Gå til innhold

Lærere. Regner med alle må betale selv, men hvem arrangerer julebordet på din skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har igjen tatt på meg å planlegge, i samarbeid med en kollega. Og prøver å få det så billig som mulig, sånn at flere blir med.

Anonymkode: 2baf1...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss bruker vi skolens lokaler (kantina), og mat og drikke og alt betales av oss ansatte både gjennom velferdskassen og et direktebeløp. Det planlegges av en liten festkommitté. Glad noen tar på seg den jobben :)

Jeg kan si det er langt ifra forholdene jeg har hatt i ulike yrker i privat næringsliv. 

Anonymkode: 79b1c...119

Skrevet

Har vært egen sosial-komite som rullerer noe fra år til år. I fjor (20 ansatte) synes jeg det ble dyrt, klarte ikke selv å skaffe skyss så måtte kjøre. Så ble et glass mosell, koldtbord (på ingen måte mat jeg er glad i, liker varmmat til middag) og et kakestykke, samt medbrakt brus til 450 kr. Byttet arbeidsplass i høst og vet ikke hvem som arrangerer, mye større forhold (150 lærere, 250 ansatte).

Anonymkode: 74db6...a5f

Skrevet

På vår skole har vi en "sosialgruppe" som arrangerer sosiale arrangementer.  Julebord, sommerfester,  fredagstreff osv. 

Skrevet

Sosialkomitéen. Vi betaler ikke for maten selv. :) 

Skrevet

Er ikke lærer lengre, men hadde alltid julebord på skolens restaurant (vgs med R&M) og betalte aldri egenandel. 

Anonymkode: 31d81...003

Skrevet
SPOCA skrev (2 timer siden):

Vgs? 

Her er det de ulike trinnene som arrangerer. Sommerfest på åttende, julebord på niende og tiende slipper unna. Som regel en liten gruppe frivillige fra trinnet, som tar største jobben. Betaler selvsagt alt selv. 

Skrevet
SPOCA skrev (2 timer siden):

Får sosialtkomiteen noe tilbake? Eller er dette frivillig initiativ, på toppen av jobben? 🙂

Skrevet

Egen festkomitè som planlegger.  Ledelse dekker oftest leie av lokale (2-3000), resten av utgiftene deles på de som deltar.  Festkomitèen får ingenting tilbake nei, annet enn å kunne bruke litt av den bundne tiden til planlegging. 

Anonymkode: 7f0e6...cb8

Skrevet

Vi rullerer. Lærerere på ST ett år, lærere på media ett år, ansatte på remhold og drift ett år osv 

Vi betaler inn ca 350 kr. De bestiller mat og pynter kantina på skolen. 

Anonymkode: 07f79...644

Skrevet
Hengebuksvinet skrev (48 minutter siden):

Får sosialtkomiteen noe tilbake? Eller er dette frivillig initiativ, på toppen av jobben? 🙂

Frivillig initiativ, men de får frigjort noe undervisning til planlegging/arrangement osv. 

Skrevet
Hengebuksvinet skrev (3 timer siden):

Å herregud! Gjett hva. Sånn er det i det private også. Julebordskomite/festkomite/ humorlag er frivillig og man får ikke betalt for det. Typisk lærere å være så grenseløst opptatt av betaling per time.

Anonymkode: 752b8...d7f

• Liker 3
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (5 timer siden):

Herlighet. Sånn er det i alle yrker. Mannen er leder innen finans og selv der har de en sosialkomite som FRIVILLIG order med julebord, blåturer osv. 😅

Anonymkode: 20c71...4fd

• Liker 3
Skrevet

Ledelsen og en komité. Får enkel mat i kantina i år , men drikke betaler vi selv, selvfølgelig. Dessverre ikke lov til å ta med selv,  så skolen dekker nok mye av maten gjennom prisen på drikke. 

Anonymkode: f1f85...e5e

Skrevet

Jobber på vgs. Frivillig komité her også. Vi må betale for deltakelse, tror det er rundt 300 kroner. Det inkluderer mat og evt et eller annet lokalt danseband. Drikke tar vi med selv. 

Det er de kule og populære som har regien på denne kvelden, så jeg blir nok hjemme. 

Anonymkode: aa539...f55

Skrevet

Frivillig sosialkomite, noen år har vi kjøpt mat på restaurant og betalt egenandel på 200 kr, andre ganger har vi betalt 100,- og en gruppe har laget maten på skolen og vi har tatt med medbragt drikke. Det siste pleier være klart gøyest!!! 🥳

(Vet egentlig ikke hvordan resten finansieres... om det er skolen eller vi selv som betaler når det kommer til stykket. Vi betaler 500,- i halvåret for kaffe/sosialkassa...kanskje er det rester av dette som brukes? Aner ikke... )

Anonymkode: 94d19...7de

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Å herregud! Gjett hva. Sånn er det i det private også. Julebordskomite/festkomite/ humorlag er frivillig og man får ikke betalt for det. Typisk lærere å være så grenseløst opptatt av betaling per time.

Anonymkode: 752b8...d7f

Eh, alle de private bedriftene jeg jobbet i fikk man betalt for å arrangere sosiale ting også. Det er et helt legitimt spørsmål.

Anonymkode: 1d861...44e

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hos oss bruker vi skolens lokaler (kantina), og mat og drikke og alt betales av oss ansatte både gjennom velferdskassen og et direktebeløp. Det planlegges av en liten festkommitté. Glad noen tar på seg den jobben :)

Jeg kan si det er langt ifra forholdene jeg har hatt i ulike yrker i privat næringsliv. 

Anonymkode: 79b1c...119

Aldri noe julefest som elektriker her .. 

Anonymkode: 45013...bb2

Skrevet

Rullerer. 1-4. ett år, 5-7. året etter osv. Leier lokale og bestiller mat. Vi må betale selv. I fjor måtte alle ha med en matrett hver da, så ble det koldtbord :)

Anonymkode: f2cfc...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...