Erikasr Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #41 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som forferdelige svigerforeldre, feig mann. Samtidig som jeg synes det var grusomt at dine foreldre ikke fikk se barnebarnet sitt før det var 2 mnd, det synes jeg du bør ta litt selvkritikk, selv om de godtok det kan jeg tenke meg de hadde det passe vondt. Anonymkode: 4252f...5ff Liten oppklaring! Var absolutt ikke at mine foreldre ikke fikk lov å se. Når svigers overkjører og skal se med en gang, så skulle det bare mangle at ikke mine foreldre også skulle få. (Hadde uansett ikke nektet noen av foreldrene våre i 2mnd, det var snakk om alt fra 1 dag til 1-2 uker med ro, alt ettersom). Dessverre hadde de ikke mulighet til å være her, verken som støtte eller «koselige besteforeldre på besøk». De så hen ikke før hen var nesten 3mnd av andre årsaker. Når jeg snakket om min familie var det feks mine besteforeldre (har svært lite familie som bor «nært» oss, så er vel egentlig bare dem), og de skulle jeg også ønske at fikk komme tidligere, men dagene mine ble brukt til gråt og tanker om at jeg skulle ønske jeg ikke fikk en baby (selv om jeg elsker babyen min), kun fordi jeg ble så nedbrutt og utslitt av alt sammen. Så kan vel ta selvkritikk på det, men😅 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #42 Skrevet 29. oktober 2022 Hva er det med dere damer og den eiersykheten overfor babyen deres? Selvfølgelig burde hans foreldre fått lov å se babyen. De trenger ikke engang å se deg, HAN kan trIlle HANS barn ut og vise den frem. Norske kvinner er veldig rare…og svak. Anonymkode: 2e6ff...b85
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #43 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det med dere damer og den eiersykheten overfor babyen deres? Selvfølgelig burde hans foreldre fått lov å se babyen. De trenger ikke engang å se deg, HAN kan trIlle HANS barn ut og vise den frem. Norske kvinner er veldig rare…og svak. Anonymkode: 2e6ff...b85 Enda en som ikke har lest hi skikkelig 🙄 for om du hadde gjort det så hadde du skjønt at hovedproblemet her ikke er at de ønsker å se babyen. De oppfører seg skikkelig DRITT mot ts! Anonymkode: 76f93...f64 9 3
Erikasr Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #44 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er det med dere damer og den eiersykheten overfor babyen deres? Selvfølgelig burde hans foreldre fått lov å se babyen. De trenger ikke engang å se deg, HAN kan trIlle HANS barn ut og vise den frem. Norske kvinner er veldig rare…og svak. Anonymkode: 2e6ff...b85 Jada HAN kan trille HANS baby ut, men når HANS fokus var at han skulle trene og levne meg og baby alene når jeg ikke kunne gå alene engang (3dager etter vi holdt på å stryke med), så var det vel ikke helt der fokuset lå for han selv engang. Jeg gjør ALT og har alltid gjort ALT når det gjelder baby. Men skal sies at jeg ikke nekter han noe som helst, verken når det gjelder å ta ansvar for baby eller noe annet, så får du tolke det som du vil. Han ØNSKER IKKE å ta baby med alene, verken ut eller på besøk. Det jeg har skrevet her er en brøkdel av historien, og du aner ingenting om hvor mye styrke det har krevd å stå i alt jeg har stått i! Og fortsatt inkluderer jeg, foreslår å dra dit når det passer, tilbyr at de skal få komme på dagtid og at jeg kan gjøre andre ting hjemme så de får «styre showet selv», det ønsket ikke svigers for da ble det ikke på deres premisser.Handler null om at de skal se baby eller ikke, men det å (føle) at man blir behandlet som dritt. 4 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #45 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja du er veldig urimlig er like mye din samboers baby og svigers bør få se barnet... her hadde vi besøk på sykhuset av de som ville og åpen hus, synes du virker egoitisk her Anonymkode: 2c174...828 Oppførte dine svigerforeldre seg som om det var mannen og hans foreldre som hadde fått baby, og du bare var surrogatmor og barnepike? Etter en fødsel som kunne endt med dødsfall, og tilsvarende påkjenninger fysisk og psykisk? Og likevel var du åpen for besøk når som helst for å sikre besteforeldre fikk fri tilgang til babyen "sin"? Greit nok at babyen er like mye mannens baby også. Men det er nettopp det, slik jeg leser hi, at her er pendelen allerede for mye mot fars side. Hvor mye hensyn til alle andre skal man egentlig ta som nybakt mor? Så mye at hun like gjerne kunne adoptert bort babyen? Anonymkode: 5c913...14c 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #46 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Ikke akkurat at jeg hadde en fødsel som kunne ført til døden. Men måten de snakker og oppfører seg. Hos oss er barna nå blitt 5 og 6 og det blir ikke bedre. Det eneste som er bedre er at de kommer sjeldnere på besøk og at jeg driter litt mer i hva de sier og mener. Setter ned foten litt mer, men føler meg overhodet ikke bra. Ikke som noen mamma, bare hun sure og litt tverre. De overkjører når de får sjangs, og jeg hater det. Ofte når de kommer gjør jeg noe annet og gjerne utenfor huset også. Orker rett og slett ikke. Anonymkode: 62066...0a1 1 2
Erikasr Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #47 Skrevet 30. oktober 2022 Helt overveldende med så god og fin respons♥️ Takk for forståelsen, fine kommentarer og råd! Skjønner at jeg kan føle meg trygg i å sette ned foten, og komme med tydelige grenser. Det var veldig! Godt å lese at jeg ikke er fullstendig gal eller fryktelig slem som føler som jeg gjør! Skal forsøke å sette den dårlige samvittighet til siden, og håpe på at noen av rådene vil føre til at det blir bedre med tiden. Hvis ikke noe fungerer/endrer seg, så er det flytting som blir løsningen (med eller uten samboer, har allerede en avtale på det). Så igjen, tusen takk!! Fikk litt ny giv nå🥲 1 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #48 Skrevet 30. oktober 2022 Erikasr skrev (1 time siden): Helt overveldende med så god og fin respons♥️ Takk for forståelsen, fine kommentarer og råd! Skjønner at jeg kan føle meg trygg i å sette ned foten, og komme med tydelige grenser. Det var veldig! Godt å lese at jeg ikke er fullstendig gal eller fryktelig slem som føler som jeg gjør! Skal forsøke å sette den dårlige samvittighet til siden, og håpe på at noen av rådene vil føre til at det blir bedre med tiden. Hvis ikke noe fungerer/endrer seg, så er det flytting som blir løsningen (med eller uten samboer, har allerede en avtale på det). Så igjen, tusen takk!! Fikk litt ny giv nå🥲 Jeg heier på deg. Ikke la noen overkjøre deg. De som blir sure fordi du setter grenser for deg selv trenger gjerne å oppleve å bli satt grenser for. Anonymkode: 76f93...f64 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #49 Skrevet 30. oktober 2022 Ikke rart at du føler det slik. Og slik bør det ikke være! For en familie! Og for en mann? Jeg synes du skal alliere deg med din familie hvis du har gode relasjoner der. Få støtte av moren din. Kanskje du kan fortelle henne hvordan du lider under dette og kanskje hun kan hjelpe deg å sette grenser, hvis det er for vanskelig selv. Du har ett liv, du har en familie, du er din egen lykkes smed. Så vil du ha forandring så må du gjøre noe. Du kan ikke la det skure og gå. Så hva tenker du å gjøre? Anonymkode: 65244...4dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #50 Skrevet 30. oktober 2022 Erikasr skrev (3 timer siden): Helt overveldende med så god og fin respons♥️ Takk for forståelsen, fine kommentarer og råd! Skjønner at jeg kan føle meg trygg i å sette ned foten, og komme med tydelige grenser. Det var veldig! Godt å lese at jeg ikke er fullstendig gal eller fryktelig slem som føler som jeg gjør! Skal forsøke å sette den dårlige samvittighet til siden, og håpe på at noen av rådene vil føre til at det blir bedre med tiden. Hvis ikke noe fungerer/endrer seg, så er det flytting som blir løsningen (med eller uten samboer, har allerede en avtale på det). Så igjen, tusen takk!! Fikk litt ny giv nå🥲 Lykke til ts! Heia deg! 💪🏻💪🏻💪🏻 Anonymkode: 4469e...471 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #51 Skrevet 30. oktober 2022 Det er jo samboeren din som er mest dust. Sier han skal støtte deg men slipper dem til. Hadde forlangt en runde på familievernkontoret eller funnet meg en egen leilighet. Langt unna hele svigerfamilien. Anonymkode: 43175...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #52 Skrevet 30. oktober 2022 Erikasr skrev (3 timer siden): Helt overveldende med så god og fin respons♥️ Takk for forståelsen, fine kommentarer og råd! Skjønner at jeg kan føle meg trygg i å sette ned foten, og komme med tydelige grenser. Det var veldig! Godt å lese at jeg ikke er fullstendig gal eller fryktelig slem som føler som jeg gjør! Skal forsøke å sette den dårlige samvittighet til siden, og håpe på at noen av rådene vil føre til at det blir bedre med tiden. Hvis ikke noe fungerer/endrer seg, så er det flytting som blir løsningen (med eller uten samboer, har allerede en avtale på det). Så igjen, tusen takk!! Fikk litt ny giv nå🥲 Lykke til ❣️. Dette klarer du, og ikke aksepter en millimeter av dritt mot din vei. Du skal lytte til deg selv og kroppen din, ikke la noen overkjøre og ta over helt. Dette er ditt liv, og babyen sitt liv. Klarer ikke svigers å respektere dere, så blir det mindre besøk. Disse folka er syke i hodet. 💖 Anonymkode: 0da4d...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #53 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo samboeren din som er mest dust. Sier han skal støtte deg men slipper dem til. Hadde forlangt en runde på familievernkontoret eller funnet meg en egen leilighet. Langt unna hele svigerfamilien. Anonymkode: 43175...cb7 Enig i dette 🤣 Ts du og samboer får gratis veiledning på FVK siden dere nå har barn sammen. Ville bestilt en time der i morgen, og kreve at han skal bli med (hvis han setter seg på bakbeina). Forhåpentligvis kan dere da finne ut av en del ting og bli enige, vær ærlig og bestemt 💖 Anonymkode: 0da4d...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #54 Skrevet 30. oktober 2022 Noen er vant til at baby skal ses med det samme. Aller helst på sykehuset. Da jeg fødte den første, så hadde 75% av slekten vært på besøk før jeg hadde kommet meg hjem. Jeg var der i 4-5 dager. For meg passet det fint, men om folk hadde begynt å kreve og sutre, så hadde jeg fått hakeslepp! Skal man besøke folk, så er det en forutsetning at det passer for dem de skal besøke. Og respektere et nei uten å starte krig! Det høres jo ut som disse folkene tror de eier babyen 😱 Anonymkode: 547e0...6b2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå