Gå til innhold

Juridisk sett, er det korrupsjon når spesialenheten henlegger saker for å beskytte sine egne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at de fleste nordmenn ville omtalt den praksisen de holder på med som korrupt, hadde det vært et u-land det var snakk om. At snuten etterforsker seg selv og finner at ingenting straffbart har skjedd. Gang på gang på gang...

Anonymkode: f351f...8a7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke korrupsjon.

Dersom du tenker på PST, så er det i det minste tjenesteforsømmelse å ikke følge opp varsling etter de retningslinjer som foreligger.

Her er det jo også flere ledere på samme nivå som konspirerer mot én leder, og det er mulig at dette rammes av én eller flere lovparagrafer, men jeg kan ikke se at dette er korrupsjon.

Jeg er ikke jurist, men har noe kjennskap til saksfeltet.

Skrevet

Det kan fremstå slik, ja 😕 Troverdig...

Anonymkode: 14f55...35b

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Dersom du tenker på PST, så er det i det minste tjenesteforsømmelse å ikke følge opp varsling etter de retningslinjer som foreligger.

Her er det jo også flere ledere på samme nivå som konspirerer mot én leder, og det er mulig at dette rammes av én eller flere lovparagrafer, men jeg kan ikke se at dette er korrupsjon.

Det er ikke snakk om pst eller varslinger, men etterforskning fra Spesialenheten For etterforskning av Politisaker. Henlagt, så godt som hver gang.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Spesialenheten henlegger anmeldelse av politiets forbikjøring i Troms – NRK Troms og Finnmark

det kan selvfølgelig bli en del sånne saker i løpet av et år. 

spesialenheten gidder ikke en gang å etterforske saker dem får inn! 

Anonymkode: d9616...a57