Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, men er usikker på hvor langt jeg har kommet. Jeg hadde menstruasjon som startet rundt den 5.09 og så lå jeg med en den 17.09. Men nå har jeg blitt usikker på om menstruasjonen jeg hadde rundt den 5.09 var fullverdig. Jeg trodde at den var det, helt til jeg fikk spørsmål om det. Jeg husker at jeg blødde flere dager og brukte tampong i disse dagene. Da jeg hadde sex den 17.09 var jeg ganske uforsiktig og denne mannen kom inni meg gjentatte ganger. 

Før dette kan jeg ikke huske når jeg hadde mens. Prøver å tenke tilbake når den var, men kommer ikke på det.

Jeg hadde også sex med en helgen den 29 - 31.07. Da var vi mer forsiktige og hoppet av i svingen. 

Grunnen til at jeg merket at jeg var gravid, var at jeg ble utrolig kvalm og kastet opp for rundt 2-3 uker siden. Så det jeg lurer på er, hva er mest sannsynlig? At jeg ble gravid rundt den 29.07, eller den 17.09? Jeg har nylig fått symptomer som ømme bryster, kvalme osv. 

På forhånd takk for svar! 

Anonymkode: ec4bc...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyst sannsynlig 5.9, men dette vil en ultralyd kunne stadfeste. 

Anonymkode: 2944a...70a

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro rundt 29.07. Symptomer oppstår ikke etter et par uker.

Anonymkode: 26566...493

Skrevet

"Grunnen til at jeg merket at jeg var gravid, var at jeg ble utrolig kvalm og kastet opp for rundt 2-3 uker siden. Så det jeg lurer på er hva er mest sannsynlig? At jeg ble gravid rundt den 29.07, eller den 17.09? Jeg har nylig fått symptomer som ømme bryster, kvalme osv." 

Du var kvalm og kastet opp for 2-3 uker siden og har nylig fått symptomer som kvalme nå?

At du var kvalm og kastet opp for 2-3 uker siden kan være noe helt annet. Hvis du først nå har fått symptomer som ømme bryster og kvalme så kan det virke som om siste mens var 5.9. En hcg test eller ul vil gi deg svaret.

Hvis du vet du hadde ubeskyttet sex rundt eggløsning så har du svaret tenker jeg. Og hvis du ikke reagerte på lite mens forrige gang, men husker den varte i flere dager og du brukte tampong, så var nok det en vanlig mens.

Anonymkode: ee9ee...752

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil tro rundt 29.07. Symptomer oppstår ikke etter et par uker.

Anonymkode: 26566...493

Jeg er i uke 7 nå om jeg ble gravid 17.09. Som vil si at jeg fikk symptomer da jeg var i uke 5. Det kan stemme med det som står på nettet. Om jeg ble gravid 29.07, så vil det si at jeg er over uke 12 nå. Høres ikke det da mer som at er rundt uke 7 nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Grunnen til at jeg merket at jeg var gravid, var at jeg ble utrolig kvalm og kastet opp for rundt 2-3 uker siden. Så det jeg lurer på er hva er mest sannsynlig? At jeg ble gravid rundt den 29.07, eller den 17.09? Jeg har nylig fått symptomer som ømme bryster, kvalme osv." 

Du var kvalm og kastet opp for 2-3 uker siden og har nylig fått symptomer som kvalme nå?

At du var kvalm og kastet opp for 2-3 uker siden kan være noe helt annet. Hvis du først nå har fått symptomer som ømme bryster og kvalme så kan det virke som om siste mens var 5.9. En hcg test eller ul vil gi deg svaret.

Hvis du vet du hadde ubeskyttet sex rundt eggløsning så har du svaret tenker jeg. Og hvis du ikke reagerte på lite mens forrige gang, men husker den varte i flere dager og du brukte tampong, så var nok det en vanlig mens.

Anonymkode: ee9ee...752

Jeg vin jo tro jeg også hadde reagert i august om jeg ikke fikk mens da. Så jeg har nok hatt en helt vanlig mens og så glemt det. TS

Skrevet

Det skiller såpass mye på de 2 datoene at ultralyd fint ser hvilken som gjelder 

Anonymkode: a94a5...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...