AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg er sykepleier, og jobber tett på en som får mye dårlige tilbakemeldinger. Har til nå prøvd å ta det på lavest mulig nivå, og i noen få tilfeller skrubbet det til nærmeste leder. Når det har vært alvorlig. Pårørende reagerer på at hun er veldig brå og irritabel, og kan svare ganske frekt ved spørsmål. Det virker rett og slett som hun kan mye, men er ekstremt dårlig på å forholde seg til folk. Gjør også andre ting som fremstår som uprofesjonelt, og som får folk til å tenke at hun ikke er seriøs i jobben sin. Føler meg som et dårlig menneske, som hele tiden må ta opp ting med henne. Og enda væree de gangene jeg må ta der oppover. Vi jobber tett, og hun vet det er meg. Men jeg må jo gjøre jobben min. (Og ofte forandrer hun ikke oppførsel, uten at noen høyere oppe tar det). Anonymkode: eafcd...820
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Hvis pårørende mener det, så må de jo ta det opp med lederne. Jeg kan ikke se at dette er ditt ansvar, selv om jeg forstår at det oppleves som det. Du har et etisk ansvar for å melde inn alvorlige avvik. Men, dette er din kollega sin leder sitt ansvar, og du påtar deg jo nå et ubetalt ansvar for å oppdra en kollega. Det er dumt tenker jeg, for det er din leder som har gjort ansettelsen, og har ansvaret for å følge opp. Anonymkode: 20c6f...470 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis pårørende mener det, så må de jo ta det opp med lederne. Jeg kan ikke se at dette er ditt ansvar, selv om jeg forstår at det oppleves som det. Du har et etisk ansvar for å melde inn alvorlige avvik. Men, dette er din kollega sin leder sitt ansvar, og du påtar deg jo nå et ubetalt ansvar for å oppdra en kollega. Det er dumt tenker jeg, for det er din leder som har gjort ansettelsen, og har ansvaret for å følge opp. Anonymkode: 20c6f...470 Enig, men siden vi jobber tett, er det ofte jeg som har møtepunkt der vi får tilbakemeldinger. Oftest helt grei organisering, men etter at jeg ble koblet til denne kollegaen, et tilbakevendende problem. Har alltid trodd jeg var tøff og sosialt kompetent, men opplever denne situasjonen som tung. Når over 50% klager, og de over meg prøver å koble seg litt bort fra situasjonen. Anonymkode: eafcd...820
Apis Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig, men siden vi jobber tett, er det ofte jeg som har møtepunkt der vi får tilbakemeldinger. Oftest helt grei organisering, men etter at jeg ble koblet til denne kollegaen, et tilbakevendende problem. Har alltid trodd jeg var tøff og sosialt kompetent, men opplever denne situasjonen som tung. Når over 50% klager, og de over meg prøver å koble seg litt bort fra situasjonen. Anonymkode: eafcd...820 Du legger problemstillingen frem for leder at du føler deg ukomfortabel med å til stadighet måtte håndtere disse situasjonene.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis pårørende mener det, så må de jo ta det opp med lederne. Jeg kan ikke se at dette er ditt ansvar, selv om jeg forstår at det oppleves som det. Du har et etisk ansvar for å melde inn alvorlige avvik. Men, dette er din kollega sin leder sitt ansvar, og du påtar deg jo nå et ubetalt ansvar for å oppdra en kollega. Det er dumt tenker jeg, for det er din leder som har gjort ansettelsen, og har ansvaret for å følge opp. Anonymkode: 20c6f...470 Pårørende kan jo klage på mye rart da og er således ikke noe som kvalifiserer til noe alvorlig avvik om ikke pasientens sikkerhet er satt i fare. De kan jo klage på at pasienten ikke fikk smør på brødskiva en dag liksom for å sette det litt på spissen. Anonymkode: c30f1...355
Norja Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Dette er vel noe du må kunne ta opp med din nærmeste leder? Altså som en overordnet utfordring, ikke bare spesifikke hendelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå