Skid_raw Skrevet 31. oktober 2022 #21 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke meninger, det er fakta. Hadde du åpnet en koran i løpet av livet ville du vist dette, eller om du hadde bestått religionsfag på barnehagenivå. Alle vet at muslimer kun tror på Allah. Anonymkode: 93b64...2dd Gjesp... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #22 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 14.58): Da er han ingen skikkelig muslim, skikkelige muslimer tror på Allah Anonymkode: 93b64...2dd https://www.npr.org/2015/12/20/460480698/do-christians-and-muslims-worship-the-same-god Det ser for meg ut som om de fleste muslimer er mer åpne om dette enn kristne. Sitat Most mainstream Muslims would generally agree they worship the same God that Christians — or Jews — worship. Zeki Saritoprak, a professor of Islamic studies at John Carroll University in Cleveland, points out that in the Quran there's the Biblical story of Jacob asking his sons whom they'll worship after his death. "Jacob's sons replied, 'We will worship the God of your fathers' — Abraham, Ishmael and Isaac. He is the God," Saritoprak says. "So this God that Jacob worshipped, this God that Abraham, Isaac worshipped, is the same God that Muslims worship today." Christians, however, believe in a triune God: God the father, God the son (Jesus Christ) and the Holy Spirit. And many evangelicals will say that means Muslims and Jews do not worship the same god as Christians. Anonymkode: 81123...da2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 31. oktober 2022 #23 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 14.58): Da er han ingen skikkelig muslim, skikkelige muslimer tror på Allah Anonymkode: 93b64...2dd Feil. Det finnes mange forskjellige måter å være muslim på, akkurat som det finnes flere måter å være kristen på. Men til forskjell fra kristne, blir man muslim ved fødsel, ikke ved tro, hvis de ikke har konvertert. En kan være muslim uten å være religiøs. Har selv kjent en som var slik. Men konservative muslimer mener selvsagt at de liberale ikke er ekte. For nordmenn er også formateringen av muslimer i media en grunn til at mange tror muslimer er som de konservative. Gud er bare et norsk ord for Allah. Selve guden er den samme. Og tror du det norske ordet for «gud» ble brukt i GT eller NT tar du feil. Endret 31. oktober 2022 av MyMichelle Stavefeil! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 31. oktober 2022 #24 Del Skrevet 31. oktober 2022 Tror ikke jeg skal la meg lokke ut i denne utestengelse-fella her..men i prinsipp så tror jeg ts kan be akkurat hvordan hun vil..det er ingen som hører den bønna allikevel..hvis det føles bedre for deg selv , ja så be hele døgnet om du vil . 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #25 Del Skrevet 31. oktober 2022 MyMichelle skrev (10 minutter siden): Feil. Det finnes mange forskjellige måter å være muslim på, akkurat som det finnes flere måter å være kristen på. Men til forskjell fra kristne, blir man blir man muslim ved fødsel, ikke ved tro, hvis de ikke har konvertert. En kan være muslim uten å være religiøs. Har selv kjent en som var slik. Men konservative muslimer mener selvsagt at de liberale ikke er ekte. For nordmenn er også formateringen av muslimer i media en grunn til at mange tror muslimer er som de konservative. Gud er bare et norsk ord for Allah. Tror man ikke på Allah er man ikke muslim Anonymkode: 93b64...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 31. oktober 2022 #26 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror man ikke på Allah er man ikke muslim Anonymkode: 93b64...2dd Da er du en av de konservative jeg snakket om. Eller en generell islamofob som velger å tro på media. Eller en som ikke vet bedre. Eller en som har fått det innprintet på koranskole. Mange hevder at sin religionsvariant er den eneste som fører til frelse. Det går ikke an å diskutere med dem, for de er fordømmende uansett. Som læstadianere, Jehovas Vitner, og pinsevenner. Flertallet av religiøse nordmenn er ikke som dem. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 31. oktober 2022 #27 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror man ikke på Allah er man ikke muslim Anonymkode: 93b64...2dd Mnja..hvis ikke jeg har misforstått helt så skal muslimer tro på alle profeter og skrifter, inkl bibelen..for de markedsfører jo Muhammed som den SISTE av profetene.. kluet med dette er at det da må inkludere troen på treenigheten i kristendommen..og den er de jo helt imot.såhh.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 31. oktober 2022 #28 Del Skrevet 31. oktober 2022 MyMichelle skrev (14 minutter siden): Da er du en av de konservative jeg snakket om. Eller en generell islamofob som velger å tro på media. Eller en som ikke vet bedre. Eller en som har fått det innprintet på koranskole. Mange hevder at sin religionsvariant er den eneste som fører til frelse. Det går ikke an å diskutere med dem, for de er fordømmende uansett. Som læstadianere, Jehovas Vitner, og pinsevenner. Flertallet av religiøse nordmenn er ikke som dem. Holdt på å si ingen nevnt ingen glemt 🙂 men her har du vel nevnt alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #29 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det som betyr noe TS i Islam er at man ber fra hjertet. Oppriktig bønn og jeg finner det best når jeg gjør det på mitt eget språk enn på arabisk da arabisk er ikke mitt morsmål. Du finner mange dua på arabisk for forskjellige ting,det er bare å google. Når jeg ber for mine venner som ikke er muslimer så gjør jeg det på samme vis. Bruker mine egne ord. Har ei bekjent som er kristen og når våre barn var syke så pleide hun alltid å be for mitt barn. Det betydde utrolig mye,og jeg ba for hennes også. For oss betydde ikke at vi ba på vår egen måtte men at vi ønsket at våre barn skulle bli friske. I en verden fullt av ondt vær et godt menneske. Anonymkode: 10811...eac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #30 Del Skrevet 31. oktober 2022 MyMichelle skrev (1 time siden): Da er du en av de konservative jeg snakket om. Eller en generell islamofob som velger å tro på media. Eller en som ikke vet bedre. Eller en som har fått det innprintet på koranskole. Mange hevder at sin religionsvariant er den eneste som fører til frelse. Det går ikke an å diskutere med dem, for de er fordømmende uansett. Som læstadianere, Jehovas Vitner, og pinsevenner. Flertallet av religiøse nordmenn er ikke som dem. Mange teorier du kommer med her, alle like feil. Det vet alle som har lest en koran Anonymkode: 93b64...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #31 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Mange teorier du kommer med her, alle like feil. Det vet alle som har lest en koran Anonymkode: 93b64...2dd Får ei snikande kjensle av at du aldri har lest Koranen. Stemmer det? Anonymkode: b5a66...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #32 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Får ei snikande kjensle av at du aldri har lest Koranen. Stemmer det? Anonymkode: b5a66...6e1 Jeg har det, men tydeligvis ingen andre her inne Anonymkode: 93b64...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå