Gå til innhold

Bærumblærum- min erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet til østre Bærum da mannen arvet en leilighet her og valgte å gi området en sjanse. Jeg var veldig skeptisk, men gav meg. Vi har to små barn. 

På første foreldremøte var det så fullt at noen måtte stå. Dugnadslista på Facebook var full på samme kveld. Klassekassa var anonym og fikk inn 2000kr samme kveld. 

En far inviterte alle som ville det på allidrett en gang i uken. Det var gratis og han gjorde ALT arbeidet selv. 
Fotballbanen ble sprøytet til is av håndfull fedre, der noen av dem ikke hadde barn som brukte isen. På Helloween og bursdager blir alle invitert et sted. 
Facebookgruppen (2.klasse) er full av ‘vi drar på isen om 30 min. Kom!’ og ‘bading for alle’, ‘pølser og bålpanne hos oss’. 
Brukte klær selges og gis bort på kryss og tvers og skøyter gis bort og slipes gratis. 

Det er HELT fantastisk og jeg er så rørt av at ‘ressurssterk og rikt område’ også kan bety dette. Skammer meg over alt jeg har tenkt om både miljøet og disse menneskene før! Så får du og jeg slenger mer shit om enten Bærum eller Holmlia, så test det ut eller vit hva det betyr! 

Anonymkode: 19030...270

• Liker 17
  • Hjerte 16
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i Bærum og bodde faktisk på Holmlia som student. Trivdes begge steder og er også veldig lei av drittsnakkingen om ulike steder! 

Her var det Orklasjefen som var  fotballtrener til naboen. Han stod i vind og vær og brukte tiden på gutta. Alle vet jo han hadde mye, men å være dobbelt ressurssterk for meg er å være fotballtrener på fritiden. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Har man nok penger og tid så får vel man til det meste.

Anonymkode: 67435...648

• Liker 3
Skrevet

Det er jo stort sett sånn det er  middelklasse/øvre middelklasse strøk. Hva trodde du? 

Her er det kamp om å bli klassekontakt, fotballtrener etc. folk er veldig engasjerte, og «på!»

Anonymkode: 23b44...158

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har man nok penger og tid så får vel man til det meste.

Kan ikke se hvilke av de tingene ts nevner man må ha millioninntekt for å klare å organisere?

Anonymkode: 7e1fd...8da

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skjer ikke slikt i Holmestrand ? 

Hilsen sliten alenemamma uten nettverk og ressurser ...😎

Anonymkode: f1318...417

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan ikke se hvilke av de tingene ts nevner man må ha millioninntekt for å klare å organisere?

Tja, er man konserndirektør osv så har man gjerne mer fritid f.eks. 
Når man er ressursterk ved å være godt bemidlet så vil man også ha kun det beste for barna sine, da setter man også alle kluter til for å sørge for at alle er inkludert (skaper sosialt for barna, legger altså grunnlaget for at barna blir kjent med mange og har mange vennemuligheter), vil at alle arrangement skal være av ypperste kvalitet (kun det beste for sitt barn) så da stiller man såklart opp for å gjøre det man kan for at disse arrangmentene blir så bra så mulig osv osv osv.

Tror alle skjønner dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Bor også på et slikt sted. Helt fantastisk når man har barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja, er man konserndirektør osv så har man gjerne mer fritid f.eks. 
Når man er ressursterk ved å være godt bemidlet så vil man også ha kun det beste for barna sine, da setter man også alle kluter til for å sørge for at alle er inkludert (skaper sosialt for barna, legger altså grunnlaget for at barna blir kjent med mange og har mange vennemuligheter), vil at alle arrangement skal være av ypperste kvalitet (kun det beste for sitt barn) så da stiller man såklart opp for å gjøre det man kan for at disse arrangmentene blir så bra så mulig osv osv osv.

Tror alle skjønner dette.

Det handler nok mer om tiltakslyst og innsikt i at man må bidra for å få gode ting til å skje, heller enn et hav av tid og penger.

Det er kanskje ikke tilfeldig at det kan finnes flere slike mennesker i slike områder, men ildsjeler kan finnes over alt. Det er bare litt vanskeligere å være ildsjel om resten bare er vant til å sitte på baken og vente på at alt faller opp i hendene på dem.

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor skjer ikke slikt i Holmestrand ? 

Hilsen sliten alenemamma uten nettverk og ressurser ...😎

Hvorfor setter ikke du det i gang selv da? 
Kan ikke vente på at andre fikser det for deg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det handler nok mer om tiltakslyst og innsikt i at man må bidra for å få gode ting til å skje, heller enn et hav av tid og penger.

Det er kanskje ikke tilfeldig at det kan finnes flere slike mennesker i slike områder, men ildsjeler kan finnes over alt. Det er bare litt vanskeligere å være ildsjel om resten bare er vant til å sitte på baken og vente på at alt faller opp i hendene på dem.

Konserndirektøren har nok mindre fritid enn de fleste av oss bare for å ha sagt det. 

Og selvfølgelig er det enklere for han å være trener når han vet at andre stiller som oppmann, ungene kommer ferdig spist og med riktig utstyr og foreldrene kjører og stiller opp. Det er et helt nærmiljø som spiller sammen og det er jo da mye gøyere å bidra. 

• Liker 21
Skrevet
Firefine skrev (2 minutter siden):

Konserndirektøren har nok mindre fritid enn de fleste av oss bare for å ha sagt det. 

Og selvfølgelig er det enklere for han å være trener når han vet at andre stiller som oppmann, ungene kommer ferdig spist og med riktig utstyr og foreldrene kjører og stiller opp. Det er et helt nærmiljø som spiller sammen og det er jo da mye gøyere å bidra. 

Nei, konserndirektører har såklart mye mer fritid enn de som jobber under han, det er jo derfor de har fritid for andre gjør det meste av jobben. De tar noen tlf/møter, men ellers har de såklart mer fritid enn de fleste. MER ansvar JA, men de sitter ikke hele dagen på kontoret. Vet du i det hele tatt hvordan toppledelse fungerer i Norge? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor setter ikke du det i gang selv da? 
Kan ikke vente på at andre fikser det for deg. 

Fordi jeg er utbrent....tidligere primus motor! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, konserndirektører har såklart mye mer fritid enn de som jobber under han, det er jo derfor de har fritid for andre gjør det meste av jobben. De tar noen tlf/møter, men ellers har de såklart mer fritid enn de fleste. MER ansvar JA, men de sitter ikke hele dagen på kontoret. Vet du i det hele tatt hvordan toppledelse fungerer i Norge? 

Ja, det vet jeg en del om og å være konserndirektør ER en svært krevende jobb, men la nå ikke det være diskusjonen her. 
Hvis alle skal være med, må alle bidra skrev en sliten trener på Haugerud nå nylig. Han har jo et poeng. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg er utbrent....tidligere primus motor! 

Ok, kan skje alle. Er sikkert noen i ditt nærmiljø som både kan og bør bidra. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hahahaha. 
Du mangler total innsikt 🤣

Anonymkode: d549a...38f

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du aner ikke hva du snakker om

Anonymkode: 4c868...21c

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi bor på Rud, dvs vestre delen av Bærum. I klassen til våre unger er det en del utlendinger der foreldre som ikke viser interesse. Det er stort sett de samme foreldre som stiller opp og forsøker sitt beste så det er ikke forferdelig dårlig men jaggu kunne det vært bedre hvis flere bidro.

Anonymkode: 05015...a02

• Liker 1
Skrevet

I omgangskretsen min er det samme tydelig. Treneren for det ene laget er en sykehuslege som jobber godt over vanlig timeantall på ei uke (det vet jeg fordi jeg overhørte hn og en annen lege diskutere arbeidstimer. ) 

Anonymkode: 754cd...720

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi bor på Rud, dvs vestre delen av Bærum. I klassen til våre unger er det en del utlendinger der foreldre som ikke viser interesse. Det er stort sett de samme foreldre som stiller opp og forsøker sitt beste så det er ikke forferdelig dårlig men jaggu kunne det vært bedre hvis flere bidro.

Anonymkode: 05015...a02

Østre og vestre Bærum er to forskjellige verdener. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...