AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Del Skrevet 29. oktober 2022 Flere som merker det? Har mye mer stabil mage når jeg kun drikker vann en uke og så fort jeg drikker brus eller saft eller spiser søtt gummigodteri så får jeg dårlig mage Anonymkode: 61a08...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Del Skrevet 29. oktober 2022 Kunstig søtning som slår ut? Anonymkode: 64cdb...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Del Skrevet 29. oktober 2022 Er brus og saft av det sukkerfrie slaget? I så fall er det ikke rart du blir rar i magen! Anonymkode: 3350d...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 29. oktober 2022 #4 Del Skrevet 29. oktober 2022 Jeg blir sånn av å drikke lettbrus eller -saft. Altså det som er sukkerfritt. Når det kommer til brus holder jeg meg uansett til FARRIS. Det har jeg gjort i ca 18 år, etter at jeg lærte meg å like den for 20 år siden. Så jeg har lært meg å unngå det med kunstig søtningsstoff når jeg kan. Jeg får også vondt i hodet av å spise stjernemix, det må være unormalt(?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunstig søtning som slår ut? Anonymkode: 64cdb...f6e AnonymBruker skrev (1 time siden): Er brus og saft av det sukkerfrie slaget? I så fall er det ikke rart du blir rar i magen! Anonymkode: 3350d...546 Ja det er nok aspartam Fun saft osv Anonymkode: 61a08...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er nok aspartam Fun saft osv Anonymkode: 61a08...1a4 Jeg blir også veldig dårlig i magen av all brus og godis med kunstig søtsaker, er visst veldig vanlig Anonymkode: 64cdb...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg får ikke det av kunstig slutning, men derimot av søtsaker med sukker.. så snart jeg spiser noe med sukker får jeg urolig og opprørt mage og masse luft 😕 Anonymkode: 24116...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Flere som merker det? Har mye mer stabil mage når jeg kun drikker vann en uke og så fort jeg drikker brus eller saft eller spiser søtt gummigodteri så får jeg dårlig mage Anonymkode: 61a08...1a4 Drikker du brus og saft med eller uten sukker? Jeg vet det er flere som reagerer på samme måte når de får i seg søtningsmidler. Anonymkode: 2cbbc...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlieus Skrevet 30. oktober 2022 #9 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får ikke det av kunstig slutning, men derimot av søtsaker med sukker.. så snart jeg spiser noe med sukker får jeg urolig og opprørt mage og masse luft 😕 Anonymkode: 24116...2d0 Sorbitol, xylitol, mannitol og maltitol er kunstig søtning som ofte er tilsatt i godteri det også er vanlig sukker i . Disse stoffene tas ikke ordentlig opp i tarmen og kan føre til luft og magebesvær. Vil tro det er dette du reagerer på. Jeg har IBS og tåler dette svært dårlig. ser at bruken av disse har økt betraktelig i godteri dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 30. oktober 2022 #10 Del Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Jeg får vondt i kroppen når jeg spiser mye sukker. Kroppen har det mye bedre uten sukker. Endret 30. oktober 2022 av Embla Othea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #11 Del Skrevet 1. november 2022 CharlieA skrev (På 30.10.2022 den 13.10): Sorbitol, xylitol, mannitol og maltitol er kunstig søtning som ofte er tilsatt i godteri det også er vanlig sukker i . Disse stoffene tas ikke ordentlig opp i tarmen og kan føre til luft og magebesvær. Vil tro det er dette du reagerer på. Jeg har IBS og tåler dette svært dårlig. ser at bruken av disse har økt betraktelig i godteri dessverre. Njaaa... tror faktisk ikke det. Jeg kan tåle å spise gummigodteri uten å reagere spesielt, men så snart jeg tar et kakestykke, f.eks, så er det rumling og luft og fjerting av en annen verden. Pinlig. I brylluper og selskaper hopper jeg over kakene for jeg vet at så snart litt sjokoladekake har glidd ned så gasser jeg og blir oppblåst som bare det. Så jeg tror mer på sukkeret. Fun light osv med kunstig søtning går også helt fint. Anonymkode: 24116...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlieus Skrevet 1. november 2022 #12 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Njaaa... tror faktisk ikke det. Jeg kan tåle å spise gummigodteri uten å reagere spesielt, men så snart jeg tar et kakestykke, f.eks, så er det rumling og luft og fjerting av en annen verden. Pinlig. I brylluper og selskaper hopper jeg over kakene for jeg vet at så snart litt sjokoladekake har glidd ned så gasser jeg og blir oppblåst som bare det. Så jeg tror mer på sukkeret. Fun light osv med kunstig søtning går også helt fint. Anonymkode: 24116...2d0 Vet bare at for folk "også meg" med sensitiv mage (IBS) så er dette svært vanlig å reagerer på. Men aspertam som i fun light osv reagerer vi ikke på. Du kan jo teste det ut ved å kun innta sukker fks og forsikre deg helt om at det ikke er noe annet i å se hvordan du reagerer . Da må man også være obs på E stoffene og hva de er. Er iallfall veldig greit å vite . Flere reagerer jo også på mel og laktose Endret 1. november 2022 av CharlieA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå