Gå til innhold

Advarsel: Aldir lei ut hybel til noen med NAV-garanti..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært naive, og betaler for det nå. Vi har hatt så mye problemer med leietaker med NAV-støtte at det halve kunne vært nok. NAV rygger bare unna. Aldri igjen, sier jeg bare.

Anonymkode: f570d...37f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yeah right. 

Anonymkode: e6777...bca

• Liker 3
Skrevet

Gammel tråd..passer med klient-resirkuleringen i nav det 🙂

• Liker 1
Skrevet

Nav garantien er bare bullshit. De får bla opp skikkelig depositum eller finne seg et annet sted å bo. 

Anonymkode: ff040...f14

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nav garantien er bare bullshit. De får bla opp skikkelig depositum eller finne seg et annet sted å bo. 

Dette. Kommer aldri til å leie ut til navere.

Anonymkode: 6a488...e7b

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det vel slik at de som får nav-garanti ikke bare kan "bla opp". Vanskelig å komme seg opp når man er i minus og ikke finner hverken hjerterom eller husrom. 

Anonymkode: 2fa3b...765

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Når jeg leser tråder som dette, så er jeg fantastisk glad for at jeg leier akkurat her jeg gjør. Det viktigste er at jeg betaler husleia i løpet av mnd., og ikke til en spesiell dato.

Hurra for folk med fornuft og hjerterom❤️

Naver

Anonymkode: 3da1c...098

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet

Må si meg enig. For mange fallgruver, unntak og ansvarsfraskrivelse til at det er mulig å anbefale folk å gi noen en sjanse.

Anonymkode: 5fd2a...d34

• Liker 4
Skrevet

Er fullstendig enig med at en ikke skal leie ut med noen som har NAV-garanti. At de har ytelser fra NAV er noe annet.

Anonymkode: 3e4c1...20f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå er det vel slik at de som får nav-garanti ikke bare kan "bla opp". Vanskelig å komme seg opp når man er i minus og ikke finner hverken hjerterom eller husrom. 

Anonymkode: 2fa3b...765

Ikke en risiko jeg tar. De må gjerne gå på NAV, det bryr meg ikke hvor pengene kommer fra. Men en NAV garanti tar jeg ikke i. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette. Kommer aldri til å leie ut til navere.

Anonymkode: 6a488...e7b

Hva er problemet med «navere»? Eller er du en av de som har satt alle mennesker på ulike nav stønader i én boks og bestemt deg for at ingen av de er til å stole på? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi har vært naive, og betaler for det nå. Vi har hatt så mye problemer med leietaker med NAV-støtte at det halve kunne vært nok. NAV rygger bare unna. Aldri igjen, sier jeg bare.

Jeg vet ikke hva som har skjedd hos dere, men ved forrige leieforhold så  fikk jeg tilbakemelding at det var den beste utvasking han hadde sett på 30 år. Bare vanlig ufør jeg da, ikke nav garanti... betalt depositum selv.

Skrevet

Garantien fra NAV er ikke verdt noen ting. Dekker kun depositum.

Så står man igjen med en rasert leilighet der man ikke får kasta ut folk.

Anonymkode: 81e37...244

• Nyttig 1
Skrevet
dreamstar skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva som har skjedd hos dere, men ved forrige leieforhold så  fikk jeg tilbakemelding at det var den beste utvasking han hadde sett på 30 år. Bare vanlig ufør jeg da, ikke nav garanti... betalt depositum selv.

Hva har dette med NAV-garanti å gjøre?

Anonymkode: 81e37...244

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er fullstendig enig med at en ikke skal leie ut med noen som har NAV-garanti. At de har ytelser fra NAV er noe 

Referanse er det jo også noe som heter.

Har vært syl i mange år. Aldri ikke betalt leia mi. Aldri ødelagt noe, om så er har jeg fikset det. Et par ganger pga utbetaling krøll hos nav,har jeg bedt om litt utsettelse i en eller to uker. Men på 30år kanskje 3 ganger. Så irriterende om jeg ikke skulle få leie pga andres ufornuft. 

Dog har jeg bror som har leid ut til folk me NAV garanti. Noe de får,  dersom de misligholdte økonomi.  Og har erfaring 50/50 i tull Og ordentlige beboere

Anonymkode: db861...234

• Liker 2
Skrevet

Kjenner folk som har leid ut til folk med NAV garanti og det har funket bra og jeg kjenner folk som har leid ut til folk som har vært i full jobb og betalt depositum selv men har klart å ramponere leiligheten sånn at det kostet hundretusener å få leiligheten tilbake på markedet. Så dritt finnes overalt, både som som har NAV garanti og de som kan betale det selv, dritt er det overalt, det at en kan betale for seg selv er egentlig ingen sikkerhet i seg selv...

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jajo... Bergen Kommune betalte i hvert fall ut over 4 millioner kroner til utleiere (fordelt på 287 saker) for innfrielse av depositum (Nav garanti) i 2020.

Fra dokumentet: 'Svar på spørsmål om Navs garanti for depositum', som ble svart på av Byrådsavdeling for arbeid, sosial og bolig:

"De aller fleste kravene som gjelder skader, er ukompliserte og medfører at Nav utbetaler i samsvar med utleiers krav" -Lubna Boby Jaffery - Byråd for arbeid, sosial og bolig. 

Anonymkode: 688ae...508

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvilke problemer? Du nevner én leietaker, er det da grunnlag for å sette alle andre på NAV under samme kam?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke en risiko jeg tar. De må gjerne gå på NAV, det bryr meg ikke hvor pengene kommer fra. Men en NAV garanti tar jeg ikke i. 

Hva innebærer NAV- garanti? 

Anonymkode: cd0fe...8dd

Skrevet

De fleste nav-kontor går faktisk med på å låne personen riktig beløp til depositum, det er veldig mye lettere å forholde seg til enn garanti. Leide ut med garanti og tapte over hundre tusen på det, så begynte jeg å jobbe på et av landets største NAV-kontor og ble enda mer sikker på å aldri leie ut til noen med garanti igjen 😬 

Anonymkode: 16c65...243

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...