Gå til innhold

Virker ikke Therese Johaug egentlig ganske sutrete?

Gjest plusskatten

Anbefalte innlegg

Jeg klarte aldri ha respekt for henne igjen etter måten hun håndterte den dopingsaken på, så jeg har ikke lest noen av sakene om henne denne uken. Ser ikke for meg at dømmekraften hennes er helt hundre prosent denne gangen heller. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Johaug har en sinnsyk driv og offervilje som man må ha for å bli aller best. Sundby, Northug og Bjørgen hadde det samme og blant dagens utøvere er Klæbo den beste representanten for dette. Det gjør at man lever med skylapper og kan framstå litt sosialt keitete. Sundby og Bjørgen er jo fine eksempler på "idrettsidioter" som det viste seg hadde veldig innholdsrike personligheter når de ikke lenger måtte leve for å vinne. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter fortsatt ikke at en leppekrem kunne skape så jævlig mye drama og utestengelse fra OL.   Hun dopet seg jo ikke, hun brukte en leppekrem.  :rolleyes:

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (19 timer siden):

Jeg fatter fortsatt ikke at en leppekrem kunne skape så jævlig mye drama og utestengelse fra OL.   Hun dopet seg jo ikke, hun brukte en leppekrem.  :rolleyes:

Tja. Sier hun. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (19 timer siden):

hvis en russisk / britisk / polsk / amerikansk utøver hadde kommet med det tullet der, så ville du garantert ikke trodd på det, og selvfølgelig ønsket utestengelse for den utenlandske utøveren. 

men bare fordi hun er norsk, så er det liksom "helt greit" å holde på sånn... 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TJ har fremstått som sutrete siden dagen hun nektet å ta ansvar for at hun brøt grunnleggende antidopingprinsipper.

Endret av Reign
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

StinkySocks skrev (3 minutter siden):

hvis en russisk / britisk / polsk / amerikansk utøver hadde kommet med det tullet der, så ville du garantert ikke trodd på det, og selvfølgelig ønsket utestengelse for den utenlandske utøveren. 

men bare fordi hun er norsk, så er det liksom "helt greit" å holde på sånn... 

Nettopp.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (20 timer siden):

Nemlig !

Som hun hadde spurt legen om var ok, har svært lite med bevisst prestasjonshevende doping å gjøre.   Og hva den og den hadde sagt HVIS at det og det er totalt urelevant. HVIS at, har ingenting med fakta å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johaug virker som en hardhaus som tåler en støyt. 

Så når Johaug er ute og "sutrer" så har hun virkelig gode poenger bak, og kanskje mer enn vi klarer å forstå. Poenger vi alle nok ville kjent på hardere enn henne.

Det sagt, så er alltid en selvbiografi krydret med sladder, småopprør og spark tilbake til enkelte... Hvis ikke hadde ingen giddet å lese den. Og alle har alltid noe mot noen, også jeg og du. Så skal vi skrive en biografi om oss så ville vi gulpet litt rundt også. 

Johaug er super. Og hun har tatt imot og stått i ting og tang som ingen av oss klarer å sette oss inn i. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Johaug er super. Og hun har tatt imot og stått i ting og tang som ingen av oss klarer å sette oss inn i.

Det samme har Lance Armstrong. Fortsatt ingen hedersmann.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 minutt siden):

Det samme har Lance Armstrong. Fortsatt ingen hedersmann.

Ser man på skyldighets- og uskyldighetsgrad rundt begge to, så får vi to helt forskjellige historier som ikke kan sammenlignes i det hele tatt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante er at med ett mulig unntak (han partykongen vi alle kjenner), blir mannlige sportsutøvere og spesielt skisportutøvere nærmest behandlet som hellige, kritiserer du dem får du masse dritt, mens masse folk elsker å hate Johaug. Dette til tross for at hun er en av de aller beste idrettsutøverne Norge har fostret.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på skyldighets- og uskyldighetsgrad rundt begge to, så får vi to helt forskjellige historier som ikke kan sammenlignes i det hele tatt. 

Jepp, enig.

Men nytter ikke diskutere med haterne, de har bestemt seg for lenge siden. Best å bare ignorere dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første som dukker opp i hodet mitt når jeg hører navnet er pressekonferansen etter at hun ble tatt i doping. Det var skikkelig vondt å se. Føltes ut som alt hun har jobbet for og prestert bare raste totalt sammen som en pyramide av kort. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Jepp, enig.

Men nytter ikke diskutere med haterne, de har bestemt seg for lenge siden. Best å bare ignorere dem.

Haterne beviser bare for en kvinne Johaug faktisk er. En kvinne som har måttet ta imot og stå i kritikk, hat og uthenging på utrooolig tynt grunnlag, og på tross av at hun har levert noe av det beste som har skjedd norsk langrenn i mange, mange år. 

De fleste av oss ville bukket under og blitt bitter inn i evigheten av halvparten av dette. 

Men ikke Johaug. Hun kjører bare på. Foregangskvinne! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Jeg setter argumentasjonen din på spissen for å vise hvor svak den er.

Det er en grunnleggende forståelse innen antidoping at man ikke kan skylde på legen sin. Hvorfor ikke? Jo, fordi da hadde man bare ansatt lege på lege på lege, og gitt vedkommende gode sluttpakker. Man er selv ansvarlig for alt man putter i seg. TJ har i tillegg skrytt at hun ikke bare dobbeltsjekker alt hun putter i seg, hun trippelsjekker det. Hvilket vil si at hun lyver også om dette, om hun har stolt på legen.

Jeg har aldri trodd TJ har hatt intensjon om å dope seg, så jeg har aldri forventet noen innrømmelse av dette. Jeg har utelukkende forventet en innrømmelse at hun tabbet seg og måtte ta konsekvensene av det. I stedet har hun holdt fast ved at hun hadde null skyld i dette.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Entern skrev (5 minutter siden):

Jepp, enig.

Haterne beviser bare for en kvinne Johaug faktisk er. En kvinne som har måttet ta imot og stå i kritikk, hat og uthenging på utrooolig tynt grunnlag, og på tross av at hun har levert noe av det beste som har skjedd norsk langrenn i mange, mange år. 

De fleste av oss ville bukket under og blitt bitter inn i evigheten av halvparten av dette. 

Det er morsomt at dere beskriver dere selv i samme slengen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 minutt siden):

Det er morsomt at dere beskriver dere selv i samme slengen.

Du har ikke mye å komme med, har du vel?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 minutter siden):

Ja, enig! 👏

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 minutter siden):

Jepp, enig.

Nemlig !

Enkle og naturlig pene bygdejenter skal hates, så akkurat det samme når det gjelder Tone Damli.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...