Gå til innhold

Noen her med ungdom som har hørselstap? Kontakter man fastlege eller helsesykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdommen sier stadig hæ og hører ikke hva som blir sagt, så må sjekke det opp. Men hen sier hen kommer til å nekte å bruke høreapparat. Noen med erfaring med ungdom som bruker høreapparat? Hvordan takler ungdommen det? Hvordan ser høreapparatet ut?

Anonymkode: 18c94...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen å be om henvisning til øre nese hals poliklinikken for hørseltest . Helsesykepleier kan ikke sjekke hørsel . Der har de kun noe son heter lekeaudiomentri det er for barn .

Skrevet
Burugla63 skrev (28 minutter siden):

Fastlegen å be om henvisning til øre nese hals poliklinikken for hørseltest . Helsesykepleier kan ikke sjekke hørsel . Der har de kun noe son heter lekeaudiomentri det er for barn .

Var den ungdom selv, du trenger henvisning til ØNH som nevnt over.

Så kan jeg anbefale dere kontakte Ål folkehøyskole og høre om de har kurs grupper for andre i tilsvarende situasjon. Det kan hjelpe ungdomen bli kjent med andre i tilsvarende situasjon. Vell og merke dersom det er et reelt hørselstap.

Anonymkode: af16d...c68

Skrevet

Som tidligere hørselshemmet så må du gjennom fastlege som søker dere til ØNH på sykehus. 

Det finnes håp. Jeg var helt døv på ene øret og ble operert. Hører nå like godt på begge ører uten noe høreapparat eller andre dingser.

Anonymkode: 35fd6...5d8

Skrevet

Jeg ville begynt med en hørselstest hos fastlege, og evt. fått henvisning til ØNH. 

Er mange ulike modeller høreapparat å velge i, men ser ikke noen grunn til å ta sorgene på forskudd. Kan jo være bare masse ørevoks.

Anonymkode: 63e48...d7d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg ville begynt med en hørselstest hos fastlege, og evt. fått henvisning til ØNH. 

Er mange ulike modeller høreapparat å velge i, men ser ikke noen grunn til å ta sorgene på forskudd. Kan jo være bare masse ørevoks.

Anonymkode: 63e48...d7d

Når begynte fastlegen å ta OAE?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...