AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 16-åringen din skal ha en sammenkomst med venner, du finner ut at det er litt alkohol der,ingen fremstår som beruset men du ser 6 ølflasker på benken . Hva gjør du? Anonymkode: 5c6b3...20f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Skal ha, har eller har hatt? Anonymkode: 0814f...ede 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Det hadde ikke vært ett tema! 16år , IKKE 18. Forelsre sitt ansvar. Så lei av tafatte foreldre spm lar de drikke tidlig.. Skjerpings! (ikke du men andre). Hadde tatt en prat med ungdommen og informert foreldrene til de andre! Anonymkode: 62db8...fdc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hadde ikke vært ett tema! 16år , IKKE 18. Forelsre sitt ansvar. Så lei av tafatte foreldre spm lar de drikke tidlig.. Skjerpings! (ikke du men andre). Hadde tatt en prat med ungdommen og informert foreldrene til de andre! Anonymkode: 62db8...fdc Hadde ikke vært dt tema faktisk , oh lord! Anonymkode: 5c6b3...20f 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Her er det helt vanlig. 16-åringene har støtt og stadig vors hjemme hos hverandre, oss inkludert. Ikke noe problem. De drikker uansett. Anonymkode: 39eab...33d 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det helt vanlig. 16-åringene har støtt og stadig vors hjemme hos hverandre, oss inkludert. Ikke noe problem. De drikker uansett. Anonymkode: 39eab...33d Dette er i Oslo forresten. Anonymkode: 39eab...33d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det helt vanlig. 16-åringene har støtt og stadig vors hjemme hos hverandre, oss inkludert. Ikke noe problem. De drikker uansett. Anonymkode: 39eab...33d Håper dere blir meldt.. For noen uansvarlige dårlige foreldre! Selvfølgelig drikker de om de får lov! Gode forbilder hadde kanskje hjulpet! Anonymkode: 62db8...fdc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper dere blir meldt.. For noen uansvarlige dårlige foreldre! Selvfølgelig drikker de om de får lov! Gode forbilder hadde kanskje hjulpet! Anonymkode: 62db8...fdc Jaja, da blir det jaggu ikke mange ressurser igjen i Oslo-politiet. Slutt å vær så tåpelig. Tror du ungdommer kun drikker om de får lov? Si meg, er det lenge siden du selv var på den alderen? Anonymkode: 39eab...33d 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Hmmm.. Nå har ikke jeg en 16åring enda, men han nærmer seg. Vet ikke hva jeg hadde gjort. 6 øl på en hel gjeng er jo ikke ille. Bedre at de hadde drukket de få øla her, enn noe sterkere på en annen fest. Hadde nok sagt ifra til de andre foreldrene og hørt hva de hadde tenkt. Her blir det ikke greit at han drikker, men jeg forstår jo at han vil gjøre det. Og ieg vil gjerne at han skal tørre å ringe hjem om noe skjer. Anonymkode: 131d7...30e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Pytt pytt , hadde ikke lagd noe krangel men tatt en liten prat om rusmidler og alkohol og samtidig om grenser og overgrep Anonymkode: feaf6...f36
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jaja, da blir det jaggu ikke mange ressurser igjen i Oslo-politiet. Slutt å vær så tåpelig. Tror du ungdommer kun drikker om de får lov? Si meg, er det lenge siden du selv var på den alderen? Anonymkode: 39eab...33d Du vet at det er gjort undersøkelser der foreldre mener det er greit å drikke så drikker barna og noen kan slite med det lenge eller bli alkoholikere. Og det er lettere å gjøre andre ulolige ting så lenge de får lov til dette.. Mange voksne som har stått fram og sagt at de skulle ønske foreldrene hadde sagt nei og vært mer fornuftig. For da hadde de aldri drukket.. Anonymkode: 62db8...fdc 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet at det er gjort undersøkelser der foreldre mener det er greit å drikke så drikker barna og noen kan slite med det lenge eller bli alkoholikere. Og det er lettere å gjøre andre ulolige ting så lenge de får lov til dette.. Mange voksne som har stått fram og sagt at de skulle ønske foreldrene hadde sagt nei og vært mer fornuftig. For da hadde de aldri drukket.. Anonymkode: 62db8...fdc De finnes sikkert. Finnes sikkert et drøss eksempler på det motsatte også. Tenker hver forelder setter de grenser de vil og at de kjenner barna sine best. Om du vil nekte din 16-åring å drikke så værsågod, men ville ikke vært så naiv at jeg hadde trodd det funket. Lykke til da Anonymkode: 39eab...33d 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De finnes sikkert. Finnes sikkert et drøss eksempler på det motsatte også. Tenker hver forelder setter de grenser de vil og at de kjenner barna sine best. Om du vil nekte din 16-åring å drikke så værsågod, men ville ikke vært så naiv at jeg hadde trodd det funket. Lykke til da Anonymkode: 39eab...33d Barna mine har aldri drukket. De er voksen no. Gode forbilder og regler. Snakke fornuft og når de selv har sett (når de var ungdom) andre ungdom drite seg ut så fristet det lite. Anonymkode: 62db8...fdc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna mine har aldri drukket. De er voksen no. Gode forbilder og regler. Snakke fornuft og når de selv har sett (når de var ungdom) andre ungdom drite seg ut så fristet det lite. Anonymkode: 62db8...fdc Oh lord. Naiv kalles det Anonymkode: 5c6b3...20f 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet at det er gjort undersøkelser der foreldre mener det er greit å drikke så drikker barna og noen kan slite med det lenge eller bli alkoholikere. Og det er lettere å gjøre andre ulolige ting så lenge de får lov til dette.. Mange voksne som har stått fram og sagt at de skulle ønske foreldrene hadde sagt nei og vært mer fornuftig. For da hadde de aldri drukket.. Anonymkode: 62db8...fdc Lenke til undersøkelsene? Jeg er oppvokst med foreldre som aldri drakk og alle vi tre "barna" drikker til deles ganske mye. Anonymkode: 807f3...c87
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De finnes sikkert. Finnes sikkert et drøss eksempler på det motsatte også. Tenker hver forelder setter de grenser de vil og at de kjenner barna sine best. Om du vil nekte din 16-åring å drikke så værsågod, men ville ikke vært så naiv at jeg hadde trodd det funket. Lykke til da Anonymkode: 39eab...33Sierd Sies det. Så viser det seg at mange foreldre ikke kjenner barna sine i det hele tatt. Ungdom er utrolig flinke til å lyve, manipulere og virke så uskyldig som bare det foran foreldrene. Jeg vet, jeg har tross alt vært ungdom selv. Anonymkode: fe709...fec 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oh lord. Naiv kalles det Anonymkode: 5c6b3...20f Bare la disse foreldrene leve i troen. Det er åpenbart viktig for dem. Anonymkode: 39eab...33d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Skrevet 29. oktober 2022 Barna er ærlige og hadde ikke hatt noe problem med å sagt det. Dessuten hang de ikke ute til langt på natt i helgene! Familiekos Anonymkode: 62db8...fdc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #19 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna er ærlige og hadde ikke hatt noe problem med å sagt det. Dessuten hang de ikke ute til langt på natt i helgene! Familiekos Anonymkode: 62db8...fdc Halleluja Anonymkode: 39eab...33d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #20 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna er ærlige og hadde ikke hatt noe problem med å sagt det. Dessuten hang de ikke ute til langt på natt i helgene! Familiekos Anonymkode: 62db8...fdc Javel , så ungdommene fikk ikke ha noe liv fordi det var viktigere med familiekos? Anonymkode: 5c6b3...20f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå