Gå til innhold

Tror kompis fikk runk på thaimassasjestudio

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er riktig. Mange velger det ikke selv, men noen gjør det, og liker det. Hvem det er vet vi ikke. Man burde ikke ta gleden fra dem.

Anonymkode: 62b91...5b5

Hva? Du tenker kunn på de som har det godt. 

La oss ikke snakke om fattige, noen er rike. De må få ha det bra.

La oss ikke snakke om sultne, for noen er mette. De må få ha det bra.

La oss ikke snakke om barn som sliter på skolen, for noen er skoleflinke. De må få ha det bra.

La oss ikke snakke om offer for voldtekt, for noen liker sex. De må få ha det bra. 

Wtf. 

La oss ikke hjelpe noen som helst, for noen har det bra. Tenker du virkelig på denne måten? Har du ingen medlidenhet for de som har det forferdelig? 

Å siden vi ikke vet hvem, burde vi finne det ut, å hjelpe dem.

Endret av Rosakatt
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,

Jeg står ovenfor et vanskelig moralsk dilemma nå. I går da jeg gikk en tur, kom tilfeldigvis en kompis av meg ut av et thaimassasjestudio, rett foran øyene på meg.

Han ble likblek i ansiktet og begynte å fomle med ordene, akkurat som han ble tatt i å gjøre noe ulovlig. Siden jeg kjenner han godt, måtte jeg jo spørre om det ble noen "happy ending", men det unnlot han å svare direkte på. I stedet ble det litt tull og tøys som "jaja, jeg lå selvsagt med alle damene der inne, haha", åpenbart ment ironisk. Jeg så han ble veldig stresset og han ba meg om at jeg ikke sa dette videre noe noen. Jeg sa at dette blir mellom oss, og vi pratet bare videre om andre ting.

Men i dag sitter jeg igjen med en vond følelse. Bør jeg tipse politiet om dette? Jeg vil jo ikke tyste på en kompis, men samtidig kan han jo være et potensielt monster som utnytter kvinner. Jeg har jo null beviser annet enn at han ble helt rar og stresset, så jeg kommer jo egentlig ingen vei her. Man kan jo kanskje finne DNA-beviser av sæd eller noe på et håndkle, men jeg skjønner jo at politiet ikke prioriterer dette.

Samtidig synes jeg synd på ham, for han er snart 40 år og har aldri hatt en kjæreste så lenge jeg har kjent ham (derfor mistenker jeg også lovbrudd). Og disse thaimassørene runker vel menn ganske ofte. Selv om det ikke er en unnskyldning dersom min kompis faktisk har betalt for noe slik. Og jeg blir trist av å tenke på at vennskapet vårt kan være over for alltid.

Hva ville dere gjort? Jeg skal uansett prøve å snakke med ham om dette, for slik oppførsel er ikke greit. Han er den snilleste karen ellers, så dette er vanskelig. Spesielt siden jeg lenge har syntes synd på ham siden han er ganske ensom. Kunne ønske jeg ikke opplevde dette for nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Dersom han faktisk har gjort dette, krysser jeg fingrene for at han selv vil melde seg til politiet. Jeg ber til gud om at han bare fikk en vanlig massasje nå 😢

Anonymkode: e0177...098

Dette er ikke noe du har med å gjøre. Du vet ikke hva som faktisk har skjedd. Pass på dine egne saker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

😂

Jeg håååper dette er trolling, men umulig å være sikker.

Jeg kan fortelle hvordan ting fungerer i Thailand siden jeg har bodd der. Pengene de får for selve massasjen må de betale deler av til de som eier, så la oss si det koster 300 baht for en time, så må de betale 100 til de som eier stedet. 200 baht er ikke mye penger, og om de jobber 12 timer og jobber 4 av dem tjener de bare 800 baht på en lang dag. Da er det fristende å tilby "håndhjelp" til menn. De prøver ofte å gjøre dem kåte ved å "komme borti" etc. og avslutter med hånden, og så får tar de penger på det, vet ikke akkurat hvor mye men la oss si 500 for noen minutter. Disse går rett i lomma...

Dette er så vanlig i Thailand at det er en del av hvordan samfunnet fungerer. Kvinner utnytter menn for penger overalt, og de læres opp til at sex er en handelsvare fra tidlig av, og utnytter posisjonen sin. Veldig vanlig at unge kvinner selger sex til medstudenter de synes er kjekke f.eks. Det er egentlig ganske likt hvordan ting fungerer her, bare at kvinner forventer noe tilbake for sex.

Disse damene har vokst opp i Thailand der det er en åpen hemmelighet at alt er slik. I teorien er det strengt forbudt, men alle vet det og det er veldig akseptert. Når de kommer til Norge begynner de selvfølgelig å tilby det de har gjort i Thailand for å tjene det dobbelte+ på hver kunde, og de har mye erfaring. Om de ikke vil så slipper de, dette gjør de kun for egen lommebok. Slik er det alle fall der nede. De aller fleste steder er ikke "farang" involvert, og det er lokalbefolkningen som holder på seg mellom.

99% sikker på at i den grad slikt foregår i Norge, så er det akkurat samme modell som der nede, og jentene/damene gjør alt "frivillig". Det vil si akkurat like frivillig som de ville vasket et gulv for en tusenlapp. De har kanskje ikke lyst til det, men pengene er så gode at de heller gjør det enn "ærlig arbeid", og ingen presser dem.

Anonymkode: 06657...a6a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker helt klart som du avslørte han og jeg syns du skal tipse politiet. Kvinnene på disse stedene som gir seksuelle tjenester er ofre for menneskehandel og det er viktig at politiet får nyss om hvilke salonger det er. Personlig hadde jeg også nevnt hvordan jeg visste det og navngitt kompisen,  jeg syns det er helt på sin plass at menn som bryter sexkjøpsloven får straff! Ved et anonymt tips så blir du aldri nevnt i saken og hvis han blir kalt inn så er det pga del av større etterforskning da de kan spore at han har vært kunde der. 

Anonymkode: 4d693...821

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker helt klart som du avslørte han og jeg syns du skal tipse politiet. Kvinnene på disse stedene som gir seksuelle tjenester er ofre for menneskehandel og det er viktig at politiet får nyss om hvilke salonger det er. Personlig hadde jeg også nevnt hvordan jeg visste det og navngitt kompisen,  jeg syns det er helt på sin plass at menn som bryter sexkjøpsloven får straff! Ved et anonymt tips så blir du aldri nevnt i saken og hvis han blir kalt inn så er det pga del av større etterforskning da de kan spore at han har vært kunde der. 

Alle massasjesteder driver med prostitusjon.

Anonymkode: 75728...632

Skrevet

Reis heller hjem å børst støv av dåsa di, la vennen din være i fred!

Anonymkode: 73c93...d73

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hva, jeg er så utrolig glad for at du ikke jobber i rettsvesenet og ser gjennom fingrene når kvinner blir voldtatt. For runk mot betaling ER en form for voldtekt. Merker det koker når jeg leser slike kommentarer 😖

TS

De selger en tjeneste som er LOVLIG å selge . Voldtekt er ikke lov . 

Anonymkode: b9cda...a34

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner utnytter menn for penger overalt

Eh...

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Alle massasjesteder driver med prostitusjon.

Anonymkode: 75728...632

Om det så hadde vært tilfelle så rettferdiggjør ikke det å utnytte menneskehandelofre og bryte norsk lov uansett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De selger en tjeneste som er LOVLIG å selge . Voldtekt er ikke lov . 

Anonymkode: b9cda...a34

Du er inne på sakens kjerne men klarer tydeligvis ikke å se poenget. 

Voldtekt er ikke lov. Betale for seksuelle tjenester er ikke lov. 

Å bli voldtatt er ikke straffbart. Å ta i mot penger for sex er ikke straffbart. 

Sexkjøpsloven straffer kjøpere og ikke selgere fordi selgeren er et offer som blir utnyttet i en vanskelig situasjon og må godta sex med menn hun aldri ville hatt sex med av fri vilje uten pressende faktorer som penger for å kunne overleve. Kjøperen straffes fordi han har sex med en som aldri ville hatt sex med han av fri vilje, ergo begår et overgrep.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei,

Jeg står ovenfor et vanskelig moralsk dilemma nå. I går da jeg gikk en tur, kom tilfeldigvis en kompis av meg ut av et thaimassasjestudio, rett foran øyene på meg.

Han ble likblek i ansiktet og begynte å fomle med ordene, akkurat som han ble tatt i å gjøre noe ulovlig. Siden jeg kjenner han godt, måtte jeg jo spørre om det ble noen "happy ending", men det unnlot han å svare direkte på. I stedet ble det litt tull og tøys som "jaja, jeg lå selvsagt med alle damene der inne, haha", åpenbart ment ironisk. Jeg så han ble veldig stresset og han ba meg om at jeg ikke sa dette videre noe noen. Jeg sa at dette blir mellom oss, og vi pratet bare videre om andre ting.

Men i dag sitter jeg igjen med en vond følelse. Bør jeg tipse politiet om dette? Jeg vil jo ikke tyste på en kompis, men samtidig kan han jo være et potensielt monster som utnytter kvinner. Jeg har jo null beviser annet enn at han ble helt rar og stresset, så jeg kommer jo egentlig ingen vei her. Man kan jo kanskje finne DNA-beviser av sæd eller noe på et håndkle, men jeg skjønner jo at politiet ikke prioriterer dette.

Samtidig synes jeg synd på ham, for han er snart 40 år og har aldri hatt en kjæreste så lenge jeg har kjent ham (derfor mistenker jeg også lovbrudd). Og disse thaimassørene runker vel menn ganske ofte. Selv om det ikke er en unnskyldning dersom min kompis faktisk har betalt for noe slik. Og jeg blir trist av å tenke på at vennskapet vårt kan være over for alltid.

Hva ville dere gjort? Jeg skal uansett prøve å snakke med ham om dette, for slik oppførsel er ikke greit. Han er den snilleste karen ellers, så dette er vanskelig. Spesielt siden jeg lenge har syntes synd på ham siden han er ganske ensom. Kunne ønske jeg ikke opplevde dette for nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Dersom han faktisk har gjort dette, krysser jeg fingrene for at han selv vil melde seg til politiet. Jeg ber til gud om at han bare fikk en vanlig massasje nå 😢

Ingenting, ser ikke noe galt i at det skjer, hvorfor i all verden skal han melde seg til politiet?

Anonymkode: c26f9...98e

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg jobber vegg i vegg med en thai massasje. Vi hører godt gjennom veggen hva som skjer der innimellom. Døren inne til massasjestudio er alltid låst. Det må bestilles time og du blir hentet ute på gangen. Vi er 4 stk som hører dette med jevne mellomrom og vi vet at de vet vi vet. Vi gidder ikke ringe politiet for det engang. Vi bare ler de gangene vi skjønner det er sex på gang. 

Disse massøsene har vi snakket med flere ganger siden vi leier i samme bygning. Vi har møter alle firmaene som jobber i denne bygningen og de bor i nærheten av meg, lite tettsted i Viken. Ingen i hele verden ville fått meg til å tru de gjør dette under tvang. 

Hvorfor skal du bry deg med hva kameraten din driver med? Pass dine egne saker.

Anonymkode: 1024b...ccc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Flott for han!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei,

Sex mot betaling er ulovlig i Norge men det er fordi jenter blir tvunget og presset til sex. Og fint er det da at det skal bli stoppet. Er mange jenter som blir ødelagt av tvungen sex og ofte også med halik.   Men her er det fri villig for begge partner så egentlig syns jeg ikke det er så ille. Egentlig burde det vert lovlig, men det er umulig å skille så derfor kan det ikke bli lovlig.

Skrevet

Så ekkelt! Tenk om det var noe mer. At han knulla massøsen. Nasty. 

Anonymkode: 19367...04d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

Bra for han, prostitusjon burde vært lovlig

Anonymkode: c26f9...98e

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

Minding Your own business er en fin ting . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nekter å tro på dette innlegget.

Om det er sant, så hva så. La det ligge. Selv I'm det ikke er rett, Tror jeg ikke noen ville reagert på måte du gjør. 

Anonymkode: ba6c2...eaa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skal du legge nesa di borti dette?

Anonymkode: ed1dd...85d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Trist at han har blitt lurt og må betale masse penger 

Anonymkode: c11a1...3a2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...