AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Hvilket munnskyll er mildest? Tannpleier sa bare at vi må begynne å bruke munnskyllevann, men sa ikke noe om hvilket merke/type, så jeg kjøpte bare det damen på apoteket anbefalte til et barn på 11, men hun synes det er for sterkt og og nekter å bruke det. Så lurer på hva det mildeste munnskyllevannet er? Ser på nett nå at det finnes munnskyll i fruktsmaker, de er kanskje mildere enn de med mint? Ser bl.a. at det finnes et med jordbærsmak, et med smak av pasjonsfrukt, og et med fruktmint. Er det noen her som kan si hvilket av disse som er aller mildest på smak? Anonymkode: 8d802...fd6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg bruker fluorid, den syns jeg er mild, ikke sånn som flux og andre greier. Anonymkode: 6acfd...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 14.43): Jeg bruker fluorid, den syns jeg er mild, ikke sånn som flux og andre greier. Anonymkode: 6acfd...ca1 Takk, skal sjekke den ut Anonymkode: 8d802...fd6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har kjøpt noe munnskyll med mild smak på apoteket, men husker desverre ikke merket. Mulig det var Flux. Flasken var lys grå med hvit skrift, smaken kan ha vært aloe vera. Mint av alle typer kan være ganske sterkt. Det gir en følelse av "frisk pust", men for meg føles det bare kaldt og ekkelt. Siden din datter sikkert er vandt med barnetannkrem er hun sikkert ikke vandt med så sterk mentolsmak til tannpussen. Anonymkode: 87892...14e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg ville holdt meg unna, fikk selv misfargede tenner av munnskyllevann og de fleste tannleger anbefaler det ikke. -https://www.vg.no/forbruker/helse/i/vMVOB/munnskyllevann-gir-ikke-bedre-tannhelse Anonymkode: a2229...e87
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Flux aloe vera - ofte på tilbud på apotek. Det er den eneste som fungerer i familien her, veldig mild smak. Tror vi har prøvd det meste av munnskyll og synes «alt» er for sterkt og derfor svir i munnen. Har prøvd med diverse fruktsmaker også, men de blir også for sterke. Vi har forøvrig samme utfordring med tannkrem, synes det meste er for sterkt også der. Anonymkode: 85b4e...801 1
Millimani Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har kjøpt noe munnskyll med mild smak på apoteket, men husker desverre ikke merket. Mulig det var Flux. Flasken var lys grå med hvit skrift, smaken kan ha vært aloe vera. Mint av alle typer kan være ganske sterkt. Det gir en følelse av "frisk pust", men for meg føles det bare kaldt og ekkelt. Siden din datter sikkert er vandt med barnetannkrem er hun sikkert ikke vandt med så sterk mentolsmak til tannpussen. Anonymkode: 87892...14e Mener du denne? Endret 31. oktober 2022 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville holdt meg unna, fikk selv misfargede tenner av munnskyllevann og de fleste tannleger anbefaler det ikke. -https://www.vg.no/forbruker/helse/i/vMVOB/munnskyllevann-gir-ikke-bedre-tannhelse Anonymkode: a2229...e87 What? Jeg fikk det anbefalt fra tannlegen min(reguleringstannlegen) han skrev til og med ned på en lapp hvilken type jeg skulle bruke(Flux).🤷🏼♀️ Anonymkode: dc0df...65d
Millimani Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ville holdt meg unna, fikk selv misfargede tenner av munnskyllevann og de fleste tannleger anbefaler det ikke. -https://www.vg.no/forbruker/helse/i/vMVOB/munnskyllevann-gir-ikke-bedre-tannhelse Anonymkode: a2229...e87 Den artikkelen er fra 2013. Informasjonen kan være utdatert. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): What? Jeg fikk det anbefalt fra tannlegen min(reguleringstannlegen) han skrev til og med ned på en lapp hvilken type jeg skulle bruke(Flux).🤷🏼♀️ Anonymkode: dc0df...65d Millimani skrev (1 minutt siden): Den artikkelen er fra 2013. Informasjonen kan være utdatert. Det er snakk om Listerine, det er ikke nødvendig. Fluorskyll er noe annet og for mange er det et godt verktøy for å forhindre karies. Anonymkode: 2c7da...f9c 1
Millimani Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om Listerine, det er ikke nødvendig. Fluorskyll er noe annet og for mange er det et godt verktøy for å forhindre karies. Anonymkode: 2c7da...f9c Tenkte ikke over det 🙊 Jeg har god erfaring med Flux
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Flux finnes i egne barnevarianter, samt sitron, jordbær/mint, mild mint, aloe vera osv osv. Bare å se i hylla på apoteket. Anonymkode: e184c...b6b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 Velg et som er uten sprit, så blir de automatisk mildere. Og de tørker heller ikke ut slimhinnene. Flux er et veldig mildt og godt alternativ. Anonymkode: 01178...072
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 Flux for barn med jordbærsmak. Det eneste 11-åringen her i hus makter. Anonymkode: c412d...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå