Gå til innhold

BDSM-miljøet i Norge og sosiale normer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må bare ta tak selv og "bjuda på" litt. Hva som menes med det er at DU må ta initiativ til prat og være interessert i andre. Stille spørsmål osv. Jeg kom alene på bdsm-fest en gang og satte meg ned ved første bord og begynte å prate med de som var der. Heldigvis var alle nye og var interessert i å møte folk. Hadde en kjempefin kveld.

Skal også sies, noen miljø har mange "klikker" som gjør det vanskelig å bli kjent. Ignorer disse, og heller jobb med å bli kjent med folk som ikke har vært medlem i 100 år.

Anonymkode: 3f4d6...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 18.47):

Helt utenom tema, sånn nesten, men hvorfor trenger man et miljø? Er ikke sex egentlig en privat greie? Hva gjør man i et slikt miljø og på slike klubber? Hvis du og kjæresten liker det samme, hvorfor må man oppsøke et miljø? 

Jeg forstår ikke. Dømmer ikke, er bare nysgjerrig da jeg stiller meg undrende til fenomenet og aldri hadde vurdert det selv.

Anonymkode: cb73f...49d

For å bli kjent med likesinnede man kan fritt snakke med bdsm/kinks og sexrelaterte greier med. For å møte en potensiell partner/ff med samme preferanser. For å møte en potensiell master/slave el. For å møte en mulig deltager til trekant etc feks om man har partner. Selve akten er vell gjerne en privat greie for de fleste, men det er jo en sosial arena, mulighet for å møte likesinnede og en mulighet for å snakke om ting som kanskje ikke gjennomsnittet i befolkningen er så interessert i å snakke om eller ikke har noen forutsetning for å snakke om. 😊

AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 21.27):

Nei, hva får deg til å tro at jeg forvventer at alle skal storme bort til meg? Jeg skrev jo eksplisitt at jeg prøver å snakke med folk, men at jeg aldri opplever en gjensidighet.

Neida, kan ikke forvente at alle er interessert. Men har snakket med flere, og opplever ikke gjensidighet med noen. Er det da meg det er noe galt med,eller dem?

Hvorfor er det rart å komme alene? høres veldig fordømmende og gammeldags ut å skrive sånt.

Anonymkode: ca801...d14

Det er vell dessverre litt sånn det har blitt. Folk er nesten redde for å snakke med andre med mindre de kjenner hverandre godt. Vil tro det har mer med hvem som er der å gjøre enn at det er noe galt med deg. Og det er jo litt trist at det skal være sånn. Greit nok at man ikke har samme kjemi med alle, at ikke alle er like utadvendte og flinke sosialt, med small talk osv, men er man ute i sosiale sammenhenger så er det jo vanlig høflighet og prøve å være litt imøtekommende og iallefall svare skikkelig når folk tar initiativ til å snakke/gi folk en sjanse/litt plass i samtalen. Noe annet er jo bare dårlig gjort å får folk til å føle seg utenfor. Og ikke noe rart å komme alene. Heller tvert i mot, veldig tøft gjort. Kan jo være vanskelig for deg å gå alene, men det burde jo ikke være noe for andre å reagere på. 

Man får vell ikke nødvendigvis gjort så mye med hvordan folk er i slike sammenhenger, men om det er noe du ønsker å være med på, kanskje det hjelper litt om du greier å bli kjent med noen gjennom fetlife feks, som har samme interesse og bor i samme område, så kan dere dra sammen? Kanskje lettere når man ikke er alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde miljøet i Oslo som veldig lukket og lite inkluderende. Jeg ble vel egentlig bare kjent med én person i løpet av de årene jeg var del av miljøet der. Nå bor jeg i Bergen og har fått kontakt med bdsm-miljøet her. Det er fremdeles litt lukket og klikkete, men folk er ihvertfall imøtekommende og åpne når det er fest eller kafe.

Jeg vet ikke helt hva som skal til for å bli ordentlig venner med folk, da. Det er vanskelig å komme inn som ny, men jeg får bare ta tiden til hjelp og håpe at jeg får mer innpass etterhvert.

Jeg har vært andre steder i verden og der har det vært helt motsatt. Utrolig inkluderende og åpent miljø og lett å få venner.

Anonymkode: 55476...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg opplevde miljøet i Oslo som veldig lukket og lite inkluderende. Jeg ble vel egentlig bare kjent med én person i løpet av de årene jeg var del av miljøet der. Nå bor jeg i Bergen og har fått kontakt med bdsm-miljøet her. Det er fremdeles litt lukket og klikkete, men folk er ihvertfall imøtekommende og åpne når det er fest eller kafe.

Jeg vet ikke helt hva som skal til for å bli ordentlig venner med folk, da. Det er vanskelig å komme inn som ny, men jeg får bare ta tiden til hjelp og håpe at jeg får mer innpass etterhvert.

Jeg har vært andre steder i verden og der har det vært helt motsatt. Utrolig inkluderende og åpent miljø og lett å få venner.

Anonymkode: 55476...697

Det sier vel seg selv at Bergen, som har god erfaring med machohisme etter å ha sett Brann rykke ned et utall ganger og sett regnet fosse ned dag etter dag, har bedre forutsetninger for å forstå dette enn en by som Oslo, der bylivet ikke er preget av like stor grad av selvpining.

Anonymkode: 6a15f...78a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 18.42):

Hva er du ute etter? I dette miljøet altså? 

Anonymkode: ca5c2...adc

Er det ikke snakk om sex da, basert på ens interesser innenfor bdsm? Da burde jo egentlig tilsi at det skulle være enkelt å komme i kontakt med folk i et slikt miljø.

Meget rart å lese at det ikke er det.

Anonymkode: c6706...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompen skrev (11 timer siden):

Dette er jo en veldig spesiell påstand. Jeg vil si at de lokale foreninger har et bra gjennomsnitt av den generelle befolkningen, og at det er et, slik jeg opplever det, inkluderende miljø. Det vil si at om du kommer for det, å oppleve et flott og sosialt miljø der en kan lære, og kanskje finne bekjente, samt bruke fasilitetene så er det perfekt. Om du er en NaturligDominant (TM) som bare vil innom for å finne noe enkelt, så er det nok ikke som forventet. 

Spesiell påstand kanskje, men en sann påstand. En selsom blanding av folk uten sosiale antenner, traumatiserte selvskadere og personer med forskjellige cluster B-fostyrrelser. Noen oppegående finnes det sikkert også, men mye trashy folk, som normale, seksuelt nysgjerrige mennesker gjør klokt i å styre unna.

Anonymkode: 7e79b...5d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man finner alle slags mennesker i det miljøet men vær litt obs uansett hva vg og alle artikler fra folk sier du finner mange dømmende og ekstremt overflatiske mennesker i det miljøet dette med aksept går bare en vei der igården.

Mange av dem vil ha aksept for sin livsstil men er samtidig de mest dømmende menneskene du kan finne mot andre.

Helt ærlig finne en partner du kan eksperimentere seksuelt med før du går på disse stedene er å anbefale som kjenner deg og dine grenser.

Anonymkode: fc574...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i TS. Jeg har deltatt i mange forskjellige smale miljøer, og må uten tvil si at BDSM Oslo/Østlandet er det mest lukka og klikkete opplegget jeg har forsøkt meg på. Jeg er normalt oppegående, og har stort sett blitt en aktiv del av et hvert miljø jeg besøker, uten å prøve så veldig hardt. Har også sittet i styrer, vært treffgeneral osv, så jeg har erfaring fra begge sider av bordet. Og selvnår jeg ikke har vært treffansvarlig har jeg smalltalka litt med de nye, fordi det er normal høflighet, og vi husker vel alle hvordan det var å være helt fersk. Men ikke i BDSM-miljøet. Der er det tydelig at selv de som har ansvar for treffet er der bare for å henge med venna sine, og ikke er interessert i å få noen nye. Synd at det skal være sånn, og synd at Norge er et lite land, med lite rom for flere miljøer. 

Anonymkode: 4d3ba...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...