Snekkerfruen Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Gutten min er straks 2 år og har plutselig begynt å stå opp kl 04!!! Har alltid hatt store søvnproblemer men har de siste ukene vert veldig stabil og har alltid sovet til 5 i allefall, siste ukene 6.. han lærer ekstremt mye nå , går på do, snakker mer, ble nettopp storebror.. noen med erfaring? Kan det være utviklingssprang? Sjalusi for søsken? Har du evt tips/råd? Hab er LYS våken og nekter å legge seg ned.. vi har prøvd å legge før, senere, kutte i dagsoving osv.. nå legger han seg ca 7 , sover 1,5 time på dag
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Har ei som nettopp har blitt 2 år. Merker STOR forskjell på om hun sover på dagtid eller ikke. Prøver å ha henne våken hele dagen når vi er hjemme, men ikke alltid det går. Da sover hun 1-1,5 time, men våkner også mye tidligere + er ikke trøtt på kvelden før rundt kl 20. Har hun sovet på dagen kan hun sove fra ca. 20- 06/07 (og gjerne være litt våken om natten også), men om hun ikke har sovet legges hun i 18:30-19 tiden og kan sove til nærmere 10.😅 dette er jo best i helgene, i uka må vi tidlig opp så da fungerer rytmen med å sove på dagtid bra. Pga streiken nå så har hun kommet inn i en meget bra døgnrytme for oss foreldrene🙈 Anonymkode: cb732...1a0
Snekkerfruen Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ei som nettopp har blitt 2 år. Merker STOR forskjell på om hun sover på dagtid eller ikke. Prøver å ha henne våken hele dagen når vi er hjemme, men ikke alltid det går. Da sover hun 1-1,5 time, men våkner også mye tidligere + er ikke trøtt på kvelden før rundt kl 20. Har hun sovet på dagen kan hun sove fra ca. 20- 06/07 (og gjerne være litt våken om natten også), men om hun ikke har sovet legges hun i 18:30-19 tiden og kan sove til nærmere 10.😅 dette er jo best i helgene, i uka må vi tidlig opp så da fungerer rytmen med å sove på dagtid bra. Pga streiken nå så har hun kommet inn i en meget bra døgnrytme for oss foreldrene🙈 Anonymkode: cb732...1a0 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Tenker absolutt å prøve uten dupp! Hvordan gikk du fram? Tenker å kutte 30 min i en uke eller to så se det an hvor fort vi kutter?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Her funket det også best uten dupp. Nå legger hun seg i rimelig tid og sover godt gjennom natten, 12-13 timer. Sover hun på dagtid, så er hun lengre våken, våkner oftere om natten og står tidligere opp. Vi sluttet med dupp i sommer, da var det så mye som skjedde i ferien, så hun ville egentlig ikke heller. Aner ikke hvordan jeg skulle fått henne til å slutte ellers Anonymkode: 0349f...e51
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Prøv å redusere på dag duppen i første omgang. 10-15 min av gangen. Det hjalp her. Max 1.5 time. Anonymkode: 4e2ea...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå