Gå til innhold

Når var det Halloween ble en greie i Norge egentlig? Da jeg var barn på 90-tallet var det ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så rart. At noe plutselig ble vanlig blant barn. Jeg vet ikke , kanskje 2005-2010 perioden?

Anonymkode: 27387...d5f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halloween kom til Norge i begynnelsen av 2000 og Harry Potter-filmene hadde en stor del av æren for det.

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde heksefest som liten på høsten. Hadde søsken som viste om halloween fra USA. Men her var det snakk om å samles med mat, litt godteri og grøss. Var åpent for alle venner 😊

Anonymkode: d8ed8...08b

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg bodde i USA på tidlig 2000-tallet og når jeg kom tilbake var Halloween vanlig her hjemme. Elsker alt som kan feires 😄

Anonymkode: 40c11...540

• Liker 2
Skrevet

Var vel tidlig 2000 ja, er født i 94 og gikk knask eller knep i barneskolealder. 

Anonymkode: 1d059...726

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi var en jentegjeng som hadde fått med oss Halloween i USA.  I typ 98-99 var vi 14-15 år og gikk knask eller knep. Jeg vet ikke om noen andre som gjorde dette, og ingen skjønte særlig. Det ble mye dopapir i hager for å si det sånn. 

Anonymkode: cb476...b4b

• Hjerte 1
Skrevet

Jo? Født i 91, og husker vi gikk knask eller knep i Oslo. 

Anonymkode: 78bbd...10f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo? Født i 91, og husker vi gikk knask eller knep i Oslo. 

På barneskolen. 

Skrevet

På min hjemplass var det ikke vanlig i 2003-2004 hvertfall. 

Skrevet

Er født 93. Vi hadde Halloweenfest som barn og gikk knask eller knep her også i Oslo. 

Anonymkode: 4e42e...868

• Liker 4
Skrevet

Født i 82, og feiret halloween på barneskolen. Men det er fordi faren til venninnen min er amerikansk. Vi gikk ikke knask eller knep, men gjorde alt det andre. Gode minner 🥰🥰

Anonymkode: 95155...19e

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde halloween på 90tallet, men ikke alle rundt viste hva det var. Så halloween har vært her lenge før 2000, bare ikke så utbredt.

Anonymkode: adfb1...8af

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi var en jentegjeng som hadde fått med oss Halloween i USA.  I typ 98-99 var vi 14-15 år og gikk knask eller knep. Jeg vet ikke om noen andre som gjorde dette, og ingen skjønte særlig. Det ble mye dopapir i hager for å si det sånn. 

Dette var i Oslo forresten. 

Skrevet

Vi gikk knask eller knep i 1999. Bodde i Finnmark.

Hadde Halloween-fest på ungdomsskolen i 2001.

Anonymkode: bb98e...705

• Liker 5
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Begynte vel å bli en greie tidlig på 2000 tallet. 

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Vi begynte sent på 90tallet her, dem av oss som hadde fulgt litt med på tv fra USA oppigjennom enda litt tidligere, men gikk ikke rundt på dørene til folk. Bare kledde oss ut hjemme og så en skummel film.

• Liker 1
Skrevet

Vi feirer ingenting rundt dette, idiotisk å adaptere ting fra andre land heletiden. Alle skal tjene penger på deg.

Anonymkode: 0af33...3ed

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er født i 89, og husker vi var en vennegjeng som gikk «knask eller knep» i typ 2002-2003. Da var det nesten ingen som skjønte hva vi drev med, og vi fikk ikke så mye godteri heller 😅 Husker en mann ga oss penger til å kjøpe godis på butikken fordi han ikke hadde noe. 

Anonymkode: 6c51a...7e4

Skrevet

Er Halloween en greie per dags dato? Har aldri sett eller hørt noen ringe på her. Mulig det er en Harry Oslo greie? :vetikke:

Anonymkode: 2879d...5a2

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi feirer ingenting rundt dette, idiotisk å adaptere ting fra andre land heletiden. Alle skal tjene penger på deg.

Anonymkode: 0af33...3ed

Nei, du lever vel som på 1600-tallet.  Ingen taco, pizza, black week/Black friday, ingen valentinsdag mm mm. Nesten alt idag er fra influenser fra utlandet. Det er idiotisk å ikke adaptere ting fra andre land. 

Anonymkode: 418c0...44f

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...