Retz Skrevet 4. desember 2005 #1 Skrevet 4. desember 2005 Jul i Forumverdenen (melodi: Julekveld i skogen) Det var førjulstid på nettet. Fjernt fra RL’s ståk og larm, klikkes forum etter forum opp, med utslitt musearm. Der i Kvinneguidens stuer, som har har julemodus på tastes travle julemeldinger om julestresset nå. Det funderes og det grubles på hva far skal få til jul og hvordan man skal få tid til et ekstatisk førjulspul. Og på side etter side dukker julefrykten opp om hvordan man best kan slanke bort en smellfeit julekropp. Og på DOL, det gamle forum, sniker julestria inn, om analsex i desember og om nissen er et svin. Og de samme klamme innlegga av mødrehysteri preges også av en lille smule førjulsanarki: Skal den lilles nye innhjelm få påmalt nisse på? Er den etterlengta slimproppen i julestemning nå? Og på forum for urinveier er nok en diskusjon, der en gråtkvalt anonym har fått en juleinfeksjon. I de nybaktes forening, under NMs paraply, får man alle små detaljer om den lilles julespy. Her er julekoz og julesuzz og juleklapp og klemz som skal sikre at vi fatter selve innleggets essens. Men i noens julehjerner fins det ingen førjulsfred her er julesnusk som mamma’n må få ut et annet sted. Og det siste julesladderet som plukkes opp på by’n blir et Voyisk julebudskap; kjælig hilsen anonym. Selv på Mingle sniker juleprat og julefryd seg inn, og de gamle, sære minglerne får ståpels i sitt sinn. Mens de julekverulerer med den julefrelste mobb, dukker nye firehundreogfemti juleinnlegg opp! Det er da de gamle sære tyr til førjulsakevitt, de blir fullere og fullere og julehikker litt, og de taster ned sin vrede på et utemt tastatur mens de julemimrer om at alt var mye bedre før. Og mens førjulstida gakker imot julekvelden hen, og mot julefyll og julebranner i de julske hjem, lar vi julediktet slutte, det har oppfylt sin misjon; Nå har Retz levert sitt bidrag til norsk juletradisjon. Kjærlig julehilsen fra Retz
Retz Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2005 Veldig bra, Retz, veldig bra! ← He he, tænks, Brunhilde. Det er blitt noen år, diktet/sangen, mener jeg, men de samme gamle juletemaene består. Vil jeg tro.
Retz Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2005 Takk for det, rugrat og Fomlefruen!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 Aj løøøv ju, Retz! ← Ah! Tour de France-kompisen min! *smask* Kjempebra ← Takker og bukker!
Retz Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2005 Tænks, Evelina! Og innlegget før Evelinas var selvsagt mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå