Gå til innhold

Vet ikke om jeg overdriver litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mine egne følelser, har jeg rett å bli lei eller er jeg hårsår? 

Dette skjedde, min mann ble kjempe sur idag fordi barnet vårt på 2 år bæsjet i bleien og smurte det utover sengen vår.  

Da han oppdaget det så ble han så sur og ropte på meg og spurte hvorfor jeg ikke passer ungen, vi begge er hjemme idag. Jeg visste ikke at han hadde bæsjet. Så han tok han rett i badet og vasket og var skikkelig irritert og kjeftet, sønnen vår begynte å gråte og jeg ba han roe seg ned og la meg ta over, og ikke være så sur! Da skrek han meg opp i ansiktet og ba meg holde kjeft, og ikke stoppe han i fra snakke med sitt eget barn.. to ganger skrek han det til meg og endte med å kalle meg jævlig dum. Så gikk han..  

Jeg ble helt satt ut ... Vil ikke snakke med han og vet ikke hva jeg skal tenke men jeg synes han var sint og ville bare roe han ned og stoppe han fra å bade sønnen vår i det humøret .... 

Hva hadde dere gjort 

Anonymkode: a61bb...7d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en engangshendelse eller blir han ofte så sur? Hvis dette er noe som skjer ofte trenger han å jobbe med seg selv, kanskje han bør ta et sinnemestringskurs eller noe sånt. Hvis det var en engangshendelse ville jeg tenkt at han kanskje har veldig mye å tenke på/er stresset eller lignende? 

Anonymkode: c1ea3...877

Skrevet

Mannen din har aggresjonsproblemer og skremmer både deg og ungen. 

Anonymkode: 85cea...997

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor passa ikke han ungen selv?? Dere er begge foreldre… 

Jeg hadde nok, om dette var vanlig for far, rett og slett forlatt han. Rope og skrike på den måten er faktisk ikke bra for din og barnets psykiske helse. Best å komme seg unna. 

Anonymkode: f32c8...5f9

Skrevet

Her hadde jeg satt ned foten og sagt at han vil skjerpe seg.  Om han ikke legger seg flat hadde jeg krevd oppdragelses kurs

Anonymkode: 25e88...c71

Skrevet

Dette var ille synes jeg.

En ting er å bli oppgitt og stresse litt irritert fordi det havner overalt osv. 

Men at han skriker deg opp i ansiktet og kaller deg jævlig dum osv anser jeg som psykisk vold.

Har sånt skjedd før?

• Nyttig 1
Skrevet

Han er en dust ! 

Jeg har et barn som ofte gjør slikt grunnet handikapp. Ingenting å gjøre med...

Da min forlovede ( gjennom 3 år ) kalte meg SYKEPLEIER etter en slik  hendelse ( ikke barnefar) , var det kroken på døra . 🙄😪 

Pluss x antall andre ting...

Anonymkode: 3b7b1...1b2

Skrevet
40 minutter siden, DundreMilfin said:

Dette var ille synes jeg.

En ting er å bli oppgitt og stresse litt irritert fordi det havner overalt osv. 

Men at han skriker deg opp i ansiktet og kaller deg jævlig dum osv anser jeg som psykisk vold.

Har sånt skjedd før?

Ja det har det men han sier jo unnskyld. Men denne gangen var det litt mer at jeg faktisk i et øyeblikk tenkte han skulle klappe til meg eller noe. Sto og stirret stygt på meg og sønnen noen minutter og var skikkelig sint i blikket. Det var ubehagelig.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja det har det men han sier jo unnskyld. Men denne gangen var det litt mer at jeg faktisk i et øyeblikk tenkte han skulle klappe til meg eller noe. Sto og stirret stygt på meg og sønnen noen minutter og var skikkelig sint i blikket. Det var ubehagelig.... 

Lytt til magefølelsen. Ingen med kjærlighet gjør slikt 🙄

Anonymkode: 3b7b1...1b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva tenker du om at barnet skal vokse opp med et sånt sinne?

Barnet er lite nå, men merker jo godt stemme, blikk og sinne. 

Skrevet

Vokst opp med en sånn far. Kan si såpass at jeg ikke har et normalt forhold til menn den dag i dag. 

Anonymkode: a2d30...9c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 19.52):

Skjønner godt at han ikke synes at bæsjegriset var noe kjekt. Men dette var en ekstrem overreaksjon som overhodet ikke var OK. Et slikt sinneutbrudd kan være skremmende både for barn og voksne! Og dette har skjedd før, og da skjer det nok igjen!

Anonymkode: 4796b...0fe

Gjest supernova_87
Skrevet

Høres ut som han har aggresjonsproblemer. 

Dette er jo vold. Han er skremmende og truende overfor deg og barnet. Og definitivt tar barnet skade om dette er noe som skjer ofte. Barnet lærer seg å skamme seg når det har uhell, eller rett og slett er menneske

Jeg ville nok ikke gått fra ham, men jeg ville snakket med ham om hvordan han selv ser på slik atferd, om han ikke tenker at det er skremmende for både deg og en toåring at han får kontrolltap på denne måten. At du fryktet at han skulle slå deg. Og hva han tenker å gjøre med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...