AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Del Skrevet 29. oktober 2022 Er det innafor å danse tett med andre menn på fest når man er i et forhold? Eller generelt fysisk nærkontakt hvor man sitter og holder rundt hverandre? Jeg var på fest i går og ble litt bedugget og danset tett med en mann jeg kjenner godt og jeg ble sittende i armkroken hans i sofaen etterpå. Og før dere sier noe, jeg kan ikke spørre mannen min, for han er generelt sjalu uten grunn. Og det var ikke noe flørting med denne andre mannen. Men jeg lurer på hva andre tenker om dette, om jeg gikk over streken eller om sånt er greit i deres forhold. Jeg bare koste meg og hadde det gøy, men lurer på om jeg burde ha dårlig samvittighet? Anonymkode: 6159f...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Del Skrevet 29. oktober 2022 Å sitte å holde rundt hverandre er ikke greit i mine øyne. Å danse sammen for moroskyld alla swing eller litt funny twerking er greit så lenge det ikke går over til noe seksuelt og man står å klår på hverandre. Anonymkode: 75d8c...9c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Del Skrevet 29. oktober 2022 Høres helt greit ut. Du må jo få lov å hygge deg. At mannen din blir sjalu for ingenting er jo hans problem. Når fruen er på fest danser hun ofte med andre menn for å se hvor kåt hun klarer å få de. Helt topp det! Anonymkode: baf61...d91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 29. oktober 2022 #4 Del Skrevet 29. oktober 2022 Ja, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 29. oktober 2022 #5 Del Skrevet 29. oktober 2022 Jeg syns ikke det er greit å danse tett eller sitte i armkroken til andre når man er i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 29. oktober 2022 #6 Del Skrevet 29. oktober 2022 Det er dere to som bør ha en slags gjensidig forståelse her. Det er kanskje ikke alltid dette er mulig heller. Det virker som at dere er uenige allerede. Jeg synes absolutt ikke du burde ha dårlig samvittighet. Men for meg er det ok om dama gnir musa si mot låret til den hun danser med, dersom det er en intim dans. Kyssing er no go for oss. Litt intimitet er lov når det er fest synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbrukersåklar Skrevet 29. oktober 2022 #7 Del Skrevet 29. oktober 2022 Tja..om du vender på det, hadde d vært greit om mannen gjorde sån mot deg? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 29. oktober 2022 #8 Del Skrevet 29. oktober 2022 Jeg synes det er greit (sånn "kontekstuelt") , men om du lurer på om du burde ha dårlig samvittighet, hemmelighetskremmeri, og samtidig vet at kjæresten din ikke liker det - så er vel det vel relativt åpenbart hva svaret på frÅgan "greit eller ei" er... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Del Skrevet 29. oktober 2022 Helt greit og vanlig her Anonymkode: 2974d...c6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 29. oktober 2022 #10 Del Skrevet 29. oktober 2022 Her hadde det vært helt greit. Men mannen min liker ikke danse annet enn "tulledansing", så jeg danser alltid med andre når vi er på fest. Bor på en liten plass, der alle kjenner alle, så det er ingen som reagerer om man danser tett, sitter på fanget eller i armkroken noen minutter. Direkte klåing er selvfølgelig ikke greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 30. oktober 2022 #11 Del Skrevet 30. oktober 2022 TS, For det første så var informasjonen litt begrenset. Det du beskriver kan være alt fra noe som de fleste ikke hadde reagert på, til noe mange hadde reagert på. For det andre så for hvem tenker du det skal være greit? For deg? Hva er dine mål i din nåværende relasjon? Hvordan vil du se på deg selv? For kjæresten din? For tilfeldige anonyme brukere på KG? For majoriteten av folk? Det at du startet en tråd om dette, det gjør at det er lett å tro at dette ikke er helt ukomplisert i din kontekst. Du skriver at du var på en fest, ble beruset, og så var fysisk tett med en mann som du har en relasjon til over tid men som ikke er din kjæreste. Samtidig skriver du litt kort om din kjæreste, som gjør at jeg tror at han ikke tar lett på for eksempel utroskap, og jeg syns meg kunne skjønne at du vet at han ikke hadde syntes det var særlig hyggelig å se deg sammen med denne andre mannen. Hvis du svarer ja på neste 3 spørsmål: - Ønsker du at ditt forhold skal bli langvarig - Ønsker du å ikke være utro - Ønsker du at din partner skal føle seg trygg i deres forhold Så var det uklokt å først danse tett med denne mannen, for å så gå til sofaen å sitte å holde rundt hverandre. Som er noe annet enn å ta en dans sammen i henhold til musikken som spilles, eller ha noen tilfeldig kroppskontakt rundt omkring. Du vet at din kjæreste hadde følt seg utrygg av å se dette. Du vet kanskje ikke at slikt øker risiko for at du vil bli utro. Du skjønner nok at slikt kan være med å true ditt forhold. Du vet at du kan ha det gøy på fest uten å danse tett med enn mannlig venn, å så sette deg i en felles omfavnelse i sofaen. Mine tanker. Ikke fasit på hva som er greit. Men tipset er å reflektere over mål, og hvordan du kan påvirke din mulighet å nå dine mål. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Del Skrevet 30. oktober 2022 Athena Catalina skrev (13 timer siden): Jeg syns ikke det er greit å danse tett eller sitte i armkroken til andre når man er i et forhold. Enig! Hadde aldri falt meg inn å gjøre. Hvorfor liksom? Anonymkode: eb78f...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Å sitte å holde rundt hverandre er ikke greit i mine øyne. Å danse sammen for moroskyld alla swing eller litt funny twerking er greit så lenge det ikke går over til noe seksuelt og man står å klår på hverandre. Anonymkode: 75d8c...9c0 Dette er de samme grensene jeg og mannen har i vårt forhold, swing med andre er innafor, intimdans er ikke. Å sitte i armkroken eller på fanget til noen er heller ikke greit. Dere må bli enig om hva grensene er for deres forhold, men om du føler at du må skjule det har du nok gått forbi en grense. Anonymkode: b9915...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Del Skrevet 30. oktober 2022 Om det var meg, hadde jeg i hvert fall tatt hensyn til min manns følelser. Ja, kanskje han overdriver sjalusien og overreagerer, men jeg vet at det ikke er noen god følelse å sitte med, så jeg ønsker ikke at min mann skal føle på noe sånt. Om jeg oppførte meg på en måte som gjorde han sjalu, selv om jeg selv ikke la noe i det, ville jeg regulert meg selv neste gang ja, og beklaget ovenfor min mann. Forsøkt å forstå hvor sjalusien kommer fra og tatt litt hensyn. Jeg synes ikke mannen din er helt urimelig her. Jeg synes tvert i mot at du kunne ha litt mer forståelse. Anonymkode: e3e83...a48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #15 Del Skrevet 30. oktober 2022 Ts her. Jeg kan gi litt mer info. Dette med sjalusi har vært en greie i forholdet til mannen lenge. Han liker for eksempel ikke at jeg jobber med menn, spør nøye hvem som var til stede en sjelden gang jeg er ute med jobben eller med gamle venner, stiller spørsmål hvis jeg sitter og skriver en melding osv. Han nekter meg ingenting, men jeg syns det er vanskelig at han er såpass mistenksom når jeg aldri har i nærheten av å gjøre noe galt, har aldri flørtet med andre eller noe. Vi har vært sammen i mange år og har mye bra i forholdet vårt. Men sjalusien syns jeg er vanskelig. Så er saken også at mannen jeg danset med er en jeg har litt følelser for, men vi er bare venner og jeg har aldri tenkt tanken på ta initiativet til noe mer. Hadde vi vært single er det mulig det kunne blitt noe, men slik det er nå er vi kun venner. Så det føltes litt spesielt at han satt med armen rundt meg av den grunn og at vi danset rolig sammen. Samtidig tror jeg ingen andre tenkte at det var noe spesielt mellom oss, kun vennskapelig. Dette er ikke noe jeg kommer til å fortelle mannen, for det vil bare gjøre han usikker uten grunn, og han vil sikkert ha lyst til å nekte meg å dra på fest igjen. Han har tidligere forsøkt å få meg til å skifte jobb for eksempel, fordi jeg jobber med en del menn, og den type innblanding er jeg ikke interessert i. Men jeg burde sikkert holde mer fysisk avstand til denne vennen på neste fest. Anonymkode: 6159f...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #16 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts her. Jeg kan gi litt mer info. Dette med sjalusi har vært en greie i forholdet til mannen lenge. Han liker for eksempel ikke at jeg jobber med menn, spør nøye hvem som var til stede en sjelden gang jeg er ute med jobben eller med gamle venner, stiller spørsmål hvis jeg sitter og skriver en melding osv. Han nekter meg ingenting, men jeg syns det er vanskelig at han er såpass mistenksom når jeg aldri har i nærheten av å gjøre noe galt, har aldri flørtet med andre eller noe. Vi har vært sammen i mange år og har mye bra i forholdet vårt. Men sjalusien syns jeg er vanskelig. Så er saken også at mannen jeg danset med er en jeg har litt følelser for, men vi er bare venner og jeg har aldri tenkt tanken på ta initiativet til noe mer. Hadde vi vært single er det mulig det kunne blitt noe, men slik det er nå er vi kun venner. Så det føltes litt spesielt at han satt med armen rundt meg av den grunn og at vi danset rolig sammen. Samtidig tror jeg ingen andre tenkte at det var noe spesielt mellom oss, kun vennskapelig. Dette er ikke noe jeg kommer til å fortelle mannen, for det vil bare gjøre han usikker uten grunn, og han vil sikkert ha lyst til å nekte meg å dra på fest igjen. Han har tidligere forsøkt å få meg til å skifte jobb for eksempel, fordi jeg jobber med en del menn, og den type innblanding er jeg ikke interessert i. Men jeg burde sikkert holde mer fysisk avstand til denne vennen på neste fest. Anonymkode: 6159f...666 Du leker med ilden. Anonymkode: 49bc0...84a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ts her. Jeg kan gi litt mer info. Dette med sjalusi har vært en greie i forholdet til mannen lenge. Han liker for eksempel ikke at jeg jobber med menn, spør nøye hvem som var til stede en sjelden gang jeg er ute med jobben eller med gamle venner, stiller spørsmål hvis jeg sitter og skriver en melding osv. Han nekter meg ingenting, men jeg syns det er vanskelig at han er såpass mistenksom når jeg aldri har i nærheten av å gjøre noe galt, har aldri flørtet med andre eller noe. Vi har vært sammen i mange år og har mye bra i forholdet vårt. Men sjalusien syns jeg er vanskelig. Så er saken også at mannen jeg danset med er en jeg har litt følelser for, men vi er bare venner og jeg har aldri tenkt tanken på ta initiativet til noe mer. Hadde vi vært single er det mulig det kunne blitt noe, men slik det er nå er vi kun venner. Så det føltes litt spesielt at han satt med armen rundt meg av den grunn og at vi danset rolig sammen. Samtidig tror jeg ingen andre tenkte at det var noe spesielt mellom oss, kun vennskapelig. Dette er ikke noe jeg kommer til å fortelle mannen, for det vil bare gjøre han usikker uten grunn, og han vil sikkert ha lyst til å nekte meg å dra på fest igjen. Han har tidligere forsøkt å få meg til å skifte jobb for eksempel, fordi jeg jobber med en del menn, og den type innblanding er jeg ikke interessert i. Men jeg burde sikkert holde mer fysisk avstand til denne vennen på neste fest. Anonymkode: 6159f...666 Så hva hadde du følt om mannen din danset nært og sakte med en venninne han hadde følelser for, samt klynget seg sammen i sofaen med henne? Kjenner meg forøvrig igjen i din historie. For noen år siden var jeg og min mann på en fest og der var det en nabo av oss som jeg hadde god kjemi med. Jeg koste meg den kvelden, var i strålende humør og danset sakte med denne mannen. Selv om jeg i utgangspunktet syntes mannen min overreagerte da han ble sjalu over dette, forstår jeg han godt også. Jeg kan i retrospekt se at jeg lekte litt med ilden denne kvelden, og at min oppførsel var litt på grensen. Man skal ha respekt for sin partners følelser også. Mannen din stoler nok ikke på deg. Dette er noe dere bør snakke om og forsøke å jobbe dere gjennom. Selv om du mener at du er 100% pålitelig, så bør du være raus i samlivet ditt og gjøre ditt for at dette kan bedre seg. Da er det ikke fruktbart å drive å danse slow og sitte i armkroken til andre menn. Anonymkode: e3e83...a48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #18 Del Skrevet 30. oktober 2022 Det jeg stusser mest over er at TS mener mannen er ubegrunnet sjalu, men for meg synes det som at det er forståelig at mannen er sjalu. Det å sitte og bli holdt rundt og danse tett med en "venn" man har følelser for er ikke ok når man er i et forhold der man vet at den andre ikke vil like dette. Oftest vet man best selv hva som er greit og ikke og det TS gjør her bidrar ikke akkurat til å trygge mannen når det kommer til dere relasjon som par. Anonymkode: c5bc6...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 30. oktober 2022 #19 Del Skrevet 30. oktober 2022 Du skriver jo at din mann ville ikke godtatt dette, så da bør du unngå at det skjer igjen. Du kan godt danse vals eller swing, men stå over de rolige klinelåtene om dere ikke holder litt avstand til hverandre. Og det å sitte i armkroken er ikke greit når du har ørlitegrann følelser for fyren. Jeg har danset med andre menn og sittet på fanget selv om jeg er gift, men nå er ikke han sjalu og jeg har heller aldri satt meg i armkroken, men kun sittet på fanget om det ikke var ledige stoler rundt bordet når jeg skal snakke med noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #20 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det innafor å danse tett med andre menn på fest når man er i et forhold? Eller generelt fysisk nærkontakt hvor man sitter og holder rundt hverandre? Jeg var på fest i går og ble litt bedugget og danset tett med en mann jeg kjenner godt og jeg ble sittende i armkroken hans i sofaen etterpå. Og før dere sier noe, jeg kan ikke spørre mannen min, for han er generelt sjalu uten grunn. Og det var ikke noe flørting med denne andre mannen. Men jeg lurer på hva andre tenker om dette, om jeg gikk over streken eller om sånt er greit i deres forhold. Jeg bare koste meg og hadde det gøy, men lurer på om jeg burde ha dårlig samvittighet? Anonymkode: 6159f...666 Kan man gjøre det foran partneren sin ( uten at han /henne reagerer) så er det greit. Kan man ikke det, så er det ikke greit. Ja, han er nok sjalu heeeelt uten grunn. Anonymkode: 7e0b9...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå