Gå til innhold

Er dette vanlig pakkelevering av PostNord??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i blokk. Når Posten leverer går budet opp i riktig etasje og leverer på døren. Eventuelt setter budet pakken utenfor døren hvis man har gitt beskjed om det, tar et bilde av pakken og sender SMS med at pakken er levert.

PostNord ringer ikke på, setter bare pakken under postkassene i 1. etasje og går! Ingen SMS om at pakken er levert. Tilfeldigvis sjekket jeg sporingen og så at pakken var levert 15 minutter tidligere (dette var litt før kl 14, hadde ikke forventet levering før etter kl 17). Heldigvis, for ellers kunne pakken stått der i flere timer og hvem som helt kunne bare tatt den. Møkkafirma.

Anonymkode: ac79a...7f0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor i blokk. Når Posten leverer går budet opp i riktig etasje og leverer på døren. Eventuelt setter budet pakken utenfor døren hvis man har gitt beskjed om det, tar et bilde av pakken og sender SMS med at pakken er levert.

PostNord ringer ikke på, setter bare pakken under postkassene i 1. etasje og går! Ingen SMS om at pakken er levert. Tilfeldigvis sjekket jeg sporingen og så at pakken var levert 15 minutter tidligere (dette var litt før kl 14, hadde ikke forventet levering før etter kl 17). Heldigvis, for ellers kunne pakken stått der i flere timer og hvem som helt kunne bare tatt den. Møkkafirma.

Postnord er jo kjent for å være et møkkafirma....så at folk bestiller på sidene som bruker dem som budbringer ,forstår jeg ikke. Jeg kjøper ALDRI noe som skal leveres av postnord, mye kommer aldri frem....i beste fall så er det myye forsinkelser.

Anonymkode: 0e4d8...376

• Liker 1
Skrevet

Er en grunn for at de blir kalt PostHvor…. 👎

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Postnord er jo kjent for å være et møkkafirma....så at folk bestiller på sidene som bruker dem som budbringer ,forstår jeg ikke. Jeg kjøper ALDRI noe som skal leveres av postnord, mye kommer aldri frem....i beste fall så er det myye forsinkelser.

Anonymkode: 0e4d8...376

Jeg visse ikke at de bruke PostNord nå, tidligere har samme firma sendt med Bring/Posten.

Skrevet
4 minutter siden, *Prøver igjen* said:

Er en grunn for at de blir kalt PostHvor…. 👎

Eller PostMord: https://www.postmord.no/

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre blitt vanlig at flere leverandører bare setter pakken på dørmatten. Jeg håper det betyr at de tar ansvaret hvis pakken forsvinner, men er usikker på hvordan det fungerer. Og det er jo ikke alle varer som lett kan erstattes med en ny heller. Jeg savner at man selv kan velge leveringssted. Nylig fikk jeg sms om pakke på døra tidlig en morgen mens jeg var bortreist. Så da måtte pakken bare stå der i flere dager. Heldigvis har jeg ikke tyver til naboer, og pakken sto der fortsatt da jeg kom hjem. Men er jo ganske mange andre innom i løpet av flere ganger, avisbud, gjester av diverse slag. 

Anonymkode: 4e74c...fc3

Skrevet

Kan legge til at jeg også misliker pakke på døra fordi det blir veldig tydelig hvem som ikke er hjemme. Av den grunn har jeg også prøvd å sette opp merke på døra mot gratisaviser og annen uadressert post, men det blir stort sett ignorert. Ikke uvanlig å komme hjem til en søplehaug på døra. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er dessverre blitt vanlig at flere leverandører bare setter pakken på dørmatten. Jeg håper det betyr at de tar ansvaret hvis pakken forsvinner, men er usikker på hvordan det fungerer. Og det er jo ikke alle varer som lett kan erstattes med en ny heller. Jeg savner at man selv kan velge leveringssted. Nylig fikk jeg sms om pakke på døra tidlig en morgen mens jeg var bortreist. Så da måtte pakken bare stå der i flere dager. Heldigvis har jeg ikke tyver til naboer, og pakken sto der fortsatt da jeg kom hjem. Men er jo ganske mange andre innom i løpet av flere ganger, avisbud, gjester av diverse slag. 

De tar ikke ansvar om pakken forsvinner, det er latterlig enkelt for utro tjenere å stjele pakker. Det holder at de tar bilde av pakken på adressen og så kan de ta med seg pakken hjem.

Anonymkode: 91bb1...944

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Opplevd det samme med posten, bare at mottaker hadde flyttet så de bare la brevet på gulvet under postkassene.

Anonymkode: a2689...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...