AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Er litt fortvilet hvordan jeg skal håndtere oppførselen til svigerdatter. Min sønn og hun har 2 små barn,begge jobber 100 %,men hun gidder ikke gjøre noe hjemme,sitter bare på sofa etter jobb med tlf, klager på maten,utrykker hun lengter til barna legger seg,er sur og frekk mot mann og barn,husarbeid gidder hun ikke,vet ikke hvordan jeg skal si fra om dette uten at det blir uvennskap. Får så vondt av barna og sønnen når jeg ser hvordan han har det,har oppdradd han til å hjelpe til han gjør jo alt i huset,samt en herlig far for ungene,tar dem med ut,leker med dem,mens hun må kvile å være inne på tlf,hva gjør jeg?skal jeg ta opp situasjonen? Vil jo ikke blande meg for my😢 Anonymkode: a27fc...1bc 1
Ananas. Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Du kan spørre sønnen din om han har det bra, og eventuelt gi HAM støtte og råd hvis svaret er nei. Utover det er dette en sak mellom dem, ikke deg og henne. 33 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Og hvordan vet du det? Er du en flue på veggen der eller noe? Hva gjør sønnen hjemme? Med 2 små barn tviler at hun gjør ingenting. Heller at dere ikke ser alt hun gjør. Anonymkode: 131d1...a7d 9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Hvor mye er du der? Kan det være at hun ikke gjør noe mens du er der fordi hun gjør alt all den tiden du ikke er der? Anonymkode: 22a51...146 9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Hvorfor i alle dager skal du blande deg opp i dette? Du er svigermor, du har absolutt ingen rolle i hvordan de fordeler husarbeidet i noen andres hjem, inkludert din sønn sitt. Dersom dette er et problem for din sønn er det hans ansvar å ta tak i det, ikke moren hans sitt. Anonymkode: 62cb4...bf4 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Kanskje hun ikke har det så bra? Prøv å ikke vær så dømmende. Anonymkode: 0c108...dd7 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er litt fortvilet hvordan jeg skal håndtere oppførselen til svigerdatter. Min sønn og hun har 2 små barn,begge jobber 100 %,men hun gidder ikke gjøre noe hjemme,sitter bare på sofa etter jobb med tlf, klager på maten,utrykker hun lengter til barna legger seg,er sur og frekk mot mann og barn,husarbeid gidder hun ikke,vet ikke hvordan jeg skal si fra om dette uten at det blir uvennskap. Får så vondt av barna og sønnen når jeg ser hvordan han har det,har oppdradd han til å hjelpe til han gjør jo alt i huset,samt en herlig far for ungene,tar dem med ut,leker med dem,mens hun må kvile å være inne på tlf,hva gjør jeg?skal jeg ta opp situasjonen? Vil jo ikke blande meg for my😢 Anonymkode: a27fc...1bc Da regner jeg med at du tilbyr avlastning i stedet for å klage. 2 små barn, kan ha fødselsskader eller depresjon. Sover sikkert lite. Vær omtenksom! Anonymkode: 004dd...014 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Du har vel også oppdratt ham til å stå opp for seg selv, så du må nesten stole på at han løser dette selv. Anonymkode: f0ceb...40b 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Ananas. skrev (2 timer siden): Du kan spørre sønnen din om han har det bra, og eventuelt gi HAM støtte og råd hvis svaret er nei. Utover det er dette en sak mellom dem, ikke deg og henne. Enig! Kan det være hun er utslitt /deprimert? Sier han noe eller er det noe du som svigermor "synser"? Anonymkode: 98d9c...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg har en mann som er oppdratt til å hjelpe. Han tror han gjør alt i huset hele tiden, og han forteller også dette til andre. Men når han først står der og må vaske trusene sine, så vet han ikke hvilken såpe eller hvilken temperatur 😊 Bare vær obs på at det finnes slike sønner også… Vær ganske sikker i din sak før du blander deg i noe du kanskje ikke har like mye innsikt i som først antatt. Du bor jo ikke sammen med de og ser alt? Anonymkode: 4d28c...3ba 11
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg syns det er litt rart man konkluderer med at det må være at hun er deprimert, utslitt eller annet i den gata. Det kan bare være at det ikke er en A4 fordeling, som ikke trenger å gi mening for andre. Jeg ville hvertfall ikke blandet meg. Det kan koste deg. Sønnen din er en voksen person og kan stå opp for seg selv - hvis det trengs. Her gjør mannen min mye av «hverdagsjobb» med hus og middag. Jeg tar meg av praktisk og forsikringer, planlegging, klesvask og større vasking / rydding hver uke. For utenforstående kan det se ut som om «jeg gjør ingenting». Og stort sett handler det om at jeg er kvinne og «burde lage middag» eller «burde vaske gulvet». Når vi snakker med andre, så er det faktisk ofte kvinner som reagerer på at jeg gjør ingenting. Min hverdag består av at mannen lager middag hver eneste dag, fordi han elsker stå på kjøkkenet. Han liker å støvsuge og vaske bad, så det gjør han også. Han liker ikke forsikringer, betaling og innkjøp. Det gjør jeg. Og slik går det. Uansett - dette er en fordeling som passer oss best, da dette er det vi trives med. La de gjøre det som passer dem innenfor sine fire vegger. Du er ikke der og bor med dem til å bedømme hva, hvordan, hvorfor og hvem. Anonymkode: 0514a...0f1 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 Han kan ha vært uheldig i valget av sin partner. Mennesker med narsisstiske trekk snylter alltid på andre i alt fra arbeidsoppgaver til pengeforhold. Nå vet vi for lite til å vite noe om din svigerdatter til si noe om henne. For alt vi vet så er hun bare lat. Men for å lære mer om psykopater og narsissiter og avsløre deres oppførsel og mishandling så les deg opp på emne. Når man leser om psykopten så omtales gjerne en mann. Men ting tyder på at tallene for kvinnelige psykopater er like høye. Hennes krokodilletårer lurer systemet - Psykopatene blant oss Anonymkode: 1c585...290 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 Her var det da mange krasse svar. Dette kunne nesten jeg selv ha skrevet om min svigerdatter. Det er vel ikke utenkelig at det finnes en og annen kvinne som er litt over snittet lite deltagende hjemme? Min svigerdatter er både snill, skjønn og helt herlig å være sammen med, men hun bidrar ikke likt hjemme hos seg og sønnen min. Der må ikke alltid handle om depresjon ol, men noen er faktisk mindre aktive i hjemmet. Jeg er såpass mye sammen med de at jeg vet at hun bidrar minst, og jeg vet hun ikke gjør haugevis med usynlige ting. Min sønn har vel bare akseptert at ting er som de er, og klarer ikke forandre på ting uten at forholdet blir skjørere og kanskje ødelagt. Vi på utsiden må bare akseptere, på samme måte som ganske mange flere nok må se det samme hos sine døtre der deres menn gjør langt mindre husarbeid. Anonymkode: c91dc...2e0 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Her var det da mange krasse svar. Dette kunne nesten jeg selv ha skrevet om min svigerdatter. Det er vel ikke utenkelig at det finnes en og annen kvinne som er litt over snittet lite deltagende hjemme? Min svigerdatter er både snill, skjønn og helt herlig å være sammen med, men hun bidrar ikke likt hjemme hos seg og sønnen min. Der må ikke alltid handle om depresjon ol, men noen er faktisk mindre aktive i hjemmet. Jeg er såpass mye sammen med de at jeg vet at hun bidrar minst, og jeg vet hun ikke gjør haugevis med usynlige ting. Min sønn har vel bare akseptert at ting er som de er, og klarer ikke forandre på ting uten at forholdet blir skjørere og kanskje ødelagt. Vi på utsiden må bare akseptere, på samme måte som ganske mange flere nok må se det samme hos sine døtre der deres menn gjør langt mindre husarbeid. Anonymkode: c91dc...2e0 Men jeg skjønner ikke problemet her. Mange menn som bidrar lite. I tillegg er hun hyggelig å være med. Så er ikke et problem. Folk har forskjellig forhold til det å rydde Anonymkode: 131d1...a7d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #15 Skrevet 30. oktober 2022 Be sønnen din skaffe seg ryggrad og fikse sine egne problemer. Jobbet med en sånn type og forstår at han misliker dama si. Men han bare snakket dritt og gjorde ikke noe med saken. Utroskap på begge, fikk en unge til og kjøpte hus. Samtidig blir han. Din sønn er tydeligvis lik 🤦♀️ Anonymkode: 47588...1f1
SnartMammaLykke Skrevet 30. oktober 2022 #16 Skrevet 30. oktober 2022 Svigermor, du har ingenting med dette å gjøre 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Skrevet 30. oktober 2022 Ikke stol på noen mann når han sier han gjør mestparten av husarbeidet hjemme med to barn og en kone. Det er ekstremt sjelden vare og fleste mannfolk klager på husarbeid og mener dem gjør bedre når vi gjør det meste selv og bare trenger å syte litt selv så plutselig er vi syndebukken. Anonymkode: 11303...b14 4
Fremmed fugl Skrevet 30. oktober 2022 #18 Skrevet 30. oktober 2022 TS, Du observerer noe som gjør deg bekymret hvordan det går med familien til sønnen din. Så ønsker du å bidra positivt. Flott! Men mindre bra at du beskriver dette som et problem med din svigerdatter. Vil ikke hjelpe denne familien noe særlig med en slik problemforståelse. Familien til din sønn er i en periode der risiko for samlivsbrudd er betydelig. Tenker at det beste du kan gjøre er å skape rom for din svigerdatter og din sønn kan ha det fint som kjærester.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #19 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er litt fortvilet hvordan jeg skal håndtere oppførselen til svigerdatter. Min sønn og hun har 2 små barn,begge jobber 100 %,men hun gidder ikke gjøre noe hjemme,sitter bare på sofa etter jobb med tlf, klager på maten,utrykker hun lengter til barna legger seg,er sur og frekk mot mann og barn,husarbeid gidder hun ikke,vet ikke hvordan jeg skal si fra om dette uten at det blir uvennskap. Får så vondt av barna og sønnen når jeg ser hvordan han har det,har oppdradd han til å hjelpe til han gjør jo alt i huset,samt en herlig far for ungene,tar dem med ut,leker med dem,mens hun må kvile å være inne på tlf,hva gjør jeg?skal jeg ta opp situasjonen? Vil jo ikke blande meg for my😢 Anonymkode: a27fc...1bc Jeg ville begynt noe slikt som: Det ser du til at du ikke har det så bra om dagen? Er det noe vi kan hjelpe deg med eller om du ønsker å snakke om der er vi her for deg. Jeg var slik en periode. Jeg sleit voldsomt med psykiske og fysiske sykdommer. Jeg klarte ikke helt å formidle det, kanskje jeg bare skjøv det unna og jeg var ung. Svigers "angrep" meg verbalt som gjorde alt mye verre. Det endte meg voldsom krangling. I dag har vi et greit forhold. Jeg forstår jo frustrasjonen hennes, og jeg tror hun forstår nå at jeg slet. Anonymkode: 5e34e...cbb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #20 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her var det da mange krasse svar. Dette kunne nesten jeg selv ha skrevet om min svigerdatter. Det er vel ikke utenkelig at det finnes en og annen kvinne som er litt over snittet lite deltagende hjemme? Min svigerdatter er både snill, skjønn og helt herlig å være sammen med, men hun bidrar ikke likt hjemme hos seg og sønnen min. Der må ikke alltid handle om depresjon ol, men noen er faktisk mindre aktive i hjemmet. Jeg er såpass mye sammen med de at jeg vet at hun bidrar minst, og jeg vet hun ikke gjør haugevis med usynlige ting. Min sønn har vel bare akseptert at ting er som de er, og klarer ikke forandre på ting uten at forholdet blir skjørere og kanskje ødelagt. Vi på utsiden må bare akseptere, på samme måte som ganske mange flere nok må se det samme hos sine døtre der deres menn gjør langt mindre husarbeid. Anonymkode: c91dc...2e0 Hva mener du her? Hvorfor er det noe utenforstående har noe behov for å «akseptere» i det hele tatt? Anonymkode: 0514a...0f1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå