Gå til innhold

Hva skjer om samboer nekter å flytte ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har betalt alt i snart 2 år. Han skulle ta utdannelse men droppet ut, ville ikke lenger jobbe med det han er utdannet som. Mistet stønad fra nav da han ikke giddet gjøre det han skulle. 

Ble uplanlagt gravid og beholdte, måtte ha medlånetaker på boliglånet så han står med 40% eierandel. Han  bidro litt til mat og drivstoff det første året, men ikke hatt noe inntekt etter dette. Barnet er nå 3 år. 

Nå er jeg lei av løgner og latskap. Han nekter å flytte ut, har sagt at huset da blir solgt men det nekter han å være med på. Han er svært umoden selv om han snart er 38. 

Han hadde ikke noe egenkapital, og har ikke betalt annet enn sin egen mobilregning av faste utgifter. Er det i det hele tatt mulig for meg å ta over huset uten å måtte kjøpe han ut ved hjelp av advokat? 

Har jobbet som en gal og tatt meg av hus og barn. Jeg har også brukt 250.000 på oppussing. 

Anonymkode: eab29...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit. 40%? Da må du vel betale han ut :(

Anonymkode: 8694e...ef4

• Liker 1
Skrevet

Det samme skjedde meg. Eide 50%. Han nektet å flytte, nektet å selge. Så jeg flyttet. Noen år senere kjøpte jeg han ut, så du må nok kjøpe han ut. Få takst. 

Anonymkode: 825c3...895

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har betalt alt i snart 2 år. Han skulle ta utdannelse men droppet ut, ville ikke lenger jobbe med det han er utdannet som. Mistet stønad fra nav da han ikke giddet gjøre det han skulle. 

Ble uplanlagt gravid og beholdte, måtte ha medlånetaker på boliglånet så han står med 40% eierandel. Han  bidro litt til mat og drivstoff det første året, men ikke hatt noe inntekt etter dette. Barnet er nå 3 år. 

Nå er jeg lei av løgner og latskap. Han nekter å flytte ut, har sagt at huset da blir solgt men det nekter han å være med på. Han er svært umoden selv om han snart er 38. 

Han hadde ikke noe egenkapital, og har ikke betalt annet enn sin egen mobilregning av faste utgifter. Er det i det hele tatt mulig for meg å ta over huset uten å måtte kjøpe han ut ved hjelp av advokat? 

Har jobbet som en gal og tatt meg av hus og barn. Jeg har også brukt 250.000 på oppussing. 

Vært i dine sko .. det endte med at jeg truet meg tvangssalg og at han dermed ville tape mye penger på salget. Var tydelig på at jeg kom til å gjennomføre det uansett. Ta kontakt med banken og hør med dem før du kontakter en dyr advokat. 

Anonymkode: b8083...3c8

• Liker 2
Skrevet

Fuck! Hvorfor gjorde du det ??? 😪 

Dette er advokatmat.Dokumentasjon på ALT ❤

Anonymkode: 333cb...3dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må nok evntbetale han ut. Noe som kun skjer om han godtar det. Hvis dere ikke blir enige, går huset på åpent markere. Og du evnt må legge inn bud på eget hus.  Noen steder kan det være vrient å selge om dagen og priser går ned. Bor dere på sånt sted kan du mulig overtale til at du kjøper han ut. Da det skal mer til for budrunde. Nekter han,  har du ikke noe valg. Eneste du har er evnt kontrakt mellom dere. Så om du har lagt i 250.000 er det ikke sikkert du får dette ut. Så mulig lurt å ta kontakt med advokat her.

Anonymkode: f565a...83c

Skrevet

Har lagt 1,1 mill i egenandel og 250 i oppussing. Han har lagt i null. Huset er verdt ca 3 mill. 

Kan jeg da kreve han for 40% avdrag, renter og forsikringer over alle disse årene? Trekke i fra det jeg gikk inn med? 

Har ikke nok til å kjøpe han ut, men virker sykt at han skal få 40% når han ikke har betalt noe. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lagt 1,1 mill i egenandel og 250 i oppussing. Han har lagt i null. Huset er verdt ca 3 mill. 

Kan jeg da kreve han for 40% avdrag, renter og forsikringer over alle disse årene? Trekke i fra det jeg gikk inn med? 

Har ikke nok til å kjøpe han ut, men virker sykt at han skal få 40% når han ikke har betalt noe. 

Hvordan er hans innbetaling på huslånet dokumentert/ gjort ?? 

Jeg har ikke kunnskap om dette..men tenker det er et relevant spørsmål...

Skrevet

Snakk m advokat, her trenger du reell kunnskap, ikke bare synsing på nett. Kan du dokumentere det du skriver stiller du uansett sterkere.

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan er hans innbetaling på huslånet dokumentert/ gjort ?? 

Jeg har ikke kunnskap om dette..men tenker det er et relevant spørsmål...

Alt blir trekt fra min konto, det samme med egenkapital og utgifter til oppussing (betalt faktura + samsvarserklæringer o.l) 

• Liker 1
Skrevet
Just now, regine said:

Snakk m advokat, her trenger du reell kunnskap, ikke bare synsing på nett. Kan du dokumentere det du skriver stiller du uansett sterkere.

Takk, alt kan dokumenteres ja :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det som er dumt å gi bort 40%uten en kontrakt avtale 

Anonymkode: f565a...83c

• Liker 1
Skrevet

Er du medlem i en forening eller noe hvor du har tilgang til et par timer hos advokat? Høres ut som du kan trenge det. Men er redd mye av pengene dine kan ha gått tapt. 

Anonymkode: ce068...124

• Liker 2
Skrevet

Advokat. Nå.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du kan dokumentere at han ikke har vært med å nedbetale lånet så skal det ikke være noe problem å få opphevet eierandelen hans. Snakk med en advokat, det er verdt kostnaden! Mange advokatkontor har også en time gratis veiledning

Anonymkode: 71f77...cec

• Nyttig 3
Skrevet
41 minutter siden, Snublefot62 said:

Advokat. Nå.

Mandag blir det, har noen timer  gjennom jobb heldigvis. 

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du kan dokumentere at han ikke har vært med å nedbetale lånet så skal det ikke være noe problem å få opphevet eierandelen hans. Snakk med en advokat, det er verdt kostnaden! Mange advokatkontor har også en time gratis veiledning

Anonymkode: 71f77...cec

Lån, renter, forsikringer og ja alt blir trekt fra min konto. Det første året har han bidratt litt med mat og drivstoff (bilen står på meg men han bruker den). Mao kan jeg vise at jeg har betalt alle regninger hver måned alle årene. 

Hans foreldre ga oss vaskemaskin og tørketrommel i gave, men det kan han så klart ta med seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han må jo da eventuelt bevise at han har betalt ned på lånet på lik linje med deg, noe han ikke har gjort. Jeg ville nok bestilt en time hos advokat, hvis jeg var deg.

Anonymkode: b66a4...a5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor i alle verden har du gitt han 40 % eierandel?

Anonymkode: ca99a...826

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner. 

Christina82, mod

Skrevet

Kan du selge bare din del? Tror det skal gå an. Sånn ideel andel tror jeg det kalles.

Anonymkode: 9659c...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...