Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #1 Skrevet 4. desember 2005 Skal arrangere dåp neste helg, så trenger noen gode kake-oppskrifter.. (Hvor mange kaker trenger en til ca. 25 personer?). Jeg pleier aldri å bake, så er derfor litt grønn på området! Men trenger i alle fall: - sjokoladekake - marsipankake - ??? Håper noen kan hjelpe!!!!
Leanne Skrevet 4. desember 2005 #2 Skrevet 4. desember 2005 Jeg laget en kjempefin marsipankake for noen uker siden, hadde faktisk aldri laget det før, så er litt stolt.. Her er min "oppskrift": Sukkerbrød som er delt i 3 (jeg kjøpte et ferdig laga på butikken jeg..) Første laget har du på vaniljekrem, andre laget har du på bringebær / bringebær syltetøy eller annet syltetøy og stivpisket krem. Så legger du på toppen av kaken, smører stivpisket krem rundt og på toppen. Bruk ca 400g marsipan som du farger lyseblått, kjevle ut til den blir tynn og runn og legg over kaken. Bruk litt hvit marsipan til å lage 2 snømenn (2 rundinger oppå hverandre, kan evt. pynte med skjerf og nese) Ha tre iskjeks som du knekker i forskjellige størrelser og pynter med masse melis rundt, sett oppned på kaken. (ser ut som grantrær med snø, sett snømennene i nærheten av trærne. Pynt med små flekker med melis som ser ut som snøflak. Blir en kjempefin kake, og er faktisk ikke så vanskelig å lage heller, for jeg fikk det jo til
Gjest Fantus Skrevet 4. desember 2005 #3 Skrevet 4. desember 2005 Hvis du aldri pleier å bake, så vil jeg anbefale posene fra toro. Hvertfall Browniene. De er superlette å rore sammen, og de smaker knallbra, helt som hjemmelaget!
Nella Skrevet 4. desember 2005 #4 Skrevet 4. desember 2005 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...ekake+langpanne Dette er en veldig god (og lett å lage) sjokoladekake http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...0852&hl=brownie Og her har du gode brownie. Jeg syns ikke ferdigposene måler seg med hjemmelagde. Du kan få oppskrift på en veldig lett og rask ostekake å lage. Ostekake: 1 pk kornmo kjeks 100 g smeltet smør -knus kjeks (i foodprossessor er det supertfort gjort) og bland med smør. Trykk ut i bunnen av en 26 form med bakepapir i bunn. Sett i kjøleskapet. Fyll: 3 dl fløte 1 1/2 dl melis Pisk til krem 1 pk lettrømme (3dl) 1 pk kremost tine mandarin/ananas Rør disse godt sammen i en bolle lag sitrongele av 1 pk, men bruk halvparten av vannet bare (2,5dl). Avkjøl litt. Bland så kremen i ost/rømmeblandingen og hell i geleen. Hell oppå kjeksbunnen og sett over natta i kjøleskapet. Pynt med kiwi og røde druer feks. -- om du vil kan du lage en pakke rød gele med halvparten av vannet og avkjøle godt. Helle over kald kjeksbunn og la stivne før du heller over ostemassen. Ikke noe must egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå