Gå til innhold

Juridisk sett, er det korrupsjon når spesialenheten henlegger saker for å beskytte sine egne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at de fleste nordmenn ville omtalt den praksisen de holder på med som korrupt, hadde det vært et u-land det var snakk om. At snuten etterforsker seg selv og finner at ingenting straffbart har skjedd. Gang på gang på gang...

Anonymkode: f351f...8a7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke korrupsjon.

Dersom du tenker på PST, så er det i det minste tjenesteforsømmelse å ikke følge opp varsling etter de retningslinjer som foreligger.

Her er det jo også flere ledere på samme nivå som konspirerer mot én leder, og det er mulig at dette rammes av én eller flere lovparagrafer, men jeg kan ikke se at dette er korrupsjon.

Jeg er ikke jurist, men har noe kjennskap til saksfeltet.

Skrevet

Det kan fremstå slik, ja 😕 Troverdig...

Anonymkode: 14f55...35b

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Dersom du tenker på PST, så er det i det minste tjenesteforsømmelse å ikke følge opp varsling etter de retningslinjer som foreligger.

Her er det jo også flere ledere på samme nivå som konspirerer mot én leder, og det er mulig at dette rammes av én eller flere lovparagrafer, men jeg kan ikke se at dette er korrupsjon.

Det er ikke snakk om pst eller varslinger, men etterforskning fra Spesialenheten For etterforskning av Politisaker. Henlagt, så godt som hver gang.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Spesialenheten henlegger anmeldelse av politiets forbikjøring i Troms – NRK Troms og Finnmark

det kan selvfølgelig bli en del sånne saker i løpet av et år. 

spesialenheten gidder ikke en gang å etterforske saker dem får inn! 

Anonymkode: d9616...a57

Videoen ser dramatisk ut, men vinkler og avstander kan få ting til å se helt annerledes ut enn de egentlig var. Jeg tenker at når den møtende sjåføren forteller at hun opplevde forbikjøringen som helt udramatisk er det ikke sikkert det er denne saken spesialenheten skal bruke ressurser på. 

Anonymkode: f3aad...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke snakk om pst eller varslinger, men etterforskning fra Spesialenheten For etterforskning av Politisaker. Henlagt, så godt som hver gang.

Kanskje fordi det ikke er utført noe straffbart? Det er veldig mange saker mot vanlige mennesker som blir henlagt også.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (16 timer siden):

Er nok snakk om Baneheia saken. Der de i tråden anklager politi og rettsvesen for korrupsjon. Dette kommer til å bli mange tråder om. Orderud saken er neste ut. Justismord og korrupsjon hos alle.

Anonymkode: b204c...c1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...