Gå til innhold

Dere som hadde to timer betalt ammefri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det noen av dere som tok ut begge timene ved å gå to timer tildligere fra jobb? I så fall hva var årsaken til det? Eller tar alle en time før jobb og en time etter?

Anonymkode: 0a1fd...6c9

Skrevet

Permisjonen er tiltenkt de som er avhengige av å amme barnet sitt. Så ved å legge begge timene sammen høres mer ut som snylt av tilbudet. 

Anonymkode: 08dda...571

• Liker 3
Skrevet

Hvis man har lang kjørevei så er det forståelig. 

Anonymkode: c8a88...3a7

Skrevet

Ja, jeg går to timer tidligere fra jobb. Har uansett fleksitid.

Anonymkode: b166e...562

Skrevet

Har lang reisevei til jobb (nesten en time), og tar derfor ut to timer om morgenen der jeg ammer og pumper. 

Skrevet

Jeg kombinerte det med hjemmekontor. Så jobbet 5 timer totalt per dag (det var på sommeren så hadde sommertid).

Anonymkode: 23f3a...62f

Skrevet

Jeg leverte litt senere i bhg og hentet litt tidligere. Tok aldri to timer i strekk, nei. Jeg tok vel aldri to timer heller, selv om jeg hadde krav på det. Siden det ikke ble satt inn noen vikar, hopet bare mine arbeidsoppgaver seg opp hvis jeg skulle være borte i to timer hver dag. Det var umulig.

Anonymkode: 0212f...bdf

Skrevet

Reisetid er ikke inkludert i ammefri hvis du tar ammefri på begynnelsen eller slutten av vakten. Så det er en dårlig unnskyldning. 

Å bruke to timer i ett strekk på å amme og pumpe er godt gjort altså... 

Jeg tok 45 min før og 45 min etter jobb. Så ble det gradvis redusert. 

Anonymkode: eca8e...2af

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Reisetid er ikke inkludert i ammefri hvis du tar ammefri på begynnelsen eller slutten av vakten. Så det er en dårlig unnskyldning. 

Jeg har en time reisevei til jobb. Så jeg må bruke en time av min ammefri til å kjøre til jobb. Det vil si at jeg begynner to timer senere, men i realiteten går jo den ene timen bort i kjøring. Jeg bruker minst 30 minutter på å pumpe, pluss at jeg ammer før pumping. 

Skrevet
Lorieen skrev (7 minutter siden):

Jeg har en time reisevei til jobb. Så jeg må bruke en time av min ammefri til å kjøre til jobb. Det vil si at jeg begynner to timer senere, men i realiteten går jo den ene timen bort i kjøring. Jeg bruker minst 30 minutter på å pumpe, pluss at jeg ammer før pumping. 

Pumper du så barnet skal få i løpet av dagen, eller for å ikke få spreng, ikke få spreng eller opprettholde produksjonen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pumper du så barnet skal få i løpet av dagen, eller for å ikke få spreng, ikke få spreng eller opprettholde produksjonen?

Pumper så han skal få morsmelk mens jeg er på jobb. Ved behov pumper jeg også i lunsjpausen/mens jeg har plantid for å unngå spreng og lekkasjer samt opprettholde produksjonen. 

• Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, Lorieen said:

Må og må, du har ikke rett til det. Men arbeidsgiver har selvfølgelig lov til å gi deg bedre betingelser enn du har krav på, så hvis arbeidsgiver synes det er greit så er det jo greit. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh gud. Det handler jo mer om hvor lang tid det går imellom ammingene og hvordan dagen går opp enn hvor lang tid man bruker på akkurat den ene ammingen 🤪🤪🤪🤪

Anonymkode: 6ae17...e51

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...