Embla Othea Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Er det for mye servering av kaker, kjeks, saft, is og liknende i barnehagen? 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Her serverer de ingenting av det. kun litt på sommer kanskje eller til jul Anonymkode: 35ec6...c98 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Det er over 5000 barnehager i Norge. De gjør det ikke likt alle sammen. For kanskje 15-20 år siden var det mindre bevissthet omkring sukker i barnehagen enn i dag. Når er mitt inntrykk at ingen lenger feirer barnebursdager med kaker, is og saft, og at de har kuttet MYE ned på "usynlig sukker" som yoghurt, juice o.l. og at fokuset på grønnsaker er et helt annet. Is har de kanskje HELT unntaksvis en gang på forsommeren. Saft og kjeks er heller ikke vanlig barnehagekost. Noe mer vil jeg ikke skrive. Sant å si burde jeg ignorert alle kostholdstråder med deg som hovedforfatter, for jeg er redd for å trigge deg. Anonymkode: 92611...856 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 I vår barnehage er det definitivt mye sukker! Is hver gang ett av de 25 barna har bursdag. I tillegg til kake på sommerfest og FN-dag. Pepperkaker før jul. Godteri i pinjata på fastelavn. Dessert på julefesten. Også kanskje en kake dersom en ansatt eller et barn skal slutte.. Helt ekstremt. Anonymkode: 2a986...45d 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I vår barnehage er det definitivt mye sukker! Is hver gang ett av de 25 barna har bursdag. I tillegg til kake på sommerfest og FN-dag. Pepperkaker før jul. Godteri i pinjata på fastelavn. Dessert på julefesten. Også kanskje en kake dersom en ansatt eller et barn skal slutte.. Helt ekstremt. Anonymkode: 2a986...45d barn tåler sukker, altfor mange foreldre er hysteriske Anonymkode: 35ec6...c98 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Nei. Du har jo uansett ikke barn? Anonymkode: 19349...337 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 Embla Othea skrev (7 timer siden): Er det for mye servering av kaker, kjeks, saft, is og liknende i barnehagen? Kommer vel ann å barnehagen. Her får barna kun ta meg seg ekstra god frukt til bursdagsfeiringen. Ellers vanker det kanskje 1 is eller 2 på sommeren, smoothie til karnevalet, og noen pepperkaker rundt juletider. Anonymkode: 752eb...e42
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Embla Othea skrev (7 timer siden): Er det for mye servering av kaker, kjeks, saft, is og liknende i barnehagen? I noen barnehager ja, i andre ikke. Noen har syltetøy med sukker som hverdagsmat, grøt med sukker på, cornflakes og annen sukkerholdig frokostblandinger, yoghurt med sukker, kake hver bursdag og is om det er varmt. Det er selvsagt uakseptabelt mye. Vår barnehage bakte lussekatter til Lucia, fastelavnsboller til fastelavens, bakte pepperkaker til juleavslutningen, saft til og sukker på julegrøten, og hadde is til sommeravslutningen. Ellers ikke sukker. Det synes jeg overhodet ikke var for mye. Anonymkode: 8cd25...b9e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I vår barnehage er det definitivt mye sukker! Is hver gang ett av de 25 barna har bursdag. I tillegg til kake på sommerfest og FN-dag. Pepperkaker før jul. Godteri i pinjata på fastelavn. Dessert på julefesten. Også kanskje en kake dersom en ansatt eller et barn skal slutte.. Helt ekstremt. Anonymkode: 2a986...45d Vår er lik, men legg også til vaffel i hytt og pine, youghurt i stedet for frukt til fruktmåltidet, godteri til Halloween, is fordi det er fint vær om sommeren og fordi det er jo sommer, syltetøy hver dag, sukker eller sjokoladepålegg på havregrøt osv. Det er helt hinsides, faktisk. Anonymkode: 1d668...82c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Her går det i grønnsaksuppe, grønnsaksgrateng og havregrøt med melk og rosiner dag ut og dag inn. Knekkebrød med Hvitost og paprika eller Salami og Agurk. Og på sommeren lager de ispinner av frosne bananer. Jeg gikk i samme barnehage da jeg var liten og det var samme greie da. Dritkjedelig. Anonymkode: 1a2ff...987
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Embla Othea skrev (7 timer siden): Er det for mye servering av kaker, kjeks, saft, is og liknende i barnehagen? Nei. Lite sv det Anonymkode: 4d9b2...e96
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vår er lik, men legg også til vaffel i hytt og pine, youghurt i stedet for frukt til fruktmåltidet, godteri til Halloween, is fordi det er fint vær om sommeren og fordi det er jo sommer, syltetøy hver dag, sukker eller sjokoladepålegg på havregrøt osv. Det er helt hinsides, faktisk. Anonymkode: 1d668...82c Sjokoladepålegg i barnehagen? Hva slags jalla-barnehage er dette? Anonymkode: 752eb...e42
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): I vår barnehage er det definitivt mye sukker! Is hver gang ett av de 25 barna har bursdag. I tillegg til kake på sommerfest og FN-dag. Pepperkaker før jul. Godteri i pinjata på fastelavn. Dessert på julefesten. Også kanskje en kake dersom en ansatt eller et barn skal slutte.. Helt ekstremt. Anonymkode: 2a986...45d Er det mye? Anonymkode: 4d9b2...e96
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 Embla Othea skrev (7 timer siden): Er det for mye servering av kaker, kjeks, saft, is og liknende i barnehagen? Har du barn? Hva baserer du dette på? Anonymkode: 2a48b...848
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det mye? Anonymkode: 4d9b2...e96 ja Anonymkode: 8cd25...b9e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): ja Anonymkode: 8cd25...b9e 🙄 Anonymkode: 4d9b2...e96
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 Nei. Her får de sjokolade av nissen og påskeharen. Ellers tror jeg det er noe søtt å få. Jo, kanskje litt rosiner av og til. Anonymkode: d2f10...f8e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Skrevet 29. oktober 2022 Alt for mye i vår barnehage. Is ved hver bursdag (26 unger), is på sommeren, saft her og der, godteri flere ganger i året, pepperkaker hver dag før jul… innimellom kake/is når de voksne har bursdag. I tillegg til kjempesøtt industribrød til lunsj 3 dager i uka (har smakt det - smaker helt grusomt søtt!). Leder i bhg er ganske vanskelig å snakke med, tar alt personlig, så har ikke turt å ta det opp enda. Anonymkode: db9ea...9fd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #19 Skrevet 29. oktober 2022 Det tror jeg varierer fra barnehage til barnehage. Der jeg jobber er det ikke mye sukkerholdig mat. Vi har en bursdagsmeny med sunne varianter av kosemat feks. Anonymkode: e689b...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå