Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #1 Skrevet 4. desember 2005 Noen som har prøvd tarmskylling? Hvorfor gjorde du dette? Er det vondt/ubehagelig? Følte du deg bedre etterpå? Hvor mange behandlinger anbefales? Ca. pris? Er veldig nysgjerrig på å prøve dette..
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2005 #2 Skrevet 4. desember 2005 Jeg har bare sett på programmet Du er hva du spiser på TV3 at enkelte av deltagerne får tarmskylling. Dette er vel for å renske ut avfallstoffer i tarmene som hindrer tarmene i å ta opp næringstoffer fra maten. Om du føler at du har spist mye og dårlig mat så er det kanskje ingen dum invistering. Dessverre vet jeg ingen ting om pris og ombehandlingen bør gjentas osv. Deltagerne som har gjort det på tv sier at det er ikke smertefullt.
Gjest Carmensita Skrevet 4. desember 2005 #3 Skrevet 4. desember 2005 Hei! Har lurt på det samme. Vi er tre venninner som skal gjøre det på nyåret, som en innledning til å legge om livsstilen. Vet at det ikke er vondt, men pris kunne vært artig å høre om mm.
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2005 #4 Skrevet 4. desember 2005 Tarmskylling har ingen effekt på friske mennesker.. Mennesker med noen typer sopp og diverse tarmproblemer kan ha nytte av dette. Hva med å bare kjøpe klyster på apoteket? Samme effekt, mye billigere.
aline Skrevet 4. desember 2005 #5 Skrevet 4. desember 2005 Dette er vel for å renske ut avfallstoffer i tarmene som hindrer tarmene i å ta opp næringstoffer fra maten. ← tarmskyll skyller kun tykktarmen, og siden alt av næringopptak foregår i tynntarmen kan tarmskyll umulig bedre opptaket av næringsstoffer fra maten. det som skjer i tykktarmen er at tykktarmen trekker til seg væsken som er tilsatt for å løse opp maten tidligere i prosessen. så tarmskyll kan kanskje ha effekt på fasthet på avføring om man sliter med hard eller løs avføring? muligens. men ikke på næringsopptaket fra maten.
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2005 #6 Skrevet 4. desember 2005 Ok, da har jeg missforstått hele poenget med tarmskylling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå