Gå til innhold

Gravid og aap + jobb og studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fant nylig ut av at jeg er gravid, er kjempe glad! Nå vet jeg ikke hva som skjer fremover, da jeg jobber deltid  50% og studerer deltid 50% på høyere utdanning. Jeg har forhåpentligvis termin i Juli. Jeg går også på aap, og den slutter april. 

Hva har jeg krav på? Kan jeg evt søke gjenopptakelse av aap? Foreldre penger?

Bør jeg skaffe jobb meg 100% der jeg jobber før termin? Jeg har siste eksamen april/mai og går deltid heldigvis. 

Anonymkode: a1b5c...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med veilederen din. Ikke gi deg hvertfall. Ha en alvors prat med legen om åssen du føler deg rundt dette og hvor vanskelig det har vært for deg i det siste nå som du er gravid. Ta det opp med lærerne også du må få ett tilrettelagt tiltak for alt du står oppi akkurat nå. 

Anonymkode: 4efc3...fef

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hør med veilederen din. Ikke gi deg hvertfall. Ha en alvors prat med legen om åssen du føler deg rundt dette og hvor vanskelig det har vært for deg i det siste nå som du er gravid. Ta det opp med lærerne også du må få ett tilrettelagt tiltak for alt du står oppi akkurat nå. 

Bruk din rett sier bare jeg. 

Skrevet

Tusen takk! Er riktignok litt eldre, og dette er mitt første gravitet. Jeg skal kjempe, heldigvis har jeg en flink lege 

Skrevet

Studier gir rett til foreldrepenger fra lånekassen UAVHENGIG av nav/arbeid. 

Angående Aap så kommer det jo an på om du fortsatt er i tiltak. Er planen at du skal fortsette på Aap etter april? Eller skal du da være ferdig vurdert? 

I utgangspunktet vil jeg si at du bør fortsette som du gjør og forlenge Aap om det er mulig. Både Aap og jobb gir foreldrepenger, studier gir uansett foreldrepenger i tillegg til jobb/Aap.

Skrevet

Hei, jeg får dessverre ikke mer hjelp av Lånekassen da jeg har brukt opp alle årene der. 
jeg er fremdeles i tiltak- går til lege og jevnlig til psykolog + studier.  Vet ikke om jeg blir ferdig vurdert i april, og har også flyttet og har ikke samme veilederen. Kan jeg ringe anonymt og spørre om hjelp? Har hatt dårlig opplevelse med nav, og ville ikke gjøre noe feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...