AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Hvorfor kan man ikke bare spise som man vil hvis man ikke er på medisiner?. Her på KG virker det som medisiner er den eneste grunnen til at man er overvektig. Jeg er en relativt frisk person, trener og passer på kostholdet, men er det egentlig nødvendig? Kan man egentlig bli overvektig hvis man spiser sjokolade og bakevarer hver dag, eller er det bare noe man sier for og "fatshame" andre?. Anonymkode: 9b425...481 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan man ikke bare spise som man vil hvis man ikke er på medisiner?. Her på KG virker det som medisiner er den eneste grunnen til at man er overvektig. Jeg er en relativt frisk person, trener og passer på kostholdet, men er det egentlig nødvendig? Kan man egentlig bli overvektig hvis man spiser sjokolade og bakevarer hver dag, eller er det bare noe man sier for og "fatshame" andre?. Anonymkode: 9b425...481 Det er for lengst bevist at et dårlig kosthold fører til overvekt. Visste du virkelig ikke det? Eller spiller du bare dum for å få sympati? Anonymkode: cbda3...104 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er for lengst bevist at et dårlig kosthold fører til overvekt. Visste du virkelig ikke det? Eller spiller du bare dum for å få sympati? Anonymkode: cbda3...104 Nei det stemmer ikke, Medisiner er årsaken til overvekt! Nå må du slutte med fatshamingen din! Anonymkode: 9b425...481 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er for lengst bevist at et dårlig kosthold fører til overvekt. Visste du virkelig ikke det? Eller spiller du bare dum for å få sympati? Anonymkode: cbda3...104 Hun spiller ikke på sympati - hun shamer andre. Dårlig kosthold kan føre til overvekt medisiner kan føre rik ivervekt sykdommer som hormonubalanse kan føre til overvekt selv på et bra kosthold. Anonymkode: a4d2b...91d 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det stemmer ikke, Medisiner er årsaken til overvekt! Nå må du slutte med fatshamingen din!Anonymkode: 9b425...481 Det er ikke shaming, dette er for lengst beviste vitenskaplige fakta. Samtidig er det riktig at også medisiner kan føre til overvekt, men de fleste overvektige er det pga. dårlig kosthold og manglende trening. Anonymkode: cbda3...104 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun spiller ikke på sympati - hun shamer andre. Dårlig kosthold kan føre til overvekt medisiner kan føre rik ivervekt sykdommer som hormonubalanse kan føre til overvekt selv på et bra kosthold.Anonymkode: a4d2b...91d Riktig det. At dårlig kosthold gir overvekt er grunnleggende biologi og vitenskap. Og så er det også at annet kan føre til oververvekt. Det første har tydeligvis ikke TS fått med seg. Anonymkode: cbda3...104 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke shaming, dette er for lengst beviste vitenskaplige fakta. Samtidig er det riktig at også medisiner kan føre til overvekt, men de fleste overvektige er det pga. dårlig kosthold og manglende trening. Anonymkode: cbda3...104 Nei det stemmer faktisk ikke, Hoved årsaken til overvekt blant kvinner er overvekt pga medisiner eller hormonellubalanse, kun et fåtall av oss er pga kosthold! Get you facts straight!🤦♀️ Anonymkode: 9b425...481
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det stemmer faktisk ikke, Hoved årsaken til overvekt blant kvinner er overvekt pga medisiner eller hormonellubalanse, kun et fåtall av oss er pga kosthold! Get you facts straight!🤦♀️ Anonymkode: 9b425...481 Nei, det er bare tull. De fleste er overvektige pga. kosthold og lite trening, Anonymkode: cbda3...104 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er bare tull. De fleste er overvektige pga. kosthold og lite trening, Anonymkode: cbda3...104 Nei det er helt feil. Det du gjør nå er faktisk å spre hat, du sprer løgn for og trykke ned andre og er med på og skape et usunt kroppsfokus.. Det er faktisk det siste vi trenger i dag. Du burde ta noen runder med deg selv, for du fremstår faktisk som en skikkelig bitch. Anonymkode: 9b425...481
Helene1982 Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Hvis man ble trent av å henge på KG …
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Hvis man ble trent av å henge på KG … Hadde det vært tilfellet da hadde du vært helt bola💪 Anonymkode: 9b425...481
Helene1982 Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det vært tilfellet da hadde du vært helt bola💪 Anonymkode: 9b425...481 takk? 🦟🦗🦟🦗🦟
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 Det som hadde vært kult er om folk begynner å forstå at skam og negativt selvbilde er en stor faktor for vektøkning og manglende motivasjon til vektnedgang. Ts sine innlegg er ingenting annet enn å påføre andre skam og ppførselen er umoden, barnslig og flaut. Ønsker man at samfunnet skal gjøre en endring så må man begynne med egne fordommer og holdninger, og støtte andre positivt. Anonymkode: cf9be...7d9 8
tøydokka Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 Hæ? Dette må være tull. Har du hjernekapasitet som en kråkebolle? 1
tussi680 Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 Alle må nok få seg noen år på baken og bli utsatt for uheldige ting før en dømmer så hardt. Er ikke smertefritt med sykdommer som henger over en. Er tross alt over 60, har operert nyre 4 gng. epilepsi medisinering hele livet og nå en ting til.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei det er helt feil. Det du gjør nå er faktisk å spre hat, du sprer løgn for og trykke ned andre og er med på og skape et usunt kroppsfokus.. Det er faktisk det siste vi trenger i dag. Du burde ta noen runder med deg selv, for du fremstår faktisk som en skikkelig bitch. Anonymkode: 9b425...481 Det er ikke feil nei, dette er for lengst vitenskaplig bevist og godt kjent for de fleste i samfunnet. Du gjør ingen en tjeneste ved å holde på som du gjør, du bidrar bare til å forsterke inntrykket av at overvektige ikke tar ansvar og kun dikter opp unnskyldninger for å slippe å ta tak i egne problemer. De færreste er overvektige pga. medisiner, hormoner eller psykiske lidelser. Anonymkode: cbda3...104
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke feil nei, dette er for lengst vitenskaplig bevist og godt kjent for de fleste i samfunnet. Du gjør ingen en tjeneste ved å holde på som du gjør, du bidrar bare til å forsterke inntrykket av at overvektige ikke tar ansvar og kun dikter opp unnskyldninger for å slippe å ta tak i egne problemer. De færreste er overvektige pga. medisiner, hormoner eller psykiske lidelser. Anonymkode: cbda3...104 Å herregud er du ferdig nå?. Nei nei nei, det du sier er feil. Medisinering og hormonellubalanse er hoved grunnen til overvekt blant kvinner kan du få det inn i hodet ditt?. Vet du hvor mye trykk du legger på skuldrene til alle de som faktisk sliter med dette med retorikken din?. Skjerp deg!. Anonymkode: 9b425...481 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Skrevet 29. oktober 2022 Det er selvfølgelig veldig gjennomskuelig det du prøver på her TS. Det vitner også om svært lite forståelse for hvordan kommunikasjon og argumentasjon fungerer. Vi som ble overvektige pga medisiner liker å fremheve det - da er det liksom ikke min egen skyld og manglende selvdisiplin. Når det kommer en tråd om at overvektige er late, stygge mennesker som ikke bryr seg om seg selv (og andre virker det som mange mener) så føler jeg for å forsvare meg - jeg gikk på medisiner som gjorde at jeg gikk opp 30 kilo på et halvt år. Medisinene gjorde meg dessuten likegyldig, trøtt og sløv. (zyprexa) Disse stemmene, selv om det gjelder et fåtall overvektige, virker å være i flertall, fordi de andre - de som skammer seg, de hever ikke stemmen i slike innlegg. Dermed virker det som "alle" mener en ting, men det er bare de som stikker hue frem. Dette vil jeg tro de aller aller fleste skjønner, men nå har jeg forklart det til deg også ts, så henger du med i svingene Bare hyggelig. Anonymkode: 0f3c9...bc6 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #19 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor kan man ikke bare spise som man vil hvis man ikke er på medisiner?. Her på KG virker det som medisiner er den eneste grunnen til at man er overvektig. Jeg er en relativt frisk person, trener og passer på kostholdet, men er det egentlig nødvendig? Kan man egentlig bli overvektig hvis man spiser sjokolade og bakevarer hver dag, eller er det bare noe man sier for og "fatshame" andre?. Anonymkode: 9b425...481 Jeg spiste lite og sunt og var aktiv. Vekten gikk opp,opp,opp. Gikk da på medisiner i flere år. Sluttet på medisiner. Spiste og gjorde det samme.Og gikk ned, ned , ned! Anonymkode: 952ce...f30 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #20 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spiste lite og sunt og var aktiv. Vekten gikk opp,opp,opp. Gikk da på medisiner i flere år. Sluttet på medisiner. Spiste og gjorde det samme.Og gikk ned, ned , ned! Anonymkode: 952ce...f30 Ja, dette ☝️ Som jeg prøver å si til noen av de andre med forståelses problemer. Kosthold har lite å si, det helle grunner på hormonelle forandringer og medisinering. Når skal dette bli normal lære? Kan vi ikke alle innse at kosthold ikke har en sammenheng med overvekt?. Blir så oppgitt av dette. Anonymkode: 9b425...481 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå