Brunello Skrevet 29. oktober 2022 #41 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det stemmer, vet dette selv pga jeg også jobber innen varehandel. Mennesker er utrolig lettlurte Anonymkode: 0af33...3ed Tror du vi kjøper dette som en investering vi skal tjene penger på? Vi vet det er dårlige produkter. Men barna synes det er kjempegøy. Så da er det ikke så ille å bruke noen hundrelapper en gang i året. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. oktober 2022 #42 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jaha? Hvorfor sammenligner du alle disse tingene. Jeg ser ikke noe poeng i å feire halloween eller valentinesdag. Å spise en matrett fra et annet land er vel ikke sammenlignbart Anonymkode: 0af33...3ed Fordi det er akkurat det samme. Vi tar med oss det vi liker fra andre land og kulturer. Gjelder både mat og tradisjoner. Hadde vi ikke importert andres tradisjoner og mat, hadde vi fortsatt gått julebukk og fått hva? Epler og kandisukker? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 29. oktober 2022 #43 Del Skrevet 29. oktober 2022 Kusinen min bodde i USA 2004-2005 og sendte bilder av alt godteriet de hadde samlet i gresskarbøtter. Jeg husker da at jeg var litt misunnelige på at vi ikke noe sånn i Norge. Det kom jo kort etterpå hit også, men da var jeg for gammel til trick or treat. 😅 Det kom gjerne til Norge før 2004, men i såfall ikke til byen jeg bodde ( mellomstor norsk by) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #44 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er Halloween en greie per dags dato? Har aldri sett eller hørt noen ringe på her. Mulig det er en Harry Oslo greie? Anonymkode: 2879d...5a2 Har dere barn? Vi går tiggerunde her. Boligfelt med bare barnefamilier, så det er umulig å unngå det. Vi ringer bare på hos de vi kjenner. Men vi kjenner jo så og si alle her.. Var barn på 90-tallet og vi slapp unna sånt da. Er ikke fan av Halloween. men som sagt, har man barn så kan man ikke være den surpompen og være den eneste som ikke feirer, så jeg må lide meg gjennom halloween-klassefest, i tillegg til tiggingen. Anonymkode: 2b7f8...81a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #45 Del Skrevet 29. oktober 2022 En ting jeg synes er utrolig teit med halloween, i tillegg til tiggingen, er at det mases om miljø mijø miljø i alle sammenhenger. Men når det gjelder å imporerte engangs-ting i tusentall for denne dritt-høytiden (polyester-drakter, pynt, egne bøtter til å putte godteriet oppi, plastgresskar etc) , så er det ingen som løfter et øyenbryn. Tåpelig. Anonymkode: 2b7f8...81a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #46 Del Skrevet 29. oktober 2022 Gikk knask eller knep for første gang i 2000, liten kommune utenfor Trondheim. Da var det mange som gikk. Etter det var det liksom normalt. 22 år etter stusser jeg på at folk fremdeles reagerer på dette, slaget er tapt, kan dere ikke bare kjøpe inn litt godteri og henge med på samfunnsutviklingen? Anonymkode: 55289...3e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. oktober 2022 #47 Del Skrevet 29. oktober 2022 (endret) Athena Catalina skrev (1 time siden): Begynte vel å bli en greie tidlig på 2000 tallet. Enig. Jeg er født i 86 og feiret aldri Halloween. Var nok ungdom da det begynte. Den dag i dag syns jeg det bare er tull, men handelsstanden jubler sikkert. Jeg skal i alle fall lukke og holde dørene låst på halloween. Ikke noe godteri å få her. Som om ikke dagens hypre unger får nok sukker. Endret 29. oktober 2022 av Anonymburker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. oktober 2022 #48 Del Skrevet 29. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gikk knask eller knep for første gang i 2000, liten kommune utenfor Trondheim. Da var det mange som gikk. Etter det var det liksom normalt. 22 år etter stusser jeg på at folk fremdeles reagerer på dette, slaget er tapt, kan dere ikke bare kjøpe inn litt godteri og henge med på samfunnsutviklingen? Anonymkode: 55289...3e5 Hvorfor skal man følge strømmen? Bare død fisk som gjør det. Endret 29. oktober 2022 av Anonymburker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #49 Del Skrevet 29. oktober 2022 4 minutter siden, Anonymburker said: Hvorfor skal man følge strømmen? Bare død fisk som gjør det. Levende fisk bruker vel tidvis strømmen til å komme fram, det er ganske effektivt å svømme medstrøms faktisk. Hyggelig og sosialt kan det være også, når flere svømmer medstrøms sammen. Antar du ville fram til at død fisk flyter med strømmen, men mine barn har det i hvertfall mer gøy enn en gjennomsnittlig død fisk på halloween. Anonymkode: 55289...3e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #50 Del Skrevet 29. oktober 2022 Jeg var også barn på 90-tallet (født i 92) og vi feiret alle fall Halloween fra 2000 og opp. Husker vi hadde Halloween-klassefest på barneskolen, gikk dør til dør sammen i grupper osv. Anonymkode: 8c843...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. oktober 2022 #51 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Levende fisk bruker vel tidvis strømmen til å komme fram, det er ganske effektivt å svømme medstrøms faktisk. Hyggelig og sosialt kan det være også, når flere svømmer medstrøms sammen. Antar du ville fram til at død fisk flyter med strømmen, men mine barn har det i hvertfall mer gøy enn en gjennomsnittlig død fisk på halloween. Anonymkode: 55289...3e5 Som voksen og barnløs tillater jeg meg å ikke bruke en eneste kalori eller krone på halloween. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. oktober 2022 #52 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonymburker skrev (33 minutter siden): Enig. Jeg er født i 86 og feiret aldri Halloween. Var nok ungdom da det begynte. Den dag i dag syns jeg det bare er tull, men handelsstanden jubler sikkert. Jeg skal i alle fall lukke og holde dørene låst på halloween. Ikke noe godteri å få her. Som om ikke dagens hypre unger får nok sukker. Hva er tull med at barna har det gøy? Hos oss i Norge er det, i alle fall for det aller meste, bare barn som går rundt og samlet inn godteri. Nesten ingen gjør rampestreker. Og de som opplever det er antakelig de samme som i «gamledager» ble plaget av barnas rampestreker. Det vil si de sureste folka i gata eller på stedet. Barn gidder ikke å tulle men de som ikke blir sure. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 29. oktober 2022 #53 Del Skrevet 29. oktober 2022 Det var ikke vanlig tidlig på 2000-tallet, men det var ikke ukjent heller. Født i 90. Jeg husker jeg og min venninegjeng samlet oss for å kle oss ut og gå litt i nabolaget. Men jeg tror nesten bare det var oss på skolen. Husker vi fikk mye rare blikk når vi gikk og nesten ikke hadde godteri, så vi synest det var litt kjedelig. For oss var det viktigere å samles og kle oss ut, jeg hadde både vampyrtenner, hadde Scream-maske en gang og var heks en gang, Litt av det gøye var å fortelle grøsserhistorier, se på skrekkfilmer og snakke om knask og knep. Tror også vi var frekke nok til å legge igjen dopapir i hagene til folk, eller så snakket vi om at vi måtte gjøre det. Vi var liksom litt de sære på skolen 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #54 Del Skrevet 29. oktober 2022 Født i 85. Det var aldri noe feiring i min barndomstid eller ungdomstid. Jeg husker først etter jeg flyttet til Oslo for å studere i 2007 så begynte jeg feire Halloween med kostymer osv. Nå har jeg nylig fått barn selv så gleder meg til å feire Halloween med barnet🤩 Anonymkode: fb3b8...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #55 Del Skrevet 29. oktober 2022 Første gangen vi fikk "halloween-ere" på døra vår var i 2007. Jeg husker det utrolig godt, fordi jeg ble tatt helt på senga, og romsterte i alle skuffer og skap for å finne noe jeg kunne dele ut. Anonymkode: 20a6a...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #56 Del Skrevet 29. oktober 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Er Halloween en greie per dags dato? Har aldri sett eller hørt noen ringe på her. Mulig det er en Harry Oslo greie? Anonymkode: 2879d...5a2 Opplevde det mindre i Oslo enn nå som vi bor unna Oslo. Anonymkode: 527c4...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #57 Del Skrevet 29. oktober 2022 Skid_raw skrev (2 timer siden): For noen år siden var det en person som opprettet gruppen "Vi som vil ha julebukken tilbake" på Facebook som en motreaksjon på Halloween. En del personer klarte steike meg å vri det mot islam og innvandrere. Da de ble motsagt så gav de seg ikke enda de hadde fullstendig misforstått det hele. Merkelig nok var det en overvekt av studenter som har gått på følgende skoler; Livets harde skole og Livets knallharde skole... https://nb-no.facebook.com/people/Vi-som-vil-ha-tilbake-julebukk/100071318405225/ https://www.facebook.com/people/Ut-med-Knask-eller-knep-inn-med-julebukk/100066882340583/ Jeg er ikke uenig i julebukken er en hyggelig norsk tradisjon, men hva har islam og muslimer med den å gjøre? Halloween er jo som en følge av amerikanisering av diverse samfunn. Ingen klager over at McDonalds utkonkurrerer lokale butikker, men Halloween er altså en større trussel??? Svenskene hadde sine meninger om gruppen: https://www.nettavisen.no/nyheter/svenskene-hanler-av-norsk-facebook-gruppe/s/12-95-3423151963 Document.no hadde mange meninger om Halloween og klarte å trekke inn Stovner og multikulturalisme i en meget dyster artikkel. Dessverre er flere av artiklene bak en betalingsmur, men jeg tror de fleste skjønner hvilken vikling en side som Document.no vil gi et slikt tema. Og da er det ikke amerikanisering som trekkes frem... Konspiranorge kunne jo ikke være dårligere og dekket saken med flere "innsiktsfulle" perspektiver: http://www.nyhetsspeilet.no/2012/10/illuminati-hoytiden-halloween-er-her/ 😂 Anonymkode: 0dcc4...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #58 Del Skrevet 29. oktober 2022 Da jeg gikk i 5. klasse i -98 hadde vi ei i klassen som hadde bodd i England skoleåret før, og ville at vi skulle Halloween fest. Mora hennes var lærer på skola vår, så hun fikk arrangert det. Vi hengte opp lapp på lokalbutikken om at vi skulle gå «knask eller knep», men det var maaaange forvirrede fjes da vi surret rundt der og ringte på dørene. Landsbygda i midt-Norge. Såvidt jeg husker gikk vi ikke noen runde senere år, men hadde type elevkveld eller lignende på skola. Vet ikke hva de gjør nå, mine unger er for små for slikt. Anonymkode: 17342...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #59 Del Skrevet 29. oktober 2022 Gikk min første Halloween i 2000 tror jeg det var. Anonymkode: 2e1a4...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. oktober 2022 #60 Del Skrevet 29. oktober 2022 Vi gikk julebukk og fikk Cognac kuler er slutt på denne julebukk tradisjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå