AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Del Skrevet 29. oktober 2022 Er det noen her som er en del av BDSM-miljøet? Klar over at det er mange ulike miljøer, i ulike deler av landet. Men, de har kanskje noen fellesnevnere. Jeg har flere ganger vært på diverse arrangementer i to ulike BDSM-klubber, både kafeer/muncher og fester. Likevel har jeg aldri blitt kjent med noen, det var ikke mulig. Ser på meg selv som en passe ung/gammel kvinne i midten av 30-årene, normalt utseende, har en ok jobb og er hyggelig og omgjengelig, men ikke særlig utadvendt. Men har anstrengt meg i slike situasjoner, vist interesse, prøvd å bli kjent. Likevel har jeg ikke opplevd noen gjensidighet, ikke noen interesse den andre veien. Hva skal til for å bli inkudert egentlig? På en måte har jeg lyst til det, siden jeg stadig vekk ser på fetlife hvordan man skryter av hvor fantastisk det er i miljøet, hvor åpent og inkluderende det er. Men det er jo ganske selektivt hvem som inkluderes, og jeg har gjort flere forsøk. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: ca801...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Del Skrevet 29. oktober 2022 PS: Det med sosiale normer i tittelen, referer selvsagt til at jeg opplever at det i miljøet er en øredøvende mangel på gjensidighet, i motsetning til hva jeg opplever i andre settinger som jobb, med venner, familie etc. At de gangene jeg har deltatt på arrangmenter i BDSM-miljø, kan jeg oppleve å vise interesse og snakke med folk, stille spørsmål M en dette blir aldri returnert. Det kan gå en hel kveld uten at noen engang har spurt hvem jeg er, hva jeg liker, hva jeg heter. Det er helt utrolig, og jeg forstår ikke hvorfor det er sånn. Anonymkode: ca801...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 29. oktober 2022 #3 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): PS: Det med sosiale normer i tittelen, referer selvsagt til at jeg opplever at det i miljøet er en øredøvende mangel på gjensidighet, i motsetning til hva jeg opplever i andre settinger som jobb, med venner, familie etc. At de gangene jeg har deltatt på arrangmenter i BDSM-miljø, kan jeg oppleve å vise interesse og snakke med folk, stille spørsmål M en dette blir aldri returnert. Det kan gå en hel kveld uten at noen engang har spurt hvem jeg er, hva jeg liker, hva jeg heter. Det er helt utrolig, og jeg forstår ikke hvorfor det er sånn. Anonymkode: ca801...d14 Kan jeg spørre hvor du holder til? Nå er jeg eldre enn deg, og litt nygammal, men mange er på din alder og det virker sosialt greit her jeg er, men hørte i en bisetning det var litt vanskelig på Nonna, der har ikke jeg vært, men var jo litt i Oslomiljøet for 18 år siden og da var det ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Del Skrevet 29. oktober 2022 Vet ikke men det høres ut som at du går dit og forventer at alle skal skjønne at du er ny og storme bort til deg og inkludere deg? Det er på bdsm klubb som vanlige klubber at man snakker med de man kommer i kontakt med og som på vanlige klubber kan man ikke forvente at de man snakker med er like interessert i å bli kjent med deg som du med de. Hva snakker du om? Hva man jobber med er ikke så spennende tema der. Kommer du helt alene eller sammen med noen? Kanskje litt rart for enkelte at man kommer alene Anonymkode: cb477...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Del Skrevet 29. oktober 2022 Hva er du ute etter? I dette miljøet altså? Anonymkode: ca5c2...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Del Skrevet 29. oktober 2022 Helt utenom tema, sånn nesten, men hvorfor trenger man et miljø? Er ikke sex egentlig en privat greie? Hva gjør man i et slikt miljø og på slike klubber? Hvis du og kjæresten liker det samme, hvorfor må man oppsøke et miljø? Jeg forstår ikke. Dømmer ikke, er bare nysgjerrig da jeg stiller meg undrende til fenomenet og aldri hadde vurdert det selv. Anonymkode: cb73f...49d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt utenom tema, sånn nesten, men hvorfor trenger man et miljø? Er ikke sex egentlig en privat greie? Hva gjør man i et slikt miljø og på slike klubber? Hvis du og kjæresten liker det samme, hvorfor må man oppsøke et miljø? Jeg forstår ikke. Dømmer ikke, er bare nysgjerrig da jeg stiller meg undrende til fenomenet og aldri hadde vurdert det selv. Anonymkode: cb73f...49d For mange er bdsm en livsstil og ikke bare sex. De trives best med andre som har det som livsstil og for mange kan det være en tryggere måte å finne partner på når miljøet går god for hen fremfor å finne en tilfeldig på tinder eller byen, da tenker jeg spesielt på de som kaller seg dominant for mange av disse er egentlig bare overgripere og voldsmenn og kan være farlig å involvere seg med. I et miljø vil man også få snakke med andre og dermed ha bedre forutsetninger for å vite hvor grensene går og hvor viktig der er at grenser blir respektert, en som aldri har snakket med andre om dette kan fort bli presset til ting de ikke er komfortabel med Anonymkode: cb477...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dominas leketøy Skrevet 29. oktober 2022 #8 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det noen her som er en del av BDSM-miljøet? Klar over at det er mange ulike miljøer, i ulike deler av landet. Men, de har kanskje noen fellesnevnere. Jeg har flere ganger vært på diverse arrangementer i to ulike BDSM-klubber, både kafeer/muncher og fester. Likevel har jeg aldri blitt kjent med noen, det var ikke mulig. Ser på meg selv som en passe ung/gammel kvinne i midten av 30-årene, normalt utseende, har en ok jobb og er hyggelig og omgjengelig, men ikke særlig utadvendt. Men har anstrengt meg i slike situasjoner, vist interesse, prøvd å bli kjent. Likevel har jeg ikke opplevd noen gjensidighet, ikke noen interesse den andre veien. Hva skal til for å bli inkudert egentlig? På en måte har jeg lyst til det, siden jeg stadig vekk ser på fetlife hvordan man skryter av hvor fantastisk det er i miljøet, hvor åpent og inkluderende det er. Men det er jo ganske selektivt hvem som inkluderes, og jeg har gjort flere forsøk. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: ca801...d14 Hadde jeg vist svaret skulle jeg fortalt deg, men jeg er har samme erfaringene som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke men det høres ut som at du går dit og forventer at alle skal skjønne at du er ny og storme bort til deg og inkludere deg? Det er på bdsm klubb som vanlige klubber at man snakker med de man kommer i kontakt med og som på vanlige klubber kan man ikke forvente at de man snakker med er like interessert i å bli kjent med deg som du med de. Hva snakker du om? Hva man jobber med er ikke så spennende tema der. Kommer du helt alene eller sammen med noen? Kanskje litt rart for enkelte at man kommer alene Anonymkode: cb477...452 Nei, hva får deg til å tro at jeg forvventer at alle skal storme bort til meg? Jeg skrev jo eksplisitt at jeg prøver å snakke med folk, men at jeg aldri opplever en gjensidighet. Neida, kan ikke forvente at alle er interessert. Men har snakket med flere, og opplever ikke gjensidighet med noen. Er det da meg det er noe galt med,eller dem? Hvorfor er det rart å komme alene? høres veldig fordømmende og gammeldags ut å skrive sånt. Anonymkode: ca801...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Del Skrevet 29. oktober 2022 Dominas leketøy skrev (25 minutter siden): Hadde jeg vist svaret skulle jeg fortalt deg, men jeg er har samme erfaringene som deg Så da er det ikke bare meg nei. Opplever det som ganske lukket miljø, ironisk siden de på fetlife skryter av å være åpne og inkluderende. Sånn er det ikke IRL, dessverre. Anonymkode: ca801...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er du ute etter? I dette miljøet altså? Anonymkode: ca5c2...adc Utveksle erfaringer, få noen bekjente, interessante samtaler. Anonymkode: ca801...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Del Skrevet 29. oktober 2022 Flintis skrev (4 timer siden): Kan jeg spørre hvor du holder til? Nå er jeg eldre enn deg, og litt nygammal, men mange er på din alder og det virker sosialt greit her jeg er, men hørte i en bisetning det var litt vanskelig på Nonna, der har ikke jeg vært, men var jo litt i Oslomiljøet for 18 år siden og da var det ok. På østlandet ja, har vært på Nonna noen ganger, og Kammeret. Anonymkode: ca801...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dominas leketøy Skrevet 29. oktober 2022 #13 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så da er det ikke bare meg nei. Opplever det som ganske lukket miljø, ironisk siden de på fetlife skryter av å være åpne og inkluderende. Sånn er det ikke IRL, dessverre. Anonymkode: ca801...d14 Nei, det er det ikke. Mye intriger og baksnakking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 29. oktober 2022 #14 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): På østlandet ja, har vært på Nonna noen ganger, og Kammeret. Anonymkode: ca801...d14 Kammeret har jeg hørt skal være bra, men det var et par som var der så det blir kanskje annerledes som singel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Del Skrevet 29. oktober 2022 Det er syk sex for syke mennesker som er hedonister. Anonymkode: 52c9b...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Del Skrevet 29. oktober 2022 For å svare på en annen måte, de jeg kjenner til som er veldig på dette her er ikke de mest sosialt sterke/empatiske folka. Det kan jo ha noe med det å gjøre 🤷♀️ Anonymkode: ca5c2...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvftta Skrevet 29. oktober 2022 #17 Del Skrevet 29. oktober 2022 Om du heller ønsker så er swingers miljøet veldig inkluderende 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 30. oktober 2022 #18 Del Skrevet 30. oktober 2022 Hei! Det kan jo være veldig mange faktorer som spiller inn, og "miljøet" er jo ingen enhet, så det er vanskelig å gi konkrete svar. Det kan være en terskel å komme inn i miljøene, så det anbefales ofte å starte på det absolutt mest lavterskel, som "mønsjer", eller cafe/pubtreff som det kan oversettes til. Mange mønsjer setter av den første timen til de som vil anse seg som nye, med spesielt utpekte "greeters" som vil jobbe for å få folk inn i samtalene. Noen steder, spesielt OsloBDM har egne introkvelder der alle de nye får en innføring i klubbens regler og normer, og gjør at de nye kan finne litt sammen før eventet åpner. Ellers så leser jeg det som at du gjør alt rett, ikke setter deg i et hjørne med kryssede armer, men oppsøker kontakt. Det kan ofte være vanskelig å komme over det nivået der folk "forsiktig konverserer", fordi folk enten ikke vil spørre og grave for mye siden vi alle har ulik grense for komfort der, og at man ikke vil være for påtrengende. I tillegg er ofte eventer et sted der en fort havner i en prat/samtalesirkel med kjente, gjerne noen man ikke ser så ofte, så det kan være lett å glemme at ikke alle følger samtalene like lett. Det er bare å presse seg inn, og ta litt plass! En annen, helt annen løsning som kanskje er spesifikk for OsloBDSM er jo å bli med som frivillig! Som frivillig kommer du inn i en sirkel av dem som jobber på stedet, du treffer i tur og orden alle medlemmer i en eller annnen anledning, og blir et vant fjes på eventene. Det er ikke spesielt krevende arbeid, og det er veldig trivelig på vakt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #19 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så da er det ikke bare meg nei. Opplever det som ganske lukket miljø, ironisk siden de på fetlife skryter av å være åpne og inkluderende. Sånn er det ikke IRL, dessverre. Anonymkode: ca801...d14 Endel av dem som vanker i slike miljøer er nok litt sosial handikappede i utgangspunkt. Veldig mye rart både i de lokale miljøene/foreningene og på fetlife. Anonymkode: 7e79b...5d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 1. november 2022 #20 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 17.53): Endel av dem som vanker i slike miljøer er nok litt sosial handikappede i utgangspunkt. Veldig mye rart både i de lokale miljøene/foreningene og på fetlife. Anonymkode: 7e79b...5d5 Dette er jo en veldig spesiell påstand. Jeg vil si at de lokale foreninger har et bra gjennomsnitt av den generelle befolkningen, og at det er et, slik jeg opplever det, inkluderende miljø. Det vil si at om du kommer for det, å oppleve et flott og sosialt miljø der en kan lære, og kanskje finne bekjente, samt bruke fasilitetene så er det perfekt. Om du er en NaturligDominant (TM) som bare vil innom for å finne noe enkelt, så er det nok ikke som forventet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå