AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg skal være borte neste helg fra fredag- søndag. Jeg har snakket med kona mi om det, og hun synes det er greit. Vi har to barn på 1 og et halvt og 3 år. Det er vel 3 eller 4 gang jeg drar på en helgetur siden minste ble født. Kona har ikke dratt på noen turer, men hun har heller ikke lyst pga amming. Vi pleier å ha en "sovedag" hver i helgene, og den som skal sove tar nettene hvis noen av de våkner. Den som sover sover til halv 9-9. Den som står opp må stå opp mellom 4-6 om morgenen. Uansett så mener kona at jeg burde stå opp begge dagene denne helgen, siden hun tar hele neste helg. Hun mener det er dårlig av meg og ikke foreslå det på egen hånd, og at jeg unner henne like mye som jeg unner henne.. Jeg mener det er helt feil. Jeg synes det er teit at hun nesten bruker det mot meg at jeg skal bort når jeg nesten aldri er borte. Uansett så er hun såret over at jeg mener vi burde gjøre som vanlig. Er det virkelig så urimelig av meg å mene dette? Anonymkode: 32dd0...ce0 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 29. oktober 2022 Enig med kona di. At hvis du skal vekk på tur en helg så kan du ta begge dager helgen før eller etter. Anonymkode: 108d4...75c 189 6 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal være borte neste helg fra fredag- søndag. Jeg har snakket med kona mi om det, og hun synes det er greit. Vi har to barn på 1 og et halvt og 3 år. Det er vel 3 eller 4 gang jeg drar på en helgetur siden minste ble født. Kona har ikke dratt på noen turer, men hun har heller ikke lyst pga amming. Vi pleier å ha en "sovedag" hver i helgene, og den som skal sove tar nettene hvis noen av de våkner. Den som sover sover til halv 9-9. Den som står opp må stå opp mellom 4-6 om morgenen. Uansett så mener kona at jeg burde stå opp begge dagene denne helgen, siden hun tar hele neste helg. Hun mener det er dårlig av meg og ikke foreslå det på egen hånd, og at jeg unner henne like mye som jeg unner henne.. Jeg mener det er helt feil. Jeg synes det er teit at hun nesten bruker det mot meg at jeg skal bort når jeg nesten aldri er borte. Uansett så er hun såret over at jeg mener vi burde gjøre som vanlig. Er det virkelig så urimelig av meg å mene dette? Anonymkode: 32dd0...ce0 Jeg syns du er litt urimelig. Hun stiller jo opp en hel helg for at du skal ha det gøy, og du burde unne din kjæreste litt søvn som takk for dette Anonymkode: 05785...8b8 118 2 26
Populært innlegg Hactar Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 29. oktober 2022 Så når det gjelder dine helgeturer er det «nesten aldri» og ikke noe å bry seg med, men når det gjelder denne ene helgen hvor du skal trå til litt ekstra, da er det en urimelig ekstrabelastning? 143 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 29. oktober 2022 Hun tar 24/7 den helgen du reiser bort, da er det ikke urimelig å unne henne litt ekstra søvn i forkant. Anonymkode: 8d5f9...ae6 78 2 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 29. oktober 2022 Ja, du er veldig urimelig! Du burde faktisk ta hele denne helgen og helgen om to uker for å kompensere samboeren din som da har vært hjemme alene en hel helg med kidsa! Anonymkode: 455b5...d84 73 1 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 29. oktober 2022 Her står mannen opp lørdag og søndag og alle andre dager han er hjemme fra jobb, noe annet skulle bare mangle all den tid jeg ammer 3-6 ganger mellom klokken 22 og 06-07. Hver natt. Hadde han reist bort hele helger flere ganger løpet av året hadde han fint måtte gjøre opp for det også, all den tid jeg ikke bare kan reise avgårde. Mann deg opp, ta ansvar. Mannebarn. Anonymkode: 4bb0b...818 45 2 15
Aureka Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Høres nesten ut som om dette er skrevet av en dame. Uansett, SELVFØLGELIG tar du støyten begge nettene i forkant når du reiser bort neste helg. Hvorfor skulle du ikke det? Kona de må klare seg alene og ta begge nettene når du er borte. Skjerp deg! 18 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Skal du bort får du stille opp helgen før eller etter. Neste helg får du sove og styre som du vil, mens kona di må ta barna dag og natt. Alternativet er og droppe tur. Jeg synes 4 turer alene på ett år er litt. Min mann har vært borte to ganger på 7 år. Jeg synes du er urimelig! Anonymkode: 60db8...c05 32 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 Populært innlegg #10 Skrevet 29. oktober 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal være borte neste helg fra fredag- søndag. Jeg har snakket med kona mi om det, og hun synes det er greit. Vi har to barn på 1 og et halvt og 3 år. Det er vel 3 eller 4 gang jeg drar på en helgetur siden minste ble født. Kona har ikke dratt på noen turer, men hun har heller ikke lyst pga amming. Vi pleier å ha en "sovedag" hver i helgene, og den som skal sove tar nettene hvis noen av de våkner. Den som sover sover til halv 9-9. Den som står opp må stå opp mellom 4-6 om morgenen. Uansett så mener kona at jeg burde stå opp begge dagene denne helgen, siden hun tar hele neste helg. Hun mener det er dårlig av meg og ikke foreslå det på egen hånd, og at jeg unner henne like mye som jeg unner henne.. Jeg mener det er helt feil. Jeg synes det er teit at hun nesten bruker det mot meg at jeg skal bort når jeg nesten aldri er borte. Uansett så er hun såret over at jeg mener vi burde gjøre som vanlig. Er det virkelig så urimelig av meg å mene dette? Anonymkode: 32dd0...ce0 At kona di/dama di ikke reiser vekk pga. amming handler ikke om at hun "ikke har lyst" men at barnet må ha mat. Hvis hun tar en hel helg alene med barna, er det vel rimelig at du også tar en hel helg. Utrolig at du ikke ser eller verdsetter ekstrainnsatsen hennes, men synes det er "teit" at det blir krevd ansvar av deg? Anonymkode: 0dd8d...1ea 65 1 18
Xanadus Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Nesten aldri borte når du nå skal på helgetur 3. eller 4 gang i dine år som far? Det er da mer enn litt borte, tenker jeg. Gled kona di og ta barna heile helga, om det er det ho vil. Jeg forstår egentlig ikke hvordan dere småbarnsforeldre kan komme på å krangle så mye om hvem som skal stå opp og hvem som skal sove hver helg. En dag er barna store, og dere får sove ifred. Og det er ikke så lenge til heller. Da kommer dere til å savne de trivelige morgenene hvor dere koste dere med verdens skjønneste unger- deres egne unger- som snart blir til "sure" tenåringer . Kos deg, og lykke til 19 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 Ærlig talt…. Du får en hel helg, hun får en hel helg, hvor vanskelig er det for deg å forstå at det er rettferdig? Å stakkars deg som må stå opp tidlig begge dagene en hel helg… Hvor mange ganger har ikke hun vært førstemann oppe både i helger og hverdager? Hvor mange netter har ikke hun ligget våken gjennom svangerskapet på grunn av aktiv baby om natten? Hvor mange våkenetter har ikke hun hatt etter at begge barna ble født for å gi de mat, trøst, bleie osv? Du slår meg som en veldig lite moden pappa…. Igjen, ærlig talt! Anonymkode: e831e...a8d 31 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At kona di/dama di ikke reiser vekk pga. amming handler ikke om at hun "ikke har lyst" men at barnet må ha mat. Hvis hun tar en hel helg alene med barna, er det vel rimelig at du også tar en hel helg. Utrolig at du ikke ser eller verdsetter ekstrainnsatsen hennes, men synes det er "teit" at det blir krevd ansvar av deg? Anonymkode: 0dd8d...1ea Barnet MÅ ikke ha mat når det er 1 og et halvt år.. Det er henne som velger å fortsette ammingen. Jeg har sagt jeg kan stille opp hvis hun vil slutte å amme , og jeg mener grunnen til at den minste står opp klokken 4 er KUN pga det vil ble ammet. Hun nekter å slutte å amme , og da står jeg opp en dag hver helg så tidlig fordi jeg respekterer hennes ønske om å amme. Jeg er helt sikker på at vi begge kunne ha sovet til halv 7 hvis minste ikke hadde vært vant til å få melk hver dag klokken 4. Ts Anonymkode: 32dd0...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 Dere får legge barna senere om de pleier stå opp 4. Uansett, det er bare å legge seg tidligere, om det er hardt å stå opp 6. Får du reise bort en helg for 4-5 gang, tilbyr du deg så klart å ta de mest mulig en helg. Nå for tiden får man barn sammen Det er bare besteforeldregenerasjonen hvor mannen jobbet og kvinnen jobbet litt, pluss tok alt hjemme. Anonymkode: 7ac1d...9d4 15 2
Silva Pluvialis Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg skal være borte neste helg fra fredag- søndag. Jeg har snakket med kona mi om det, og hun synes det er greit. Vi har to barn på 1 og et halvt og 3 år. Det er vel 3 eller 4 gang jeg drar på en helgetur siden minste ble født. Kona har ikke dratt på noen turer, men hun har heller ikke lyst pga amming. Vi pleier å ha en "sovedag" hver i helgene, og den som skal sove tar nettene hvis noen av de våkner. Den som sover sover til halv 9-9. Den som står opp må stå opp mellom 4-6 om morgenen. Uansett så mener kona at jeg burde stå opp begge dagene denne helgen, siden hun tar hele neste helg. Hun mener det er dårlig av meg og ikke foreslå det på egen hånd, og at jeg unner henne like mye som jeg unner henne.. Jeg mener det er helt feil. Jeg synes det er teit at hun nesten bruker det mot meg at jeg skal bort når jeg nesten aldri er borte. Uansett så er hun såret over at jeg mener vi burde gjøre som vanlig. Er det virkelig så urimelig av meg å mene dette? Anonymkode: 32dd0...ce0 Hvorfor skal hun ta denne og neste helg? Hvis du er borte neste helg, er det vel mest fair at du tar denne? 11 1
Nettmamma85 Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg syns du er litt urimelig. Hun stiller jo opp en hel helg for at du skal ha det gøy, og du burde unne din kjæreste litt søvn som takk for dette Anonymkode: 05785...8b8 Dette. Og det burde du virkelig skjønne selv, TS. Så egoistisk du er. 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 Du bestemmer ikke når hun er ferdig med å amme, og du bør av ren omsorg og respekt for dine barns mor stå opp lørdag og søndag uten sure miner. Anonymkode: 93d3c...e4d 32 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Skrevet 29. oktober 2022 Ja, TS er komplett urimelig. Å reise bort på guttetur «3-4 ganger siden yngste ble født» er også MYE, når yngste bare er 1,5 år. Noe sier meg at TS ikke er moden nok til å være far, og ikle helt forstår hva det innebærer… Anonymkode: 4d402...bfa 37 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #19 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg skal være borte neste helg fra fredag- søndag. Jeg har snakket med kona mi om det, og hun synes det er greit. Vi har to barn på 1 og et halvt og 3 år. Det er vel 3 eller 4 gang jeg drar på en helgetur siden minste ble født. Kona har ikke dratt på noen turer, men hun har heller ikke lyst pga amming. Vi pleier å ha en "sovedag" hver i helgene, og den som skal sove tar nettene hvis noen av de våkner. Den som sover sover til halv 9-9. Den som står opp må stå opp mellom 4-6 om morgenen. Uansett så mener kona at jeg burde stå opp begge dagene denne helgen, siden hun tar hele neste helg. Hun mener det er dårlig av meg og ikke foreslå det på egen hånd, og at jeg unner henne like mye som jeg unner henne.. Jeg mener det er helt feil. Jeg synes det er teit at hun nesten bruker det mot meg at jeg skal bort når jeg nesten aldri er borte. Uansett så er hun såret over at jeg mener vi burde gjøre som vanlig. Er det virkelig så urimelig av meg å mene dette? Anonymkode: 32dd0...ce0 «Nesten aldri?» 4 ganger på 1,5 år er MYE når du akkurat har fått et barn. Kona di har vært 0 ganger borte. Det er garantert ikke fordi hun ikke har «lyst» siden hun ammer, men fordi hun ikke KAN siden hun ammer. Du er helt urimelig, enig med din kone. Anonymkode: d17d0...cde 33 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #20 Skrevet 29. oktober 2022 Oj. Her har verken jeg eller samboer reist bort etter vi fikk barn for 1,5 år siden… 4 helger på 1,5 år syns jeg er mye egentlig. Skjønner godt at hun ønsker du skal stå opp helgen før når hun må ta begge barna alene hele helgen mens du er ute å koser deg… Anonymkode: 391ff...607 16 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå