Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 (endret) Møtte en fyr for snart 2mnd siden. Vi er begge skilt for ca 2-3 år siden, har begge barn fra før og har barnefri i samme uker. Bor noen minutter fra hverandre, barn på samme alder, som vi begge er enige om at ikke skal involveres før det har gått minimum ett år. Det er ekstremt sterke følelser fra begges sider, han har både sagt at han er forelsket i meg og de siste ukene at han er veldig glad i meg. Vi trives veldig godt i hverandres selskap, ler og har det gøy, er veldig like både ift jobb, interesser, det er veldig mye nærhet, har sex flere ganger om dagen når vi er sammen og allerede etter et par uker flyttet jeg omtrent inn annenhver uke. Jeg har nå ting i skuffer både på badet og i klesskapet, og vi planlegger både utenlandstur i desember og har koordinert feriekalender for 2023 med våre ekser. Vi har ikke egentlig definert noe offisielt enda, og har til nå bare vært sammen vi to. Nå de neste helgene er det flere arrangementer hvor han skal være med og kommer til å møte både noen av mine venner, søsken og kollegaer og jeg lurer litt på hvordan jeg skal introdusere han eller om jeg burde ta den praten med han først. Synes det er litt kleint å ta det opp, og vet ikke helt om jeg bare skal introdusere han som «dette er xxxx, kjæresten min» eller spør han om det først 😬😆 Endret 29. oktober 2022 av Governorswife Add content
Havspeil Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 2 mnd er ingenting. Særlig med barn involvert. Ja, dere ER kjærester...men ikke rush omverdenen ifht introduksjon. Kun unødig tankespinn 😉❤ 1
Rosakatt Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Så spennende og koselig! Høres veldig ut som om dere er kjærester, men villa ha spurt for å unngå potensielle pinligheter 😅 Forstår det er flaut å spørre han også da 🤔 Kos dere masse isåfall, å håper han sier ja til at dere er sammen, noe det er veldig sannsynlig at han gjør 😊 1
Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2022 2 minutter siden, Havspeil said: 2 mnd er ingenting. Særlig med barn involvert. Ja, dere ER kjærester...men ikke rush omverdenen ifht introduksjon. Kun unødig tankespinn 😉❤ Takk. Jeg vet jo egentlig det, men må siden vi ikke har snakket så konkret om det så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal introdusere han. Har ikke noe rush med at han skal møte alt og alle, men han ville være med meg på fest og da må jeg introdusere han 😅 1 1
Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2022 1 minutt siden, Rosakatt said: Så spennende og koselig! Høres veldig ut som om dere er kjærester, men villa ha spurt for å unngå potensielle pinligheter 😅 Forstår det er flaut å spørre han også da 🤔 Kos dere masse isåfall, å håper han sier ja til at dere er sammen, noe det er veldig sannsynlig at han gjør 😊 Takk, men hvordan tar man opp sånt? Hva hadde du sagt? Føler meg som en fjortis, kan ikke huske hvordan man gjorde det, vært gift i 15 år 😂 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Selvsagt er dere kjærester. Voksne folk trenger ikke å ta den «praten». Anonymkode: ef79c...c50 3
Havspeil Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 Governorswife skrev (6 minutter siden): Takk. Jeg vet jo egentlig det, men må siden vi ikke har snakket så konkret om det så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal introdusere han. Har ikke noe rush med at han skal møte alt og alle, men han ville være med meg på fest og da må jeg introdusere han 😅 Så nydelig ❤ Du er heldig. Lykke til . 🌹 1
Rosakatt Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Governorswife skrev (1 minutt siden): Takk, men hvordan tar man opp sånt? Hva hadde du sagt? Føler meg som en fjortis, kan ikke huske hvordan man gjorde det, vært gift i 15 år 😂 Haha, det vil nok gå bra skal du se 😆😊 Hoi, vet jo ikke selv hva jeg skulle sagt 😂 Sitter jo ikke med nyforelskelsen og spenningen du sikkert kjenner på heller, som kan gjøre konfrontasjonen skumlere Mitt kronglete bidrag: (men advarer, kanskje ikke følg det til punkt å prikke, vil jo ikke du skal miste han på grunn av meg 😅) Du har vel lagt merke til at jeg er glad i deg, og at jeg har fyllt skuffene dine med sakene mine 😅 Du betyr mye for meg, og vil jo og skal jo nå introdusere deg for nære og kjære. Hvordan skal vi introdusere hverandre? Er vi kjærester? 😊😅 1
Gjest Lillefinger Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 (endret) Governorswife skrev (26 minutter siden): Møtte en fyr for snart 2mnd siden. Vi er begge skilt for ca 2-3 år siden, har begge barn fra før og har barnefri i samme uker. Bor noen minutter fra hverandre, barn på samme alder, som vi begge er enige om at ikke skal involveres før det har gått minimum ett år. Det er ekstremt sterke følelser fra begges sider, han har både sagt at han er forelsket i meg og de siste ukene at han er veldig glad i meg. Vi trives veldig godt i hverandres selskap, ler og har det gøy, er veldig like både ift jobb, interesser, det er veldig mye nærhet, har sex flere ganger om dagen når vi er sammen og allerede etter et par uker flyttet jeg omtrent inn annenhver uke. Jeg har nå ting i skuffer både på badet og i klesskapet, og vi planlegger både utenlandstur i desember og har koordinert feriekalender for 2023 med våre ekser. Vi har ikke egentlig definert noe offisielt enda, og har til nå bare vært sammen vi to. Nå de neste helgene er det flere arrangementer hvor han skal være med og kommer til å møte både noen av mine venner, søsken og kollegaer og jeg lurer litt på hvordan jeg skal introdusere han eller om jeg burde ta den praten med han først. Synes det er litt kleint å ta det opp, og vet ikke helt om jeg bare skal introdusere han som «dette er xxxx, kjæresten min» eller spør han om det først 😬😆 Hvis barna deres ikke skal involveres enda, så bør dere holde kjeft. Bør ikke de få vite det først, og ikke gjennom en tilfeldig ubetenksom kommentar som da kan komme? Og når du bare har vært alene med han, og det ikke har vart lenger enn 2 mnd, så kjenner du ikke dette mennesket, men er ruset på forelskelse og oksytocin. Du kommer til å lære masse om ham i samspill med andre under disse arrangementene. Introduser ham som en god venn. Lykke til. Endret 29. oktober 2022 av Lillefinger Lagt til en setning.
Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2022 4 minutter siden, Lillefinger said: Hvis barna deres ikke skal introduseres enda, så bør dere holde kjeft. Bør ikke de få vite det først, og ikke gjennom en tilfeldig ubetenksom kommentar som da kan komme? Og når du bare har vært alene med han, og det ikke har vart lenger enn 2 mnd, så kjenner du ikke dette mennesket, men er ruset på forelskelse og oksytocin. Du kommer til å lære masse om ham i samspill med andre under disse arrangementene. Introduser ham som en god venn. Lykke til. Vi har fortalt barna, de er såpass store at de skjønner sånt og ville unngå å plutselig møte på de i nabolaget så begges barn vet at vi er mye sammen når de er hos den andre foreldren, men vi har sagt at vi vil vente med at de møtes til vi har blitt bedre kjent og er helt sikre på at vi kommer til å fortsette å være kjærester. Alle mine venner og familie vet om han, men barna får selvsagt en annen historie tilpasset alder og modenhetsnivå. 1
Gjest Lillefinger Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Governorswife skrev (37 minutter siden): Møtte en fyr for snart 2mnd siden. Vi er begge skilt for ca 2-3 år siden, har begge barn fra før og har barnefri i samme uker. Bor noen minutter fra hverandre, barn på samme alder, som vi begge er enige om at ikke skal involveres før det har gått minimum ett år. Lillefinger skrev (14 minutter siden): Hvis barna deres ikke skal involveres enda, så bør dere holde kjeft. Bør ikke de få vite det først, og ikke gjennom en tilfeldig ubetenksom kommentar som da kan komme? Og når du bare har vært alene med han, og det ikke har vart lenger enn 2 mnd, så kjenner du ikke dette mennesket, men er ruset på forelskelse og oksytocin. Du kommer til å lære masse om ham i samspill med andre under disse arrangementene. Introduser ham som en god venn. Lykke til. Governorswife skrev (7 minutter siden): Vi har fortalt barna, de er såpass store at de skjønner sånt og ville unngå å plutselig møte på de i nabolaget så begges barn vet at vi er mye sammen når de er hos den andre foreldren, men vi har sagt at vi vil vente med at de møtes til vi har blitt bedre kjent og er helt sikre på at vi kommer til å fortsette å være kjærester. Alle mine venner og familie vet om han, men barna får selvsagt en annen historie tilpasset alder og modenhetsnivå. Ok. Det tolker jeg som selvmotsigende. Ref: Ikke involveres/og har fortalt barna. Dette er jo å bli involvert. Så dere vil vente med å la barna bli venner? Mulig at jeg har misforstått, men jeg forstår ikke. ??
Nemigirl Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 Hva med å droppe selve "praten" om dere er kjærester eller ikke, men heller spørre han rett ut hvordan han ønsker å bli introdusert? Det enkle er ofte det beste 😊 1
Gjest Lillefinger Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 Og barn forstår ofte mer enn man tror. Ihvertfall når du er der så mye og allerede har flyttet inn i skap og skuffer. Mange barn snoker og titter i skuffene. Og på badet er det vel også helt naturlig å se? Hvis det pluttselig ligger bind og tannbørste der feks, så får man tanker og stiller spørsmål ved det. Ev forhåpninger også. Har du glemt hvordan det var å være barn selv?
Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #14 Skrevet 29. oktober 2022 14 minutter siden, Lillefinger said: Ok. Det tolker jeg som selvmotsigende. Ref: Ikke involveres/og har fortalt barna. Dette er jo å bli involvert. Så dere vil vente med å la barna bli venner? Mulig at jeg har misforstått, men jeg forstår ikke. ?? Med vente med å involvere barna mener jeg at vi venter med å introdusere barna for den andre partneren og venter med at barna treffer hverandre på lenge enda. Jeg ville fortelle barna så de ikke skulle føle at de ble ført bak lyset om de plutselig møter på oss, ser en melding på min tlf når de styrer musikken i bilen eller ser noe i en skuff eller lignende ja, men vi mener det er lurt å vente med på involvere de følelsesmessig og tilknytningsmessig til vi vet at vi kommer til å fortsette å være sammen ja. 1
Blåjojo Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg tenker det enkle er det beste. "Hvordan tenker du at jeg skal introdusere deg på festen i helga? Som venn eller kjæreste?" 1 1
Gjest Lillefinger Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 Governorswife skrev (10 minutter siden): Med vente med å involvere barna mener jeg at vi venter med å introdusere barna for den andre partneren og venter med at barna treffer hverandre på lenge enda. Jeg ville fortelle barna så de ikke skulle føle at de ble ført bak lyset om de plutselig møter på oss, ser en melding på min tlf når de styrer musikken i bilen eller ser noe i en skuff eller lignende ja, men vi mener det er lurt å vente med på involvere de følelsesmessig og tilknytningsmessig til vi vet at vi kommer til å fortsette å være sammen ja. De er allerede involvert følelsesmessig da. Mener jeg. "Pappa, hvem er den damen du er så ofte sammen med?" "Mamma, hvem er den mannen?" "Pappa, hvorfor har hun ting her på badet vårt?" Nå skriver ikke du alder på barna, men hvis de feks går på samme skole, så snakker ofte barn sammen der. Melder meg ut av videre debatt om temaet. Lykke til, og håper dere får det godt og holder sammen❤
Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #17 Skrevet 29. oktober 2022 8 minutter siden, Lillefinger said: De er allerede involvert følelsesmessig da. Mener jeg. "Pappa, hvem er den damen du er så ofte sammen med?" "Mamma, hvem er den mannen?" "Pappa, hvorfor har hun ting her på badet vårt?" Nå skriver ikke du alder på barna, men hvis de feks går på samme skole, så snakker ofte barn sammen der. Melder meg ut av videre debatt om temaet. Lykke til, og håper dere får det godt og holder sammen❤ Det her er null stress og ikke noe du trenger å bekymre deg for, ellers takk for omtanken. De er langt unna hverandres nærmiljø så ingen som snakker om dette med de, barna har eget bad så de blir ikke noe eksponert for dette, de får full alenefokus i barneuker.
Governorswife Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #18 Skrevet 29. oktober 2022 17 minutter siden, Blåjojo said: Jeg tenker det enkle er det beste. "Hvordan tenker du at jeg skal introdusere deg på festen i helga? Som venn eller kjæreste?" Takk, jeg tror det blir noe sånt ja 😅🥰 2
Gjest Lillefinger Skrevet 29. oktober 2022 #19 Skrevet 29. oktober 2022 Governorswife skrev (1 minutt siden): Det her er null stress og ikke noe du trenger å bekymre deg for, ellers takk for omtanken. De er langt unna hverandres nærmiljø så ingen som snakker om dette med de, barna har eget bad så de blir ikke noe eksponert for dette, de får full alenefokus i barneuker. Jeg bekymrer meg ikke for deg og dette.😁 Det har jeg ikke tid til. Jeg bare ytret min mening. Den gangen jeg var barn, så gikk vi barna på oppdagelsesferd rundt om i huset. Også i våre foreldres nattbordskuffer. Helt frem til tenåringsalder/og noen lenger enn det. Og de barna som jeg kjenner, de gjør det samme som den gangen jeg var barn. Og jeg kjenner flere foreldre som sjokkert har oppdaget at poden har snoket i skuffer de ikke skulle ha tilgang til. Jeg bare sier det. Det går nok bra. Barna ser at du smiler. Glade foreldre er gull❤ og det høres ikke ut som de blir neglisjert, men ivaretatt❤
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #20 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg syns man bør ta praten. Først og fremst for å avklare om de samme følelsene er gjensidige, og det tror jeg ikke er noe tvil om i ditt tilfelle, men også for å avklare hva man vil. Det skjer ofte at den ene vil mer enn den andre og at den andre bare er ute etter en flørt eller selskap selvom man gjør ting som kjærester gjør. Anonymkode: f75e6...ded 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå