AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Ja er det ok å være utro hvis man ikke får noe hjemme? Hva tenker dere? Hadde dere orket et liv uten intimitet og sex? Anonymkode: c1fdb...158 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja er det ok å være utro hvis man ikke får noe hjemme? Hva tenker dere? Hadde dere orket et liv uten intimitet og sex? Anonymkode: c1fdb...158 Spør partner. Hvis de sier det er greit er det i orden. Hvis ikke er det ikke greit. Det handler vel mer om det andre du spør om. Kan du leve uten sex og intimitet? Hvis ikke er det mye mer fair å gå ut av forholdet. Anonymkode: dfc81...e35 6 1
Gjest dreamstar Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja er det ok å være utro hvis man ikke får noe hjemme? Hva tenker dere? Hadde dere orket et liv uten intimitet og sex? Anonymkode: c1fdb...158 Jeg syns det er ok, hvis du er åpen med partner og partner godtar det. Ellers ikke. Men du kan evt velge å gjøre det slutt med partner og finne deg noen andre etterpå.
Silva Pluvialis Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja er det ok å være utro hvis man ikke får noe hjemme? Hva tenker dere? Hadde dere orket et liv uten intimitet og sex? Anonymkode: c1fdb...158 Nei. Det er aldri ok å være utro. Da bør du heller foreslå parterapi, spørre om å åpne forholdet eller ta ut skilsmisse. 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Nei. Ikke ok. Ingen grunn er god nok. Klarer du ikke leve i forholdet sitt som det er, så går du ut av forholdet. Anonymkode: e737c...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Om min mann ikke ville være intim med meg og heller ikle ville snakke om det ville jeg følt meg temmelig verdiløs. Jeg kunne ikke holdt ut å leve sammen i et platonisk ekteskap. Å søke oppmerksomhet andre steder hadde fristet men ville nok avsluttet først. Også pga ryddighet ovenfor «ny partner» Anonymkode: 95bb2...c3c 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 Synes det er helt jævlig å gå bak ryggen på partner uansett. Men en formildende omstendighet her er jo for så vidt at man ikke har sex og dermed utsetter ikke den utro den andre for smitte. Anonymkode: ba7ba...1f4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Nei, det er ikke ok. Punkt 1. Snakke sammen om problemene, vær åpen og fortell at dette er et problem og at noe må gjøres. Om problemene ikke løses, gå til Punkt 2: Gå i parterapi for å få profesjonell hjelp til å løse problemene. Dette er en veldig vanlig problemstilling de er vant til. Om sakene ikke bir bedre Punkt 3: Vurdere å gå. Svare på det siste er at nei, man skal ikke «orke et liv uten intimitet og sex» i lengden. Merk: I LENGDEN. Alle par kan ha perioder hvor dette er på et lavpunkt av ulike årsaker. Det er en del av livet, og man kan ikke forvente at alt er på topp gjennom et langt samliv. Anonymkode: 2a080...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Utroskap er aldri greit samme hvorfor. Om du vil ligge med andre får du spørre om tillatelse til åpent forhold eller slå opp hvis du er i et monogamt forhold nå Anonymkode: 10445...110 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg synes dette var mye enklere å svare på når jeg var ung. Nå som jeg er eldre og har mer erfaring synes jeg ikke dette er så enkelt å svare på mer. Jeg har hatt lett for å forstå flere av de kvinner jeg vet om som har vært utro. Alt er ikke så sort-hvitt egentlig. Anonymkode: 5a8c4...fef 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Det er mange som lever et sexløst ekteskap fordi den ene har tatt en beslutning for de begge. Uten å involvere den andre at denne beslutningen har blitt tatt. I de tilfeller hvor så er tilfelle så er det helt og fullt akseptabelt å gi tilbake med samme mynt og være utro. Hvorfor skulle det være verre å være utro enn å ta en beslutning om at sexlivet er opphørt? Anonymkode: 545b7...a5c 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 Spør for ei venninne... Anonymkode: c1fdb...158
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 Har hatt nok sex med gifte menn til å vite at de fleste ikke har noe problem med det i hvert fall. Og fortsetter livet som om ingenting har skjedd. Anonymkode: d9974...293 1
Gjest Paramount Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 Aldri greit å gå bak ryggen på noen.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har hatt nok sex med gifte menn til å vite at de fleste ikke har noe problem med det i hvert fall. Og fortsetter livet som om ingenting har skjedd. Anonymkode: d9974...293 Hvordan ble du slik? Tenner du spesifikt på å ligge med opptatte menn? Anonymkode: ba7ba...1f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mange som lever et sexløst ekteskap fordi den ene har tatt en beslutning for de begge. Uten å involvere den andre at denne beslutningen har blitt tatt. I de tilfeller hvor så er tilfelle så er det helt og fullt akseptabelt å gi tilbake med samme mynt og være utro. Hvorfor skulle det være verre å være utro enn å ta en beslutning om at sexlivet er opphørt? Anonymkode: 545b7...a5c Interessant perspektiv. Hadde tenkt å skrive noe lignende. Er det greit for en part å kreve at den andre lever uten sex resten av livet eller forholdet? Jeg forsvarer ikke utroskap, men hadde ikke selv forventet at partneren min ble frarøvet sex og intimitet om det var noe jeg ikke var interessert i å gjengjelde eller kunne gi. Anonymkode: 9dae4...98a
Sheik Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 Hvis partneren synes det er greit, så er det ok. Hvis ikke - nei. For meg er ærlighet og åpenhet den viktigste egenskapen en kan ha, så løgn og bedrag er helt uaktuelt. Da sender jeg deg på dør.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #19 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er mange som lever et sexløst ekteskap fordi den ene har tatt en beslutning for de begge. Uten å involvere den andre at denne beslutningen har blitt tatt. I de tilfeller hvor så er tilfelle så er det helt og fullt akseptabelt å gi tilbake med samme mynt og være utro. Hvorfor skulle det være verre å være utro enn å ta en beslutning om at sexlivet er opphørt? Anonymkode: 545b7...a5c Så det at partneren din har tatt en avgjørelse som du ikke er enig i forsvarer at du tar igjen med en råtten hevn? Jeg ville heller snakket med partner om åpent forhold eller gått ut av forholdet. Anonymkode: 1a9a4...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #20 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så det at partneren din har tatt en avgjørelse som du ikke er enig i forsvarer at du tar igjen med en råtten hevn? Jeg ville heller snakket med partner om åpent forhold eller gått ut av forholdet. Anonymkode: 1a9a4...0bc Er jo ikke snakk om noe hevn? Mennesker har en viss behov for sex og intimitet. Det er i hvertfall ville jeg tro svært lett å falle i utroskap om man ikke får noe hjemme. Anonymkode: c1fdb...158 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå