Gå til innhold

Jeg gir av og til hunden min Mcdonalds.. Greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom hvis jeg kjøper med meg mcdonalds etter jobb, kjøper jeg innimellom en kyllingburger etc til hunden min.. Jeg passer på at det ikke er for mye saus og slike ting på den, mest kjøtt. Er dette greit innimellom? Han har ikke tatt noe skade av det og virker som han er ekstremt glad i kyllingburgerene fra mcdonalds. Flere som har gjort dette og er det greit innimellom?

Anonymkode: 2f7c7...586

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 997c7...d98

• Liker 1
Skrevet

Nei, burgerking er bedre.

Anonymkode: cd32f...ec0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Prosessert menneskemat er ikke bra for hundene. Det er feil innhold av salt, feil innhold av fett og kan potensielt gi skikkelig diarè og oppkast. Det er best å gi mennesker mat beregnet for mennesker, og hunder mat som er beregnet på hunder. Vil du gi hunden din noe hyggelig iblant, har dyrebutikkene mye bra å velge imellom. 

• Liker 2
Skrevet
Ulven skrev (Akkurat nå):

Prosessert menneskemat er ikke bra for hundene. Det er feil innhold av salt, feil innhold av fett og kan potensielt gi skikkelig diarè og oppkast. Det er best å gi mennesker mat beregnet for mennesker, og hunder mat som er beregnet på hunder. Vil du gi hunden din noe hyggelig iblant, har dyrebutikkene mye bra å velge imellom. 

Ok da skal jeg ikke gjøre det mer. Får kjøpe noe på dyrebutikken istedenfor. Takk for svar👍🏻

Skrevet

Ikke så bra.

Men jeg gir også barna mine McDonald’s innimellom. Er strengt tatt ikke helsekost for dem heller. 

Anonymkode: c459b...f21

Skrevet

Nei. Hunder skal spise hundemat, ikke menneskemat! 

Anonymkode: e2bd3...0b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Hunder skal spise hundemat, ikke menneskemat! 

Anonymkode: e2bd3...0b3

Som skrevet over skal jeg ikke gi det mer til hunden. Skal kjøpe godis og slike ting på dyrebutikken.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke veldig bra å gi, men det finnes verre ting også. Hunden her er helt vill etter gifflar med vaniljefyll så en sjeeeelden gang får hun litt som belønning på trening. 

Anonymkode: d2278...a58

• Hjerte 1
Skrevet

Altså, gi heller deler av hjemmelaget mat. Bare pass på at det ikke saltes. McDonald's er jo ultraprosessert, så sikkert mye salt i det. Pluss annet som ikke er bra. Hundemat er jo ofte ultraprosessert det også, men er hvertfall beregnet på hunder. 

Jeg ville ikke gitt meg selv McDonald's mat, så ville hvertfall ikke gitt hunden min det.

Anonymkode: 5e326...e0e

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gir hunden mye rart her og der, og har ikke dårlig samvittighet for det. Aldri store mengder, og aldri noe hunder ikke tåler. En hel burger kan jo bli for mye av det gode. Kjøp eller en karbonade med lavt saltinnhold eller lignende

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er nok blant den gruppa som gir hunden "menneskemat" jevnlig, passende middagsrester eller whatever som falt på gulvet fra ungene. Hunden er frisk og fin og har ikke dårlig mage og diare.. Faktisk har den ofte dårligere mage av hundemat, det er mye rart i hundemat altså... 

Anonymkode: bf0ff...461

• Liker 1
Skrevet

For meg kommer det an på hvor ofte. Min hund kan få siste biten av min McD-burger, men det er jo ikke ofte det skjer.

Så lenge hunden ikke blir dårlig i magen av det, og det skjer sjelden, så ser jeg faktisk ikke hvorfor en hund ikke kan få en ren burger (brød + burgeren). 

Men på det jevne så foretrekker jeg å gi tørket bein til min hund. Både fordi han kan få det oftere og fordi det varer lenger. 

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er det greit av og til! Er vel ingen som gir dette til hunden som eneste mat,hver dag?? Akkurat som med oss mennesker, alt med måte... 

Anonymkode: 24745...3f9

Skrevet

Kjør på! Hunden min har alltid fått restemat og "menneskemat" med unntak av visse ting selvsagt hele sitt 18 år gamle liv. Uhyre sjeldent dårlig i magen. Det synes jeg er mye bedre enn at de skal ha diare i uker etterpå bare de får tak i noe fra søpla og ikke er vandt med noe annet enn hundemat.

Anonymkode: 1019f...abf

Skrevet

Nei. Gi heller pølser.

Skrevet

En liten bit her og der skader nok ikke… Men i tillegg til alt som ikke er bra i burgeren som salter osv, så hadde jeg bekymret meg mer for alle kaloriene det er i en burger. 

Hva med å kjøpe litt biff? Gi rått eller stek/kok og gi istedenfor. Kylling osv. Du kan jo få kjøpt forskjellig som lever, hjerter osv. Mye godt man kan bruke som snacks.. men som sakt.. alt med måte. 

Anonymkode: f547d...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...