AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Del Skrevet 29. oktober 2022 Har du erfaring med MyHeritage eller liknande sider? Eg har på ein måte lyst å finne meir ut om mitt dna-spor, men er usikker på om eg tør. Kanskje finn eg ut noko eg ikkje vil vite? Anonymkode: 545e3...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Del Skrevet 29. oktober 2022 å hva i all verden "risikerer" du egentlig å finne som du ikke liker? de jeg kjenner som har forsøkt seg på dette har aldri "oppdaget" noe som helst. Det går stort sett i nordmenn, og mest innslag fra Sverige og / eller Danmark. Det aller mest "spennende" var vel innslag fra Russland, Spania eller Romania liksom. bortkasta penger... Anonymkode: 87388...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 30. oktober 2022 #3 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du erfaring med MyHeritage eller liknande sider? Eg har på ein måte lyst å finne meir ut om mitt dna-spor, men er usikker på om eg tør. Kanskje finn eg ut noko eg ikkje vil vite? Anonymkode: 545e3...d40 Ja, jeg har god erfaring med både MyHeritage og noen andre sider. Når det gjelder å levere inn DNA-test, så vil de fleste sider, inkludert MyHeritage gi deg en oversikt over ditt genetiske opphav, eks: 40% skandinav, 40% fra britiske øyer, 15% mellomeuropeisk, 5% jødisk. Disse tallene er IKKE til å stole på i det hele tatt, og kan variere vilt fra side til side med samme DNA-test. Men det du også får på MH (og andre sider) er liste over personer som har noen av de samme dna-sekvensene som deg, og anslag av hvor nært i slekt dere sannsynligvis er. Dette er til å stole på i høy grad, selv om selve slektsangivelsen kan være noe feil (er det angitt til 4-6 menning, kan det godt være 8-9 menning i praksis), men stemmer bedre jo nærmere i slekt dere er. Det vil jo si at du kan få opp personer du er i nær slekt med, som ikke stemmer med det du trodde, kanskje fordi en av foreldrene/besteforeldrene dine var utro, eller du/dem adoptert. Om dette er noe du er redd for, og helst ikke vil vite, så bør du kanskje holde deg unna DNA-test. Jeg vet at MH også kan la deg betale ekstra for å få opplysninger om mulige genetiske sykdommer, men dette har jeg ikke sett noe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå