Gå til innhold

Mor nekter meg 40/60 fordi hun ammer dem ennå, noe de ikke har behov for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt ,mellom meg og samboer i fjor sommer, og jeg har hatt dagssamvær hjemme hos henne i 1 år nå med henne tilstede, barna er nå 3 og 5 år, og hun vil ikke ha 40/60 slik vi egentlig ble enig om fordi hun ammer, jeg synes de er alt for store til og bli ammmet nå, de er friske og sunne gutter.

hvordan skal jeg gå frem? hun møter ikke opp på fvk for det har jeg prøvd flere ganger det siste året, så hva bør jeg gjøre videre her?

Anonymkode: 0cd7a...d7e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ikke for gamle til å bli ammet? Hva baserer du det på? Kunnskapsløshet og fordommer? 

Naturlig ammesluttalder for menneskebarn er mellom 2,5 og 7 år, og det er utelukkende fordeler for både mor og barn å fortsette til barnet slutter selv. 

Derimot ser jeg ingen grunn til at ammingen skal hindre deg å ha barna på samvær inkl overnatting, en 3-åring kan fint gå en helg uten amming uten at de slutter permanent. Jeg reiste fra fireåringen min i 5 dager, og gjenopptok ammingen da jeg kom hjem uten problem. 

Så da lurer jeg på om det er du som prosjekterer dette på ammingen, eller om mor bruker det som unnskyldning? Har hun sagt til deg at det er derfor hun ikke kan sende barna på overnatting? Har barna god tilknytning til deg og er du en god pappa? Eller ble det slutt mellom dere fordi du var fraværende og uinteressert og barna mangler tilknytning til deg? 

Trenger mer informasjon for forstå saken. Ammingen er ihvertfall ikke relevant. 

Anonymkode: 9ee0e...0ca

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er ikke for gamle til å bli ammet? Hva baserer du det på? Kunnskapsløshet og fordommer? 

Naturlig ammesluttalder for menneskebarn er mellom 2,5 og 7 år, og det er utelukkende fordeler for både mor og barn å fortsette til barnet slutter selv. 

Derimot ser jeg ingen grunn til at ammingen skal hindre deg å ha barna på samvær inkl overnatting, en 3-åring kan fint gå en helg uten amming uten at de slutter permanent. Jeg reiste fra fireåringen min i 5 dager, og gjenopptok ammingen da jeg kom hjem uten problem. 

Så da lurer jeg på om det er du som prosjekterer dette på ammingen, eller om mor bruker det som unnskyldning? Har hun sagt til deg at det er derfor hun ikke kan sende barna på overnatting? Har barna god tilknytning til deg og er du en god pappa? Eller ble det slutt mellom dere fordi du var fraværende og uinteressert og barna mangler tilknytning til deg? 

Trenger mer informasjon for forstå saken. Ammingen er ihvertfall ikke relevant. 

Anonymkode: 9ee0e...0ca

takk for svar. det er ikke vanlig i min familie eller noen jeg kjenner. Men hun ammer morgen, kveld og et par ganger på nattan, så her er det derfor hun holder tilbake

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det ble slutt ,mellom meg og samboer i fjor sommer, og jeg har hatt dagssamvær hjemme hos henne i 1 år nå med henne tilstede, barna er nå 3 og 5 år, og hun vil ikke ha 40/60 slik vi egentlig ble enig om fordi hun ammer, jeg synes de er alt for store til og bli ammmet nå, de er friske og sunne gutter.

hvordan skal jeg gå frem? hun møter ikke opp på fvk for det har jeg prøvd flere ganger det siste året, så hva bør jeg gjøre videre her?

Du får en meklingsatest og går til sak.

Anonymkode: f7acb...7d8

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får en meklingsatest og går til sak.

Anonymkode: f7acb...7d8

hvordan kan jeg få meklingattest når mor ikke vil være med på fvk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får meklingsattest på FVK når mor ikke møter opp, du må bare spørre om det når du er der. Anskaff deg en advokat, for dette går faktisk utover barna som ikke får den relasjonen de har krav på med sin far. Finn en advokat som er god på barnefordelingssaker. 

Anonymkode: 8dfdf...e38

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får meklingsattest på FVK når mor ikke møter opp, du må bare spørre om det når du er der. Anskaff deg en advokat, for dette går faktisk utover barna som ikke får den relasjonen de har krav på med sin far. Finn en advokat som er god på barnefordelingssaker. 

Anonymkode: 8dfdf...e38

takk ,da skal jeg orde det på mandagen, eller i alle fall ringe dit da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

7 år?! Hvis jeg hadde sett en 7 åring bli ammet på gaten hadde jeg virkelig fått sjokk. Det er ikke absolutt ikke normalt, det er heller ikke normalt å amme en 4 eller 5 åring. Her er mor bare vrang, det er VIRKELIG på tide å slutte å amme et barn på 5 år. 

Anonymkode: e38d6...f36

Det er helt normalt, jeg ammet faktisk sønnen min til han ble 10 år uten at de ble noe problem. 

Du bestemmer virkelig ikke hva som er normalt eller ikke.

Anonymkode: dd0d2...d90

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

7 år?! Hvis jeg hadde sett en 7 åring bli ammet på gaten hadde jeg virkelig fått sjokk. Det er ikke absolutt ikke normalt, det er heller ikke normalt å amme en 4 eller 5 åring. Her er mor bare vrang, det er VIRKELIG på tide å slutte å amme et barn på 5 år. 

Anonymkode: e38d6...f36

er helt enig i denne. ja er veldig viktig og slutte nå, 5åring fortalte meg at han ikke fikk lov til og sove hos en kompis heller, og han ble lei seg ,men mamman sa han ikke ville og ville hjem på nattan og ha pupp likevel

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil si at samvær med far trumfer det å amme en 5-åring. Så her har du en god sak, TS.

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

er helt enig i denne. ja er veldig viktig og slutte nå, 5åring fortalte meg at han ikke fikk lov til og sove hos en kompis heller, og han ble lei seg ,men mamman sa han ikke ville og ville hjem på nattan og ha pupp likevel

What 😲 Virkelig ikke greit! 

Anonymkode: e2b91...05e

• Liker 3
Skrevet

Barna er selvsagt for stor for amming. 

Anonymkode: 96a1e...311

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde de kunne hadde folk sikkert ammer til de var 18 år ..

Men 7 og 5 år...da er det på tide å slutte..dette er skole barn...de trenger ikke pupp lenger..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kontant advokat asp! 

- Kvinne 35

Anonymkode: 5414c...ac1

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herremildemåne.. Dette høres rimelig sykt ut. Det er mor som er avhengig av ammingen tydeligvis. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er i samme sak. Mor ammer fremdeles barnet vårt på 17 mnd og nekter meg samvær over natten. Helt håpløst at amming skal være så viktig nå som barnet kan drikke vanlig melk. Iflg mor ammes barnet på natten fremdeles og flere ganger ellers også.

Anonymkode: c680b...1dd

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i samme sak. Mor ammer fremdeles barnet vårt på 17 mnd og nekter meg samvær over natten. Helt håpløst at amming skal være så viktig nå som barnet kan drikke vanlig melk. Iflg mor ammes barnet på natten fremdeles og flere ganger ellers også.

Anonymkode: c680b...1dd

17 måneder er vanlig å amme

Anonymkode: 96a1e...311

• Liker 36
  • Nyttig 6
Skrevet

Takk for alle svar

at en 17 måneder gammelt barn blir ammet er jo noe helt annet da, er vel abefalt av fhi og amme til 2 år .

Jeg skal skaffe meg meklingattest og advokat så fort som mulig og at hun holder dem unna overnatting også for de skal ha pupp på nattan synes jeg ikke er greit i hele tatt

• Liker 17
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...