Knøttet Skrevet 4. desember 2005 #1 Skrevet 4. desember 2005 Hei! Har en kjempesøt liten kanin som jeg ikke kan ta med meg hjem i julen fordi de forbanna bussene ikke lengre lar folk ha med seg kjæledyr. Andre alternativer er da fly, og der er det ihvertfall ikke lov med dyr (?). Tog er for komplisert og det samme er båt. Uansett da, jeg lurer på om det er noen som har noen gode erfaringer med dyrepensjonater eller som kan anbefale noen av disse i Trondheim? Må være i Trondheim og ikke i nærheten, f.eks Orkanger eller noe da det er helt umulig for meg å reise så langt med kaninen før jeg drar hjem med bussen. Vurderer Marit Zoo nede i krambugata (?) da dette vistnok er eneste dyrebutikken med pensjonatmuligheter. (?) På forhånd takk! mvh Teria
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #2 Skrevet 4. desember 2005 Jeg tror det er et dyrepensjonat ve Bynesset, men det er kanskje kronglete. Ellers er det mulig du kan finne noe via Dyrebesyttelsen. Ellers ville jeg kanskje hørt litt i staller o.l, det kan hende de har plass der, er av og til folk som har kaniner sånne steder. Har ikke erfaring med dyrebutikken du nevner, men vil tro det er ok der også. Ellers mener jeg å ha lest at det går an å ta med dyr på buss av og til, hvis du tar kontakt med busselskapet i god tid? Men det er ikke så lett... skikkelig klønete for oss som ikke har bil:-/
Knøttet Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2005 Jeg tror det er et dyrepensjonat ve Bynesset, men det er kanskje kronglete. Ellers er det mulig du kan finne noe via Dyrebesyttelsen. Ellers ville jeg kanskje hørt litt i staller o.l, det kan hende de har plass der, er av og til folk som har kaniner sånne steder. Har ikke erfaring med dyrebutikken du nevner, men vil tro det er ok der også. Ellers mener jeg å ha lest at det går an å ta med dyr på buss av og til, hvis du tar kontakt med busselskapet i god tid? Men det er ikke så lett... skikkelig klønete for oss som ikke har bil:-/ ← Takk for svar! Vel, jeg også trodde bussene lot folk ta med kjæledyr. Men for å være på den sikre siden sendte jeg de en mail, og de kunne fortelle meg at det fra og med 7.november ikke lengre var lov å ta med dyr på reise. Dette gjelder kanskje bare det busselskapet jeg bruker, men jeg har dessverre ikke noen andre busser jeg kan ta
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2005 #4 Skrevet 4. desember 2005 Andre alternativer er da fly, og der er det ihvertfall ikke lov med dyr (?). ← Det er lov med dyr ombord i fly! Du må bare si fra når du bestiller billett, samt ha transportbur godkjent for fly. Du får da ha dyret med inn i cabinen:)
Trampe Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 men sjekk dette med fly før du satser på det. Jeg har opplevd å bli nektet å ha med meg kanin på fly. De mente at det er en gnager og den kan dermed ødelegge ledninger o.l. om den skulle komme seg ut. Katter og hunder er lov å ta med seg, fordi de ikke vil gjøre stor skade og er lettere å finne hvis de kommer seg ut... Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå