Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle ta en titt på om det var noen jeg kunne hjelpe i år, men så nå plutselig at julehjelp kategorien er blitt fjernet igjen? Noen andre som opplever det? Eller som vet hva som skjer?

Anonymkode: 43c9b...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel litt tidlig da

Anonymkode: 7172c...135

• Liker 4
Skrevet

Nei det står på Finn at annonsene for hjelp til jul er fra 1 november til 31 desember. Så på tirsdag kan det nok begynne å komme annonser inn. 

Anonymkode: 59443...83a

• Liker 1
Skrevet

Ser på finn at det er allerede kommet inn flere annonser om hjelp til jul nå. i år og fremover blir det nok rekord mange som ønsker julehjelp. Er trist og vondt at det blir enda flere som sliter med å få endene til å møtes. Føles som forskjellene øker og vi nærmer oss Usa tilstand her i landet. Men så er det mange som svindler også dessverre og ødelegger for dem som oppriktig trenger hjelp. 

• Liker 9
Skrevet

Annonsene er ute nå. Og det er allerede en del. Tenkte som deg at jeg skulle finne noen å hjelpe, men når halvparten av annonsene jeg har vært innom luktet svindel eller er laget av mennesker som åpenbart setter seg selv i vanskelige situsjoner, vet jeg ikke om jeg orker å lese flere annonser for å finne noen. Når du er en fattig familie med mange barn og skriver at du måtte søke hjelp i fjor også, men likevel venter enda et nytt barn tenker jeg at du ikke har økonomiske eller reflekterende evner.

Anonymkode: c458a...795

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet

Det ligger mye på finn som gis bort, kan ikke de fattige ta dette? Reagerer på at det kommer konkrete "bestillinger" på hva som ønskes.

Anonymkode: 51751...cb7

• Liker 9
Skrevet

vært inne der nå og det nærmer seg allerede 100 annonser siden fra i går, det sier jo litt om behovet for hjelp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det ligger mye på finn som gis bort, kan ikke de fattige ta dette? Reagerer på at det kommer konkrete "bestillinger" på hva som ønskes.

Jeg har kikket på en del annonser nå, og ser at flere sier at de gjerne tar imot brukte ting som julegaver til barna, i tillegg til gavekort på mat og lignende. Ser virkelig ikke at det er så mange konkrete "bestillinger" som du kaller det. 

Anonymkode: 841c1...590

• Liker 5
Skrevet

Hvor finner man disse annonsene? Finner ikke mye når jeg skriver inn «julehjelp» i søkefeltet

Anonymkode: 0b0a2...655

Skrevet

Jeg gir ikke til privatpersoner. De som virkelig trenger det, spør ikke på Finn. De har for mye stolthet til det. Gi heller til organisasjoner som har mer oversikt over hvem som genuint trenger hjelp 

Anonymkode: cd6f3...bd0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor finner man disse annonsene? Finner ikke mye når jeg skriver inn «julehjelp» i søkefeltet

Anonymkode: 0b0a2...655

Skriv hjelp til jul

Skrevet

Blir nok en kjip jul for mange i år, dessverre. Selv gir jeg kun til veldedige organisasjoner. 

Anonymkode: c9a01...081

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gir ikke til privatpersoner. De som virkelig trenger det, spør ikke på Finn. De har for mye stolthet til det. Gi heller til organisasjoner som har mer oversikt over hvem som genuint trenger hjelp 

Anonymkode: cd6f3...bd0

Det er ingen sammenheng mellom genuint å trenge hjelp og å være stolt.

Noen blir mer stolte jo mer de sliter, noen blir like stolte som de var før de trengte hjelp, og noen andre klarer å legge sin stolthet til side fordi ønsket om å gi egne barn en fin Jul er sterkere enn stoltheten. Kudos til de som tør og setter sin kjærlighet for barna først, selv om det går ut over deres stolthet.

Anonymkode: 25e8c...70f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker på annonsene i fjor, har ikke lest i år. Jeg var en av dem som var "snill" og gavmild i fjor. Ga bort både nytt og brukt samt gavekort på mat, Det ble hentet av østeuropeere og rusmisbrukere (de kan selvsagt være fattige nok). Selvsagt ble mange av varene lagt ut igjen på finn til salgs. Så i år gir jeg ingenting.

Jeg ga bort juletre med masse pynt for to år siden, og det ble hentet av en østeuropeer. Skjønner ikke at det skal være et problem, jeg så bare et menneske.

Samme kveld sendte vedkommende meg et fint bilde av det pyntede treet og en takkemelding hvor det stod hvor ivrige barna var blitt. Det varmet fortsatt hjertet mitt å tenke på det <3

Anonymkode: 25e8c...70f

• Liker 14
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det som gis bort på finn er direkte søppel! De fleste har slutta å gi bort fine ting på finn, da man som oftest blir totalt nedringt hvis man har noe fint å gi bort. 

Anonymkode: 91504...492

• Liker 4
Skrevet

Vi er en av de som ber om litt hjelp til jul igjen på finn, å det gjør vi ikke med god samvittighet nei. 

Hadde det ikke vært for at vi har barn, ville vi aldri i livet spurt andre om hjelp på finn,vi har prøvd å få hjelp på nav og andre steder, men der er det ingen hjelp å få. Vi er opptatt av hvis noen ønsker å hjelpe oss så ønsker vi å arve og ikke forlange å få dyre flotte gaver til mange tusen. De som hjelper skal jo ikke blakke seg selv heller for å ha gitt hjelp til andre. 

Dere som snakker så ned på oss som er fattige må ha det veldig godt med dere selv, siden dere rett å slett mobber andre som ikke har det like godt økonomisk som deg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det som gis bort på finn er direkte søppel! De fleste har slutta å gi bort fine ting på finn, da man som oftest blir totalt nedringt hvis man har noe fint å gi bort. 

Anonymkode: 91504...492

Personlig har jeg gitt bort masse bra.

• Liker 1
Skrevet

Det virker som at mange av disse som legger ut disse FINN annonsene har sine forestillinger om hvordan julen bør være. Ser det snakkes mye om den «perfekte julen», «den magiske julen» osv. 

Jeg er vokst opp med foreldre som har god økonomi, men har vært emosjonelt fraværende. Rent økonomisk har jeg fulgt deres spor. Har dermed stål kontroll på økonomien. Ja, jeg går på AAP p.d.d, fordi jeg er i behandling for PTSD - men jeg har spart opp en bufferkonto og lager budsjett for hver måned. Vil ikke kalle meg fattig. Betaler litt ekstra i skatt, slik at jeg får tilbake på skatten.

Uansett, så har jeg aldri hatt det higet etter at ting skal være så utrolig perfekt og magisk. Min oppfatning er at mange som er vokst opp med lite; tenker stort og har høye forventninger til ting. Vi som er vokst opp med fra middels til veldig god økonomi, er mer realitetsorientert - og vet hvordan ting faktisk er og fungerer. Og jeg er veldig takknemlig for denne erfaringen.

Til slutt vil jeg si, at jeg hadde håpet på at FINN skulle slutte med dette «Hjelp til jul» opplegget.

Anonymkode: d49d8...756

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Uff, jeg måtte bare lese. Det er sikkert slemt, men jeg rister litt oppgitt på hodet når jeg ser at det er et menneske som ber om en oppvaskmaskin bare fordi hun har liten plass til å vaske opp for hånd. En oppvaskmaskin koster jo flere tusen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her jeg bor samler Røde Kors inn gaver. Jeg gir til dem, og stoler på at de som får gavene er reelle fattige. Man merker gavene medf.eks gutt,10 år, kvinne, mann....

Anonymkode: dffed...ec2

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...