Gå til innhold

Tror kompis fikk runk på thaimassasjestudio

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Virker helt klart som du avslørte han og jeg syns du skal tipse politiet. Kvinnene på disse stedene som gir seksuelle tjenester er ofre for menneskehandel og det er viktig at politiet får nyss om hvilke salonger det er. Personlig hadde jeg også nevnt hvordan jeg visste det og navngitt kompisen,  jeg syns det er helt på sin plass at menn som bryter sexkjøpsloven får straff! Ved et anonymt tips så blir du aldri nevnt i saken og hvis han blir kalt inn så er det pga del av større etterforskning da de kan spore at han har vært kunde der. 

Anonymkode: 4d693...821

Nå syns jeg dere må lande! Alle dere med disse uttalelsene er stort sett anonyme. Jeg er sterkt imot alt som har med mishandling og misbruk av kvinner.

Har hun så sterk mistanke til prostitusjon og enda verre, menneskehandel. Ja da bør hun tipse politiet om stedet. Hvis dette ikke er trolling, ville ha tatt en god prat med kompisen, kan hende hun får beskjeden at det var vanlig massasje. Eller kanskje han bare var nyskjerrig? Og hvis han har hatt det, kan det godt være dette er engangstilfelle og at hun får han til å ikke gjøre det igjen. Husk også en ting. Det er noe som heter personvern. Det er også ulovlig å anmelde folk på svært vage mistanker. Hun vet ikke en gang om han fikk vanlig og lovlig massasje. Han kan gå til motanmeldelse mot henne, basert på falske anklagelser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ah, nesten forfriskende å lese et trolleinnlegg startet av et kvinnelig troll. Grei start på søndagen dette med kaffikoppen og kg.

Anonymkode: a10f4...522

Love ir😊😊God start på dagen☀️😊

Anonymkode: cab30...4f2

Skrevet

Herlig trolleinnlegg, og som vanlig sluker KG agnet med sluk og søkke. 

Anonymkode: 4eed5...ac7

• Nyttig 1
Skrevet
Coachshinny skrev (5 timer siden):

Vet mye forferdelig skjer der ute. Men er ikke dette å dra strikken langt over bristepunktet?? TS har ikke gjort annet enn å se sin kompis komme ut fra et Thai sted. Ikke sikkert han en gang hadde vanlig massasje? Hva med Tantra massasje, der er det også vist nok som gir happy ending. Ja, sex kjøp er ulovlig og enn skal respektere det, men her henges han ut som nærmest mulig voldtektsmann og monster. Tror dessuten mange kvinner i de norske hjem har det verre enn Thai massører, med all volden gifte og samboende menn utsetter sine kvinner for.

Åh, jeg tenkte ikke på dette som en sak mot kompisen til ts. Kanskje var det ikke kjøp av sex, det kan godt være. Glemte at det var han dette startet med. 

Tenkte på hele verden, og dette som et potensielt problem, uansett hvor man er. Man vet ikke, så jeg syns man burde bry seg, sånn tilfelle.

Man kan ikke si at et potensielt offer har det bra om de blir behandlet dårlig, fordi noen andre blir behandlet potensielt dårligere. Alle i dårlige situasjoner burde fått hjelp. 

Da kan vi ikke kurere depresjon, for du vet det finns jo schizofreni. 

Vi tenker tydelig fra ulike perspektiver du og jeg. 

Skrevet
Coachshinny skrev (5 timer siden):

Enig med deg i alt. Men denne tråden er tatt helt ut av proposjoner. Slik framsatt vet vi ikke en gang om han fikk vanlig massasje. Hun fremsetter sin kompis som mulig voldtektsmann og enda verre, som et monster. Hva om du fikk slike beskyldninger fra bestevenninnen din, fordi du ble sett gående utenfor et Thai studio. Mistenkt for at du muligens hadde vært innom….. Skjønner du eller? Jeg føler oppriktig dette er en trolle tråd.

Jeg vil bare understreke, så det er sagt. Jeg er sterkt i mot kvinneundertrykkelse, sexutnyttelse og kvinnemishandling, - Av alle slag!

Vi har ikke tenkt å angripe mannen, ikke jeg iallefall 😅 Mente ikke dette personlig, men som: verden er fæl dere, oi oi, hvem vet, vi må følge med tilfelle vi kan hjelp noen

Så bra! 😊

Skrevet

Det viser bare hvor ulikt vi er skrudd sammen, mann og dame. 
Aldri i verden om jeg hadde villet at en thaimann skulle fingre meg etter en massasjetime… 

Har menn så liten terskel for å kaste seg over alle muligheter bare for en sprut? 

Anonymkode: f2d71...b00

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det viser bare hvor ulikt vi er skrudd sammen, mann og dame. 
Aldri i verden om jeg hadde villet at en thaimann skulle fingre meg etter en massasjetime… 

Har menn så liten terskel for å kaste seg over alle muligheter bare for en sprut? 

Anonymkode: f2d71...b00

Ja

Anonymkode: c26f9...98e

• Hjerte 1
Skrevet
Rosakatt skrev (9 timer siden):

Åh, jeg tenkte ikke på dette som en sak mot kompisen til ts. Kanskje var det ikke kjøp av sex, det kan godt være. Glemte at det var han dette startet med. 

Tenkte på hele verden, og dette som et potensielt problem, uansett hvor man er. Man vet ikke, så jeg syns man burde bry seg, sånn tilfelle.

Man kan ikke si at et potensielt offer har det bra om de blir behandlet dårlig, fordi noen andre blir behandlet potensielt dårligere. Alle i dårlige situasjoner burde fått hjelp. 

Da kan vi ikke kurere depresjon, for du vet det finns jo schizofreni. 

Vi tenker tydelig fra ulike perspektiver du og jeg. 

Hei.

Ja, den ser jeg. I det store bildet er det mye vold, misbruk og overgrep som skjer og ja, detter bør og skal det være null-toleranse for. Du ser det store bildet, jeg ser saken mellom TS og kompisen. Kan jo være noe der mellom linjene som styrker mistanken. Kanskje han trenger hjelp, i stedet for å true med å avvise vennskapet og kanskje forverre ensomheten. Ikke vet jeg, men har hun mistanke til noe ulovlig ved Thai stedet, bør hun heller tipse politiet om stedet. Hvis han kjøper sex, vil kanskje det i seg selv være avskrekkende for han.

Blir jo veldig hypotetisk, siden de har hele bildet og vi leser og vurderer ut fra teksten.

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (9 timer siden):

Vi har ikke tenkt å angripe mannen, ikke jeg iallefall 😅 Mente ikke dette personlig, men som: verden er fæl dere, oi oi, hvem vet, vi må følge med tilfelle vi kan hjelp noen

Så bra! 😊

Bra, vi skal følge med å ikke være redd for å varsle, der vi vet eller har sterk mistanke om overgrep og mishandling.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 12.31):

Tenker på det. Må få høre sannheten først, da. Hvordan er det med skjult lydopptak i slike situasjoner? Da kan jeg få fiske det at av han og true med å gå til politiet om han ikke gjør det frivillig?

Ja, da er jeg en "kjip" kompis. Men tenker mer på hva denne stakkars kvinne evt. kan ha opplevd.

TS

Anonymkode: e0177...098

Jeg tenker du kan ta en prat med ham. Være tydelig ovenfor at det han har gjort/mistanken du har er forferdelig galt. Si at du håper dette ikke gjentar seg og at du er nødt å melde fra dersom du får mistanke om at det fortsetter. Bare dette tror jeg er en god lærepenge og vil bidra til at han ikke gjør dette igjen. 

Du kan i tillegg melde fra om din mistanke om hva som foregår på det stedet til politiet. De vet nok trolig om det fra før. Det kan nok tas anonymt også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 16.45):

😂

Jeg håååper dette er trolling, men umulig å være sikker.

Jeg kan fortelle hvordan ting fungerer i Thailand siden jeg har bodd der. Pengene de får for selve massasjen må de betale deler av til de som eier, så la oss si det koster 300 baht for en time, så må de betale 100 til de som eier stedet. 200 baht er ikke mye penger, og om de jobber 12 timer og jobber 4 av dem tjener de bare 800 baht på en lang dag. Da er det fristende å tilby "håndhjelp" til menn. De prøver ofte å gjøre dem kåte ved å "komme borti" etc. og avslutter med hånden, og så får tar de penger på det, vet ikke akkurat hvor mye men la oss si 500 for noen minutter. Disse går rett i lomma...

Dette er så vanlig i Thailand at det er en del av hvordan samfunnet fungerer. Kvinner utnytter menn for penger overalt, og de læres opp til at sex er en handelsvare fra tidlig av, og utnytter posisjonen sin. Veldig vanlig at unge kvinner selger sex til medstudenter de synes er kjekke f.eks. Det er egentlig ganske likt hvordan ting fungerer her, bare at kvinner forventer noe tilbake for sex.

Disse damene har vokst opp i Thailand der det er en åpen hemmelighet at alt er slik. I teorien er det strengt forbudt, men alle vet det og det er veldig akseptert. Når de kommer til Norge begynner de selvfølgelig å tilby det de har gjort i Thailand for å tjene det dobbelte+ på hver kunde, og de har mye erfaring. Om de ikke vil så slipper de, dette gjør de kun for egen lommebok. Slik er det alle fall der nede. De aller fleste steder er ikke "farang" involvert, og det er lokalbefolkningen som holder på seg mellom.

99% sikker på at i den grad slikt foregår i Norge, så er det akkurat samme modell som der nede, og jentene/damene gjør alt "frivillig". Det vil si akkurat like frivillig som de ville vasket et gulv for en tusenlapp. De har kanskje ikke lyst til det, men pengene er så gode at de heller gjør det enn "ærlig arbeid", og ingen presser dem.

Anonymkode: 06657...a6a

Jeg vil i mange tilfeller kalle dette for frivillig tvang. Mange er nok avhengig av å gi mer enn ryggmassasje for å kunne overleve økonomisk. Både for seg selv, eventuelle barn og andre i familien en behøver å hjelpe. 

Skrevet
Luckiness skrev (9 minutter siden):

Jeg vil i mange tilfeller kalle dette for frivillig tvang. Mange er nok avhengig av å gi mer enn ryggmassasje for å kunne overleve økonomisk. Både for seg selv, eventuelle barn og andre i familien en behøver å hjelpe. 

Det å gi ryggmassasje er også "frivillig tvang" og står neppe øverst på ønskelista deres...

Jeg bodde i nærheten av et slikt sted og ble litt kjent med noen av jentene, og de levde virkelig livet. Hver dag var det festing, og de hadde alltid siste iphone etc.

Ei av dem hadde til og med fått seg en kjæreste i Australia, ganske ung og virket helt grei, men hun stakk hjem og fortsatte med sitt gamle liv fordi hun syntes det var kjedelig og ensomt der.

Ja, jeg vet at det foregår litt som ikke er bra der også, steder der man kan plukke ut ei jente med nummer på og slikt, men disse som velger å bruke deler av studietida på å selge sex til medstudenter for å få den dyreste veska er det ikke noe "frivillig tvang" med, og heller ikke majoriteten av de som holder på med massasje eller "massasje". Om det er noe som er tvang er det massasjebiten 😂 Mange nekter å ta mot kvinner fordi det er for lite penger i det.

"Alt" av arbeid er på sett og vis "frivillig tvang", og noen velger å ligge med noen for å tjene det samme som andre tjener på en hel arbeidsdag på Kiwi. Jeg er litt lei av offertankegangen her, de fleste gjør det uten noen form for tvang.

I de tilfellene hvor det faktisk er tvang, er det selvfølgelig ille, på samme måte som at det er ille at barn blir tvunget til å lage joggesko i deler av verden.

Anonymkode: 06657...a6a

Skrevet
Coachshinny skrev (23 minutter siden):

Hei.

Ja, den ser jeg. I det store bildet er det mye vold, misbruk og overgrep som skjer og ja, detter bør og skal det være null-toleranse for. Du ser det store bildet, jeg ser saken mellom TS og kompisen. Kan jo være noe der mellom linjene som styrker mistanken. Kanskje han trenger hjelp, i stedet for å true med å avvise vennskapet og kanskje forverre ensomheten. Ikke vet jeg, men har hun mistanke til noe ulovlig ved Thai stedet, bør hun heller tipse politiet om stedet. Hvis han kjøper sex, vil kanskje det i seg selv være avskrekkende for han.

Blir jo veldig hypotetisk, siden de har hele bildet og vi leser og vurderer ut fra teksten.

Hei 😄

Om jeg var ts, har jeg sikkert mast mer på han angående hendelsen, til hans fortvilelse. Men har han gjort noe ulovlig, så vil han jo sikkert ikke innrømme det.

Det er jo veldig synd ja, å avslutte et vennskap over noe som kanskje aldri har skjedd. Til å med om han gjore det, men det spørs jo på situasjonen, om han sliter som du nevner å hvordan han er som person ellers osv.

Vanskelig situasjon 🤔 Det å nevne det til politiet, som du sier, er vel det beste

Ja, det er helt sannt. Å ts kan heller ikke bedømme svarene vi gir, utifra hvordan vi er som personer 😅 

Skrevet
Rosakatt skrev (På 30.10.2022 den 23.19):

Hei 😄

Om jeg var ts, har jeg sikkert mast mer på han angående hendelsen, til hans fortvilelse. Men har han gjort noe ulovlig, så vil han jo sikkert ikke innrømme det.

Det er jo veldig synd ja, å avslutte et vennskap over noe som kanskje aldri har skjedd. Til å med om han gjore det, men det spørs jo på situasjonen, om han sliter som du nevner å hvordan han er som person ellers osv.

Vanskelig situasjon 🤔 Det å nevne det til politiet, som du sier, er vel det beste

Ja, det er helt sannt. Å ts kan heller ikke bedømme svarene vi gir, utifra hvordan vi er som personer 😅 

Ja, sant og vi ser dette nok ganske på samme måte. En vanskelig litt kinki situasjon, en blanding av overreaksjon til at varsling og alarmklokkene bør ringe. Er nok mer samtale med han, psykolog, politi, enn at vi her skal komme med rådene. Vi kjenner ikke helheten mer enn at hun fremstiller han i ytterste konsekvens som en potensiell voldtektsmann og monster. Det er harde og brutale ord, kanskje hun bør varsle politiet om stedet og snakke med han. Hun fremstiller han som snill og bra mann, men at han ble stresset ved konfrontasjonen om hendelsen.

Helt korrekt din siste setning. Tror heller ikke TS kan gi oss samme inntrykket og opplevelsen hun sitter inne med. Alvorlighetsgraden hun fremsetter i ytterste konsekvens, speiler ikke forklaringen TS har gitt om hendelsen.

Skrevet

Som mann da så kan jeg sies at jeg hadde blitt stresset uansett om jeg ble observert etter å ha kommet ut fra masasjestudio uansett om det var bare masasje eller noe mer.

Men det er mer pga at det føles som ekstremt kleint, og spesielt om en kompis skulle begynt å tulle med om en fikk happy ending el. ei.

Anonymkode: 4dd97...edb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 13.49):

Men skal jeg være en god kamerat, eller et godt medmenneske ovenfor kvinnen som "behandlet" ham?

TS

Anonymkode: e0177...098

Denne kvinnen tjener ikke penger på massasjen primært. Det sier seg selv egentlig. En "behandling" koster 4-500kr?

Det dekker kanskje husleien, lønn, strøm, reise, forsikring osv. Kvinnen sitter ikke igjen med noen ting uten ekstraservice. Jeg tipper at hvis han hadde takket nei til "happy ending" at han ville blitt sendt ut igjen rimelig raskt slik at hun kunne tjene penger på neste kunde.

Forstår at du vil være et medmenneske, men denne kvinne er der for å tjene penger, hun veit hva hun gjør. Hvis du kommer inn som en ridder på hvit hest for å redde henne så føler sikkert du deg bra. Men tror ikke du skal umyndiggjøre henne. Hun er ikke et barn og jeg tviler det står en hallik bak forhenget. Hvilke alternativer vil du gi henne for må tjene penger da? Siden du vil ta fra henne inntekten for å redde henne fra seg selv? 

Stenge stedet og kaste de ansatte ut på gata og fortelle dem at de er fri løser ingenting.

Anonymkode: 26b81...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...