Gå til innhold

Satse på en skilt 3-barnsmor og ikke få egne barn eller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøve Tinder å se om noen vil ha meg?

Jeg er i slutten av trettiårene og har ikke akkurat hatt så mye hell med kjærligheten til nå. Det hadde vært hyggelig å få kjæreste og jeg har muligheten med denne 3-barnsmora. Men da blir det vel kanskje ingen barn. Hva tror dere?

Anonymkode: e04d9...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel spørre deg selv hva som er viktigst for deg, da: partner eller egne barn?

Anonymkode: 1067e...606

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vært hyggelig med kjæreste, og du har en mulighet med denne 3-barnsmora? Du høres jo ikke akkurat forelsket ut, så da tenker jeg at du bør lete videre og finne en du virkelig vil ha. Det er mest rettferdig ovenfor denne 3-barnsmora også. 

Anonymkode: e4f8f...9bb

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde vært hyggelig med kjæreste, og du har en mulighet med denne 3-barnsmora? Du høres jo ikke akkurat forelsket ut, så da tenker jeg at du bør lete videre og finne en du virkelig vil ha. Det er mest rettferdig ovenfor denne 3-barnsmora også. 

Enig. 

Anonymkode: e5132...bf2

Skrevet

Joda, hun er helt super, jeg liker henne kjempe godt. Det som holder meg tilbake er at jeg ikke er vant med unger. Jeg har ikke egne og jeg kan ikke noe om det. Jeg har lyst på egne da, men hun er 40 så jeg vet ikke om det går. På den andre siden er det ikke sikkert jeg får muligheten igjen til å bli sammen med noen. Jeg er ikke typen til å date og det har vært magert de siste 15 åra.

Skrevet

Du må vel spørre deg selv hva som er viktigst for deg, da: partner eller egne barn?

Anonymkode: 1067e...606

Jeg tror partner.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker jo at hvis du liker henne (og ikke er vant med barn, slik at du heller ikke vet om egne barn egentlig er viktig for deg, selv om du liker tanken), så ville jeg forsøkt, men vært ærlig med henne samtidig. Du vet jo aldri om du finner noen å ha barn med uansett, eller om det vil bli verdt det.

Fortell at du har vært usikker fordi du alltid har sett for deg å få egne barn, og at du skjønner om det ikke er aktuelt (eller mulig) for henne i fremtida, men at du liker henne såpass godt at du likevel har lyst til å prøve og se hvordan det blir.

Worst case, så får du mer selvtillit og blir mer vant til barn, slik at datinga for å finne en livspartner og mor til dine barn går litt lettere. Eller at du finner ut at du foretrekker livet uten barn, og dermed har bedre tid i datingen.

Best case, så blir dette kvinnen i ditt liv, og barna ender opp med å føles som dine egne, eller kanskje dere til og med får flere barn.

Anonymkode: 16378...fcd

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker jo at hvis du liker henne (og ikke er vant med barn, slik at du heller ikke vet om egne barn egentlig er viktig for deg, selv om du liker tanken), så ville jeg forsøkt, men vært ærlig med henne samtidig. Du vet jo aldri om du finner noen å ha barn med uansett, eller om det vil bli verdt det.

Fortell at du har vært usikker fordi du alltid har sett for deg å få egne barn, og at du skjønner om det ikke er aktuelt (eller mulig) for henne i fremtida, men at du liker henne såpass godt at du likevel har lyst til å prøve og se hvordan det blir.

Worst case, så får du mer selvtillit og blir mer vant til barn, slik at datinga for å finne en livspartner og mor til dine barn går litt lettere. Eller at du finner ut at du foretrekker livet uten barn, og dermed har bedre tid i datingen.

Best case, så blir dette kvinnen i ditt liv, og barna ender opp med å føles som dine egne, eller kanskje dere til og med får flere barn.

Takk for gode råd. 👍 Du sier mye rett tror jeg.

Skrevet

Jeg er i slutten av trettiårene og har ikke akkurat hatt så mye hell med kjærligheten til nå. Det hadde vært hyggelig å få kjæreste og jeg har muligheten med denne 3-barnsmora. Men da blir det vel kanskje ingen barn. Hva tror dere?

Ikke synk så lavt, du fortjener så mye bedre enn en 3 barnsmor. 

Hun ønsker garantert at du blir en del av hennes familie så snart som mulig, det vil si ta økonomisk ansvar, ta farsfigurrollen samtidig som du ikke skulle ha noe å si om oppdragelse mm. 

I 2022 har du alltid bedre valg enn alenemødre. Verden er liten, finner du ingen i ditt nærområde er de bare et tastetrykk unna på internett. 

Anonymkode: 5afbd...1e4

• Liker 2
Skrevet

Takk for gode råd. 👍 Du sier mye rett tror jeg.

Du trenger jo ikke bestemme deg for livet ut nå, det gjør ikke hun?

Om dere holder sammen en stund og finner tonen skikkelig - og du fortsatt ønsker egne barn er det ikke sikkert hun sier nei. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke synk så lavt, du fortjener så mye bedre enn en 3 barnsmor. 

Hun ønsker garantert at du blir en del av hennes familie så snart som mulig, det vil si ta økonomisk ansvar, ta farsfigurrollen samtidig som du ikke skulle ha noe å si om oppdragelse mm. 

I 2022 har du alltid bedre valg enn alenemødre. Verden er liten, finner du ingen i ditt nærområde er de bare et tastetrykk unna på internett. 

😅 De fleste er ikke aleneforsørgere i dag. De har fått disse barna med noen ;) 

Og skulle TS få barn og etterhvert bli singel er jo han alenepappa 🤷‍♀️

Anonymkode: 62796...6b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger jo ikke bestemme deg for livet ut nå, det gjør ikke hun?

Om dere holder sammen en stund og finner tonen skikkelig - og du fortsatt ønsker egne barn er det ikke sikkert hun sier nei. 

😅 De fleste er ikke aleneforsørgere i dag. De har fått disse barna med noen ;) 

Og skulle TS få barn og etterhvert bli singel er jo han alenepappa 🤷‍♀️

Anonymkode: 62796...6b4

Ts skriver alenemor, da tar jeg utgangspunkt i at hun har barna 80 % eller mer.. 

Hvorfor skulle ts bli en del av denne alene statistikken? 

Du vet det at det ikke er normen for voksne som får barn? Det er i all hovedsak forbeholdt de foreldrene som aldri blir fornøyd med partneren, de som har høyere forventninger til partneren enn det de gir tilbake, de som fikk barn i ung alder, de uten utdannelse, de med lav sosiøk status osv. 

De menn som ikke har lykkes i kjærlighetslivet i 20 og 30 årene ksn fint lykkes med å finne en barnløs kvinne andre steder. Disse Mennene må helt klart slutte å tro at det eneste de kan ta til takke med er diswe alenemødrene.. 

Gjest dreamstar
Skrevet

Ts skriver alenemor, da tar jeg utgangspunkt i at hun har barna 80 % eller mer.. 

Du vet det at det ikke er normen for voksne som får barn? Det er i all hovedsak forbeholdt de foreldrene som aldri blir fornøyd med partneren, de som har høyere forventninger til partneren enn det de gir tilbake, de som fikk barn i ung alder, de uten utdannelse, de med lav sosiøk status osv. 

De menn som ikke har lykkes i kjærlighetslivet i 20 og 30 årene ksn fint lykkes med å finne en barnløs kvinne andre steder. Disse Mennene må helt klart slutte å tro at det eneste de kan ta til takke med er diswe alenemødrene.. 

Oisann - hva er greia med deg og alenemødre sånn egentlig? Virker som du har blitt såret av en.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

50 prosent av alle ekteskap ender med skilsmisse, og prosenten er enda høyere for samboere. Så hvorfor tror du ikke det er vanlig å gå fra hverandre når man har felles barn? 

Anonymkode: de5f4...4b9

• Liker 5
Skrevet

Jeg får oppklare. Hun er ikke "alenemor," hun har barna 50 %. 

Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg får oppklare. Hun er ikke "alenemor," hun har barna 50 %. 

Du er glad i denne dama, men er litt redd for / skeptisk til om du vil fungere i rollen som stefar,  stemmer dette TS?

Det er et stort hopp, og et stort ansvar. Men husk, du er ikke faren deres, det er dama di som bør stå for all form for oppdragelse. Det  gjør også situasjonen enklere for deg 🙂

Du bør rett og slett finne ut av hvilken ønske som er størst.  Kjærligheten din til denne dama, eller muligheten for egne barn. Nå kan det jo godt hende at du får mulighet til å få barn med denne dama, men hadde det vært meg så hadde jeg ikke ønsket å få barn etter fylte 40. Men folk er forskjellige,  så kanskje dama ser annerledes på det enn jeg ville gjort.

❤️

Skrevet (endret)
23 hours ago, AnonymBruker said:

21 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig godt innlegg. Vi må være åpne om at det er en god del menn som ønsker seg egne barn, men som aldri får det. Hvis TS tilhører en gruppe menn som virkelig sliter med å komme i forhold og som nesten ikke har hatt  tilløp til noe forhold de siste 15 år, er det nok betydelig fare for at mulighetene ikke vil bli flere de neste 15 år. Da kan det være at det å velge en kvinne som har fått de barna hun vil ha likevel er et bedre livsvalg enn å satse på at han skal treffe en yngre kvinne i de neste 15 år, for jo eldre TS blir, jo mindre er jo sjansen for at en kvinne på hans alder vil/kan få barn med ham. 

Derimot tenker jeg TS bør være bevisst at han som mammas kjæreste ikke automatisk blir en pappa nummer to. Barna er med sin pappa 50 % av tiden, de har allerede en pappa, og det er ingen selvfølge at TS bør prøve å innta en slags papparolle overfor hennes barn. Å velge trebarnsmoren kan være det beste valg TS kan ta, ingen av oss kjenner fremtiden og dette markedet er så knallhardt for en del menn at det kan være han vil angre resten av livet om han lar denne kvinnen gå fra seg. Men han bør ikke forvente at hans ønske om å være pappa kan fylles i rollen som mammas kjæreste. Hans rolle vil med stor sannsynlighet bli en helt annen enn pappaens, og han vil også vite at han ikke vil ha noen rett til omgang med disse barna om det skulle bli slutt med mor. De er rett og slett ikke hans barn.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Wow! Imponerende å utvise så mye hat mot den av de to personene som var med på å lage disse barna som faktisk tar ansvar, mens dritten som stikker og lar den andre i stikken ikke blir nevnt med et ord. 

Jeg skjønner ikke helt dette. Det er alltid alenemoren som får peset. En alenefar blir hyllet, får all verdens med hjelp, medfølelse og beundring fra samfunnet. Alenemoren derimot er en pest og en plage, en byrde for samfunnet og er nødt til å være en heks som ingen mann vil ønske å ta i med ildtang engang, men mindre han er sykt nøden og må tømme seg i noe.

"Ta til takke med" pfft, akkurat som en alenemor er noe man tar til takke med! De kvinnene jeg kjenner som er alenemødre er tøffe damer som jobber, har utdannelse og yter alt for barna. De får ingen hjelp fra noen, for det er forventet at mødre klarer å ta vare på barn og hjem. Alenefedrene derimot. Satt på en pidestall for samfunnet og beundre, hjelpe og heie frem. 

Anonymkode: f5dbf...b30

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sats på noe annet. Du kan ikke kalle deg selv for mann når du tar restene til en annen mann.

Anonymkode: 7925c...049

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sats på noe annet. Du kan ikke kalle deg selv for mann når du tar restene til en annen mann.

Anonymkode: 7925c...049

Lykke til å finne 30 år gamle jomfruer i Norge, du 🤣🤣🤣 Forresten, hvorfor skulle jomfruen ta til takke med restene etter en annen kvinne, altså deg? 

Anonymkode: de5f4...4b9

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 14.32):

Du må spørre henne rett ut om hun kan tenke seg å bli mor til ditt/dine barn? Det er vel ikke farlig? Om sier ja be henne slutte med evt.prevensjon. Då er det bare å kjøre på om du har frøpikk.

Eller du kan skaffe deg thai eller fillipinsk dame som ønsker norsk mann. De finnes både i Norge og sine hjemland. Noen kommer til Norge for å "besøke" familie med.Fillipinere kan vanligvis engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...