dumme norske kvinner er, er det rart utlendinger kaller dere for horer ? Anonymkode: 94852...cac Vi hadde ikke pause. Vi hadde et brudd, men for å forklare (dere) at det var samme mann jeg ble sammen med igjen skrev jeg pause i HI. For vi ble jo sammen igjen. Ergo en faktisk pause i forholdet (men ikke avtalt som pause, vi gjorde det helt slutt). Tror ikke voksne mennesker har pauser. Vi hadde hver vår bolig og hadde ikke kontakt. Det var helt over. Han vet at jeg hadde ny kjæreste. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror jeg hadde holdt forholdet til den andre mannen skjult lenge, han du har barn med høres ut som en type som kan gå langt for å gjøre livet ditt surt. Husk at du skal forholde deg til han til barna er 18 +, og dere skal få til en avtale om barnefordeling. Kom deg ut av forholdet på en ryddig måte, ikke hør på trusler om selvmord! Da sender du bekymringsmelding til helse og venner. La det gå en GOD stund før du eventuelt går videre med den andre mannen, hjemmebane må ryddes først. Anonymkode: d16c0...c5c Han vil ikke ha barna hvis vi ikke er sammen, så jeg trenger ikke forholde meg til han ved brudd. Fremmed fugl skrev (4 timer siden): TS, Du har vært utro som jeg skjønte av din post. Du ønsker samlivsbrudd. Mannen som du er sammen med ønsker ikke samlivsbrudd. Men han har på grunn av din utroskap og det at han ikke kjenner til den, et falskt besluttsgrunnlag når han har konkludert slikt. Eneste grunnen til at du ikke skal fortelle om utroskapen, er hvis du faktisk ønsker å redde samlivet med din kjæreste, og samtidig er helt ferdig med han du har vært utro med. Du er ikke der, og din kjæreste fortjener å kunne ta viktige valg basert på sanning og ikke den løgn som din utroskap har utroskapen har skapt. Ja, jeg har vært utro nå, og opprettholder kontakten nå. Har ikke vært utro tidligere. (Vi hadde ordentlig brudd, min samboer vet at jeg hadde kjæreste) Jeg ønsker ikke å redde samlivet, jeg ønsker å komme meg ut av det. Jeg håper at det at jeg er utro gjør at jeg lettere får avsluttet, men er usikker på alt. Anonymkode: 1c00f...16a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #16 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde ikke pause. Vi hadde et brudd, men for å forklare (dere) at det var samme mann jeg ble sammen med igjen skrev jeg pause i HI. For vi ble jo sammen igjen. Ergo en faktisk pause i forholdet (men ikke avtalt som pause, vi gjorde det helt slutt). Tror ikke voksne mennesker har pauser. Vi hadde hver vår bolig og hadde ikke kontakt. Det var helt over. Han vet at jeg hadde ny kjæreste. Han vil ikke ha barna hvis vi ikke er sammen, så jeg trenger ikke forholde meg til han ved brudd. Ja, jeg har vært utro nå, og opprettholder kontakten nå. Har ikke vært utro tidligere. (Vi hadde ordentlig brudd, min samboer vet at jeg hadde kjæreste) Jeg ønsker ikke å redde samlivet, jeg ønsker å komme meg ut av det. Jeg håper at det at jeg er utro gjør at jeg lettere får avsluttet, men er usikker på alt. Anonymkode: 1c00f...16a Han bare sier alt mulig for å holde på deg. Eksen min sa at han skulle flytte vekk å etterlate meg alene med barnet. Så truet han flere ganger mes selvmord. Så ville han ha mer samvær for barnet sin skyld. Så ombestemte han seg for han kunne ikke risikere at jeg fikk mer tid til å møte andre menn. Nå har han 30-40% samvær og lever i beste velgående. Anonymkode: 07c78...9b5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han bare sier alt mulig for å holde på deg. Eksen min sa at han skulle flytte vekk å etterlate meg alene med barnet. Så truet han flere ganger mes selvmord. Så ville han ha mer samvær for barnet sin skyld. Så ombestemte han seg for han kunne ikke risikere at jeg fikk mer tid til å møte andre menn. Nå har han 30-40% samvær og lever i beste velgående. Anonymkode: 07c78...9b5 Min har bevist at han ikke vil ha samvær dessverre, så det vet jeg stemmer.. Anonymkode: 1c00f...16a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #18 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Min har bevist at han ikke vil ha samvær dessverre, så det vet jeg stemmer.. Anonymkode: 1c00f...16a Du vet det ikke før du står der. Jeg har vært igjennom dette. Ingenting ble som han lovet. Selv med beviser på det. Anonymkode: 07c78...9b5
Helene Skrevet 30. oktober 2022 #19 Skrevet 30. oktober 2022 Ærlig, var så nær på å være utro. Gjorde det ikke. Men, varmen fra en mann, som jeg da ikke fikk fra sambo, kan ikke beskrives. Så ja, jeg var sikkert utro. Lå i en annen manns armkrok. Ikke sex. Bare sådær.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #20 Skrevet 30. oktober 2022 Slå opp. Lukk øra. Herregud menneske, "så lett og overtale". Hører du deg selv? Hva hadde du sagt om en person spurte deg om råd om det du spør KG om? Du hører jo selv ... slutt å la andre bestemme over deg. Visste du at man kan slå opp når som helst uten en grunn? Vel, nå vet du. Så bare avslutt forholdet. Anonymkode: f5985...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå