male32 Skrevet 29. oktober 2022 #1 Del Skrevet 29. oktober 2022 Hei Har begynt å pusle litt. Kun prøvd 500 og 1000 brikker. Synes de med 1000 brikker kan være veldig vanskelig. Vurderer å prøve meg på 1500 brikker nå. Hvor stor forskjell er det egentlig? Har prøvd Ravensburger, Heye og et fra hobbyspesialisten. Det fra hobbyspesialisten var meget høy kvalitet og morsomt å pusle. Kjøpte også et veldig billig puslespill på Rusta. Aldri mer. Som forventet var dette elendig kvalitet og helt håpløst å pusle. Hold på i noen dager, fører jeg ga opp. Motivet virket fint da, men brikkene var veldig små og passet dårlig sammen. Har kjøpt puslespill fra Clementoni og Trefl, men ikke prøvd enda. Noen erfaring med kvaliteten på disse? Er de like bra som Ravensburger? Er det andre merker jeg bør se på/prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 4. november 2022 #2 Del Skrevet 4. november 2022 Jeg syntes ekte puslespill tok så mye plass. Jeg foretrakk 1500. Nå er jeg blitt «hekta» på nettpusling. På jigsawplanet.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 13. november 2022 #3 Del Skrevet 13. november 2022 jeg har ikke hørt om di stedene en gang men jeg har pleid og kjøpe i bokhandel di pleier å ha tilbud på dem også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Del Skrevet 23. november 2022 Bokhandlerne pleier å ha de beste merkene, som Ravensburger og Clementoni som du har nevnt. Jeg selv synes egt at bilder på 2000 brikker er perfekt, fordi de er akkurat ikke for vanskelige eller for lette. Man må bare sortere brikkene, og forestille seg at hver gruppe brikker er små puslespill som til slutt skal bli ett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 23. november 2022 #5 Del Skrevet 23. november 2022 Optimalt antall brikker avhenger mye av motivet for min del. Hvis det er mange seksjoner kan jeg gå opp i 1500, altså for eksempel hus, jorde, vei, skog, himmel med skyer. Er det derimot kun ei kirke med litt gårdsplass og uendelig mye himmel blir 1500 for mye. Jeg liker best Schmidt mht kvalitet, det har jeg kjøpt på nett. (Jeg har også noen fra da jeg var barn, så jeg tror det ble solgt her før). Dessverre har de ikke så mange med fotografier, mest tegninger og det synes jeg er vanskeligere å pusle av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Del Skrevet 3. januar 2023 Du må prøve wasgij-puslespillene. Veldig gøy å pusle, for de blir aldri som på bildet på esken. Anonymkode: 42a77...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg anbefaler Cobble Hill, Gibsons og Galison/Mudpuppy. Ravensburger var bra før, men har tapt seg de siste åra. Anbefaler å handle på boardgamer.no. veldig bra priser og best utvalg av alle! Anonymkode: c11ac...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 18. januar 2023 #8 Del Skrevet 18. januar 2023 Mitt favorittmerke er Jan Van Haasteeren! Har puslet alle nesten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg har aldri opplevd noe puslespill som vanskelig. Tidkrevende, ja, men altså, det er jo bare å prøve brikkene, og så finner man de som passer til slutt. Brute force om man må. Jeg hater puslespill hvor brikkene ikke passer skikkelig, hvor det er vanskelig å avgjøre om det er rett brikke eller ei fordi det er flere brikker som passer i samme hullene. Så jeg sverger til ravensburger. Quality collection kan også gå, men har absolutt best erfaring med Ravensburger. Jeg har puslematte, så det er lett å rulle sammen og pakke vekk når man trenger bordplassen til noe annet. Anonymkode: 64e6a...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg har puslet mye i min tid. Har kjøpt fra både Ravensburger og Clementoni. Jeg har flere av de på veggen hjemme. Jeg liker beste puslespill med ulver, indianere og bjørner. Puslespill av slott, «hus i skogen» osv er ikke min greie. Jeg har faktisk puslespill som lyser i mørket og jeg liker de veldig godt. Har stort sett puslet 1000 og opp til 2500. Da bruker jeg spisestuebordet og trenger ikke rydde bort før det er heøt ferdig. Anonymkode: 8d890...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #11 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg liker de i tre fra Wood Trick! 😍 Litt utenom standard du får på ARK liksom. Anonymkode: 86c95...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Del Skrevet 18. januar 2023 Ravensburger er best, men det er noen andre bra også. Jeg liker best 1000 brikker, 500 er koselig hvis jeg vil pusle noe mindre. 1500 er faktisk ganske stor forskjell fra 1000, men kan gå. 2000 ble for mye for meg, orker ikke. Ellers kommer det an på motivet. Jeg vokste opp med sånne alpelandskap-puslespill, men er blitt glad i tegnede motiver også. Men de må være klare og tydelige med små detaljer, ikke sånne endeløse flater med uklare farger. De har laget en serie puslespill av Lisa Aisatos tegninger, og jeg elsker de tegningene hennes, men ikke som puslespill! 60% av bildet er bakgrunn i flytende nyanser, det har jeg ikke tålmodighet til. Jeg kjøpte sånn puslematte, men det var jo bare et slags stoff. Det gjorde det nesten umulig å pusle, siden jeg måtte plukke opp og flytte hver brikke i stedet for å skyve dem rundt på bordet. Gikk raskt videre til neste eier! Kjøper gjerne brukt, standardpris er 100 for 1000 brikker. Har kjøpt via Finn, alle har vært helt fine, som nye. Selger også videre selv. Ellers har Ark 40 % med jevne mellomrom, og så er det div nettbutikker med lav pris. Anonymkode: 5d74e...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 18. januar 2023 #13 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg liker Ravensburger best. De har også mulighet til å lage puslespill av ett bilde du selv har tatt. Feks av barna dine, hunden eller hva som helst. Jeg kjøpte ett puslespill for noen år siden. Motivet var kjempefint ett tre og noen sjiraffer. Mye steppelandskap rundt i solnedgang. Det gikk rett i søpla etter en tid. Si en brikke som var helt orange, den passet helt fint i ett parti hvor det var mye mørke brunt. Mener det var 2000 brikker og jeg kjente jeg ikke gadd ett puslespill hvor brikkene «passet» på feil sted. Jeg liker best å pusle fra sen høst til tidlig vår. Da har jeg Spotify på og drømmer meg helt bort. Har jeg en fridag så kan jeg fort pusle i 8 timer på en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. januar 2023 #14 Del Skrevet 19. januar 2023 Eva-Lena skrev (16 timer siden): Jeg liker Ravensburger best. De har også mulighet til å lage puslespill av ett bilde du selv har tatt. Feks av barna dine, hunden eller hva som helst. Jeg kjøpte ett puslespill for noen år siden. Motivet var kjempefint ett tre og noen sjiraffer. Mye steppelandskap rundt i solnedgang. Det gikk rett i søpla etter en tid. Si en brikke som var helt orange, den passet helt fint i ett parti hvor det var mye mørke brunt. Mener det var 2000 brikker og jeg kjente jeg ikke gadd ett puslespill hvor brikkene «passet» på feil sted. Jeg liker best å pusle fra sen høst til tidlig vår. Da har jeg Spotify på og drømmer meg helt bort. Har jeg en fridag så kan jeg fort pusle i 8 timer på en dag. jeg kan også pusle en hel dag hvis mann og barn er borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå