AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Har noen her prøvd remeron? Et raskt Google søk viser at det er mange som legger på seg ekstremt mye av dem, og det bekymrer meg litt. Jeg skal begynne på de mot depresjon/angst/søvnproblemer, men jeg har allerede lagt på meg mye siden jeg ble sykemeldt og jeg trenger ikke å bli større liksom. Har noen av dere fått god virkning av dem på de andre tingene slik som angst? Anonymkode: cc4b1...c15
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Det er individuelt. Jeg bruker Remeron for søvn (med noe angstproblematikk), og er på en lavere dose enn det som er brukt for depresjon. Jeg har gått ned i vekt fordi jeg ikke er oppe og surrer og spiser på nettene lenger. Ikke merket noe til økt apetitt. Anonymkode: 89cfb...278
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Det var helt horribelt! Gikk på de av samme grunn som deg, men de hjalp ikke et dugg! Ble følelsesmessig flat, var likegyldig til det aller meste og sov ekstremt mye! Flere ganger sov jeg i nesten tjue timer sammenhengende… gikk i tillegg opp i vekt, og det til tross for at jeg mistet matlysten og spiste veldig lite, men så sov jrg jo ekstremt mye så jrg var jo knapt i bevegelse da🙈 Anonymkode: 9779c...1df
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Ble en zombie på remeron. Sov enormt mye, la på meg mye og klarte ikke fungere. Måtte slutte på dem pga bivirkningene. Anonymkode: 6dad0...816 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 For meg fungerer de kjempe bra. Jeg er ikke blitt flat i følelseslivet mitt, jeg har gode dager og mindre gode dager som de fleste andre og som er helt normalt, men på de dårlige dagene har jeg ikke lyst til å være nummen, bare gråte eller egentlig bare dø lengre. Jeg har ikke gått opp i vekt et gram engang siden jeg begynte på de. Opplever absolutt ingen ulvesult etc. Jeg sover mye mer sammenhengende, blir trøtt om kvelden, sover godt og søvnen er hovedgrunn nr 1 til at jeg går på de, jeg har slitt mye med nattesøvnen i mange år, men med remeron går innsovningen som en drøm. Anonymkode: 59c11...740 1
Topsi Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg fikk voldsom apetitt av dem, byttet AD
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 Virkningen er individuell og jeg vet mange får kjempe stor hjelp av remeron men jeg ble bare zombie av dem. Det er en vanlig bieffekt av antidepressiva i oppstartsfasen de to tre første mnd men for meg så gikk det aldri over så etter et år sluttet jeg! Et år jeg helst skulle vært uten for jeg husker ingenting og var helt borte.. Jeg la ikke på meg av de, tror det er viktig å legge seg å sove før matkicket kicker inn! Anonymkode: 0db48...5ce
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Skal sies at jeg også ble zombie av cipralex så det er ikke noe mer typisk for remeron å bli det Anonymkode: 0db48...5ce
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Har brukt de i femten år og ikke lagt på meg av de. Jeg bruker de første å sove og tar en halv tablett som tilsvarer 15mg. Anonymkode: 21aae...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Tar kun ved behov for søvnvansker. De virker sterkt på meg, og siden jeg bare tar ved behov, da etter å ha ligget en stund med uro/tankekjør uten å få sove, så har jeg fått dem i form av smeltetabletter. Disse virker etter bare 30-45 min i stedet for at jeg må vente i opptil 2 timer for virkning. Jeg trenger da heller ikke mer en 1/4 tablett (minste dose tablett) for det lille ekstra puffet inn i søvn. De er lette å knekke. Har jeg tatt den på et sent tidspunkt der jeg må stå opp etter 5-6 timer får jeg garantert hangover uansett. Hadde jeg da tatt full dose ville jeg vært zombie i 9-10 timer og ikke klart å gå på jobb. Legen informerte ikke om graden av hangover som kunne oppstå og jeg er derfor glad jeg prøvde meg frem etter å selv ha fått råd av andre som brukte dem. Knakk tabletten i 6 første gang og den hadde likevel god effekt mot søvnen. Tas den for depresjon daglig (som regel hver kveld) utvikles det fort toleranse og man blir ikke like trøtt dagen etterpå som i starten. Den hjelper likevel godt for søvnen om natten sier de jeg kjenner som bruker den fast. Anonymkode: aafc6...651 1
Sheik Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Brukte Remeron for hjelp med søvn og det hjalp absolutt, men jeg la på meg 20 kg på relativt kort tid. Da jeg sluttet gikk jeg også ganske fort ned i vekt. Jeg opplevde ikke hangover av den. Tror heller ikke den påvirket humøret mitt noe særlig heller. Det var tungt å slutte med den på grunn av at det skal trappes ned gradvis og jeg samtidig slet med søvn igjen umiddelbart etter at jeg sluttet med den.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tar kun ved behov for søvnvansker. De virker sterkt på meg, og siden jeg bare tar ved behov, da etter å ha ligget en stund med uro/tankekjør uten å få sove, så har jeg fått dem i form av smeltetabletter. Disse virker etter bare 30-45 min i stedet for at jeg må vente i opptil 2 timer for virkning. Jeg trenger da heller ikke mer en 1/4 tablett (minste dose tablett) for det lille ekstra puffet inn i søvn. De er lette å knekke. Har jeg tatt den på et sent tidspunkt der jeg må stå opp etter 5-6 timer får jeg garantert hangover uansett. Hadde jeg da tatt full dose ville jeg vært zombie i 9-10 timer og ikke klart å gå på jobb. Legen informerte ikke om graden av hangover som kunne oppstå og jeg er derfor glad jeg prøvde meg frem etter å selv ha fått råd av andre som brukte dem. Knakk tabletten i 6 første gang og den hadde likevel god effekt mot søvnen. Tas den for depresjon daglig (som regel hver kveld) utvikles det fort toleranse og man blir ikke like trøtt dagen etterpå som i starten. Den hjelper likevel godt for søvnen om natten sier de jeg kjenner som bruker den fast. Anonymkode: aafc6...651 Glemte å nevne at jeg ikke har merket noe på vekta etter at jeg begynte med dem og hatt heller ikke sett eller hørt noe om dette fra de jeg kjenner. Tviler på det er metabolismen som blir påvirker ihvertfall. En god forklaring kan være at man kan bli trøtt av dem. Også dagen etterpå. Og er kroppen trøtt kompenserer den for den tapte energien ved å søke energi i form av mat/sukker inntak. Det skjer lett når man er trøtt og sliten uten medisiner også. Dermed kan man altså sikkert bli både trøtt og føle søtsug som en bieffekt for noen. Det er nok det samme som kan skje med Sereoquel, Zyprexa (antipsykotika) og andre medisiner som kan gi trøtthet/hangover effekt. Anonymkode: aafc6...651 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 Sheik skrev (4 minutter siden): Brukte Remeron for hjelp med søvn og det hjalp absolutt, men jeg la på meg 20 kg på relativt kort tid. Da jeg sluttet gikk jeg også ganske fort ned i vekt. Jeg opplevde ikke hangover av den. Tror heller ikke den påvirket humøret mitt noe særlig heller. Det var tungt å slutte med den på grunn av at det skal trappes ned gradvis og jeg samtidig slet med søvn igjen umiddelbart etter at jeg sluttet med den. Mener du at medisinen påvirket metabolismen i kroppen din? Altså at forbrenningen gikk ned slik at du la på deg av mindre mat? Eller skyldtest det at du fikk økt matlyst/søtsug av den? Anonymkode: aafc6...651
Sheik Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du at medisinen påvirket metabolismen i kroppen din? Altså at forbrenningen gikk ned slik at du la på deg av mindre mat? Eller skyldtest det at du fikk økt matlyst/søtsug av den? Anonymkode: aafc6...651 Jeg er faktisk ikke sikker. Mulig jeg fikk mer sultfølelse av de, men følte selv at jeg ikke spiste mer enn normalt. Tok de på kvelden og la meg en halvtime-time etter inntak av medisin uten å spise etterpå. Vet ikke hvor lenge effekten sitter i kroppen og hvor lenge etter inntak at man føler ulvehunger.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar kun ved behov for søvnvansker. De virker sterkt på meg, og siden jeg bare tar ved behov, da etter å ha ligget en stund med uro/tankekjør uten å få sove, så har jeg fått dem i form av smeltetabletter. Disse virker etter bare 30-45 min i stedet for at jeg må vente i opptil 2 timer for virkning. Jeg trenger da heller ikke mer en 1/4 tablett (minste dose tablett) for det lille ekstra puffet inn i søvn. De er lette å knekke. Har jeg tatt den på et sent tidspunkt der jeg må stå opp etter 5-6 timer får jeg garantert hangover uansett. Hadde jeg da tatt full dose ville jeg vært zombie i 9-10 timer og ikke klart å gå på jobb. Legen informerte ikke om graden av hangover som kunne oppstå og jeg er derfor glad jeg prøvde meg frem etter å selv ha fått råd av andre som brukte dem. Knakk tabletten i 6 første gang og den hadde likevel god effekt mot søvnen. Tas den for depresjon daglig (som regel hver kveld) utvikles det fort toleranse og man blir ikke like trøtt dagen etterpå som i starten. Den hjelper likevel godt for søvnen om natten sier de jeg kjenner som bruker den fast. Anonymkode: aafc6...651 Er smeltetablett bedre enn vanlig tablett? Anonymkode: 21aae...dbc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 Gått på remeron i 15 år + uten at det har påvirket vekten Anonymkode: e0fda...418
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er smeltetablett bedre enn vanlig tablett? Anonymkode: 21aae...dbc Ja. Den tas opp raskere Anonymkode: e0fda...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå