AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #21 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva gjorde at du "løp deg i hjel" på det gamle kjøkkenet? Anonymkode: 7b1a5...0fb At kjøkkenet var 4 * 5 meter, og alle de tre hovedfunksjonene var i hver sin ende, uten sammenhengende benk mellom 😛 Så der var ingenting gjennomtenkt, bare "størst mulig kjøkken". Anonymkode: 88183...601
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #22 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dette ser jeg på som en selvfølge ☺️ Men om man vil ha vask eller komfyr nærmest der man smører mat, det er jeg usikker på! Anonymkode: 88183...601 Vask Anonymkode: 2996f...2ed
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #23 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi, nå hoppet sitatene sammen her. @Drizzt Jeg ønsker helst ikke overskap, så tanken min er helst 80 cm, eller minimum 60 cm. Og i den seksjonen trenger jeg å ha plass til brød, brødkniv, bestikk. Gjerne med plass ved siden av til asjetter, glass, tallerkner osv. Men ønsker ikke ha serviset for langt unna vasken heller. Vanskelig å bestemme seg! AB94c: Har dere lang avstand? Og hvor smører dere vanlig brødskiver feks? Er der jeg ønsker å få til en flyt Anonymkode: 88183...601 Brødskiver smører vi på en benk som er rett på andre siden av kjøleskapet igjen. Litt lengre fra enn komfyren og kjøleskapet. Mellom komfyr og kjøleskap er det vel rundt 90 cm, tenker jeg, det er en dør på samme veggen som kjøleskapet, den er mellom komfyren og kjøleskapet. Anonymkode: 254a6...94c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #24 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Brødskiver smører vi på en benk som er rett på andre siden av kjøleskapet igjen. Litt lengre fra enn komfyren og kjøleskapet. Mellom komfyr og kjøleskap er det vel rundt 90 cm, tenker jeg, det er en dør på samme veggen som kjøleskapet, den er mellom komfyren og kjøleskapet. Anonymkode: 254a6...94c Må bare korrigere meg litt på avstand mellom komfyr og kjøleskap. Det er nok nærmere en meter enn 90 cm. Anonymkode: 254a6...94c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #25 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At kjøkkenet var 4 * 5 meter, og alle de tre hovedfunksjonene var i hver sin ende, uten sammenhengende benk mellom 😛 Så der var ingenting gjennomtenkt, bare "størst mulig kjøkken". Anonymkode: 88183...601 Men med gode rutiner slipper man å løpe. Unntaket er som jeg skriver oppvaskmaskin-oppvaskkum-oppbevaring. Kjøleskap er jo noe du kan plukke ut av til hvert måltid. Ting som skal i søpla samler jeg i en liten bolle. Kutter alt først, begynner så å steke. Stabler ting som skal i oppvaskkummen i stedet for å ta turen dit for hver ting jeg har brukt. Anonymkode: 7b1a5...0fb
Drizzt Skrevet 30. oktober 2022 #26 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oi, nå hoppet sitatene sammen her. @Drizzt Jeg ønsker helst ikke overskap, så tanken min er helst 80 cm, eller minimum 60 cm. Og i den seksjonen trenger jeg å ha plass til brød, brødkniv, bestikk. Gjerne med plass ved siden av til asjetter, glass, tallerkner osv. Men ønsker ikke ha serviset for langt unna vasken heller. Vanskelig å bestemme seg! AB94c: Har dere lang avstand? Og hvor smører dere vanlig brødskiver feks? Er der jeg ønsker å få til en flyt Anonymkode: 88183...601 Jeg har ikke overskap, selv om jeg savner dem noen ganger. Jeg har et 80cm skap mellom kjøleskapet og vasken med 2 store skuffer. En slik løsning kan være aktuell for deg hvis du vil ha noe du trenger til brødsmøringen akkurat der. Ellers har jeg oppvaskmaskin på den andre siden av vasken og et 60cm skap ved siden av før hjørneskapet. Så tegningen min er kun for å illustrere at det er skap mellom kjøleskap og vask og hvor ting er plassert på kjøkkenet. Det er ikke målbart for å måle avstand 😄 Jeg har ikke designet kjøkkenet, vi kjøpte huset med denne løsningen, men tenker om et par år hvis alt går greit å pusse opp og kanskje småendre litt på planløsningen. Du må tenke på hvordan du ville brukt det, hvordan ting flyter på kjøkkenet og hva du har behov for hvor. Det er ikke sikkert andres løsninger passer dine vaner og behov
Gjest ti10 Skrevet 30. oktober 2022 #27 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg vil si at det kommer litt an på stort rommet er. Jeg har som oftest hatt kjøleskap i nærheten av komfyren, selvsagt ikke helt inntil, men sånn at jeg kan snu meg og/eller ta et skritt og ta det jeg trenger fra kjøleskapet til komfyren. Da har det enten vært et smalt rom, eller at komfyren er på langsiden og kjøleskapet på kortsiden. Det fungerer veldig fint. Det jeg kunne ha tenkt meg som jeg ikke har, er arbeidsbenk ved siden av komfyren, slik at det flyter bedre med kutting og skjæring før koking og steking.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #28 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men med gode rutiner slipper man å løpe. Unntaket er som jeg skriver oppvaskmaskin-oppvaskkum-oppbevaring. Kjøleskap er jo noe du kan plukke ut av til hvert måltid. Ting som skal i søpla samler jeg i en liten bolle. Kutter alt først, begynner så å steke. Stabler ting som skal i oppvaskkummen i stedet for å ta turen dit for hver ting jeg har brukt. Anonymkode: 7b1a5...0fb Jeg synes det er skummelt å bære en kjele kokende vann tvers over kjøkkenet med barn og hunder løpende i beina, uansett hvilke rutiner jeg har 😛 Anonymkode: 88183...601
Taluno Skrevet 30. oktober 2022 #29 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du synes ikke det blir mye å gå til pg fra kjøleskapet når du lager mat? Sånn for å hente smør, sette inn igjen smør, hente fløte, bortom vasken og skylle desilitermålet, og så til kjøleskapet for å sette inn igjen osv? Anonymkode: 88183...601 Nei, jeg henter ut det jeg trenger når jeg lager mat, og setter inn etterpå, og prøver unngå åpne og lukke kjøleskapet mange ganger. Setter ikke inn f.eks smør og fløte før maten er ferdig. Vet jo aldri om jeg trenger litt mer eller ikke. Desilitermål skyller jeg svært sjeldent men jeg lager mat, samme med andre redskaper.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #30 Skrevet 30. oktober 2022 Har brødboks og brødfjøl mellom kjøl og koketopp, smører mat der, eventuelt på kjøkkenøya. Har god benkeplass på høyre side av koketopp til å lage middag på, og kan eventuelt bruke kjøkkenøya til dette også. Anonymkode: 26f33...9bd
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #31 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har brødboks og brødfjøl mellom kjøl og koketopp, smører mat der, eventuelt på kjøkkenøya. Har god benkeplass på høyre side av koketopp til å lage middag på, og kan eventuelt bruke kjøkkenøya til dette også. Anonymkode: 26f33...9bd Meg igjen her. Må legge til at det som er superkjekt med denne løsninga, er at jeg kan stå på så og si samme plassen og plassere alt i skapene når jeg tømmer oppvaskmaskinen! Anonymkode: 26f33...9bd
Drizzt Skrevet 31. oktober 2022 #32 Skrevet 31. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Meg igjen her. Må legge til at det som er superkjekt med denne løsninga, er at jeg kan stå på så og si samme plassen og plassere alt i skapene når jeg tømmer oppvaskmaskinen! Anonymkode: 26f33...9bd Det som ikke er kjekt med denne løsningen er at du ikke har noe benkeplate mellom kjøleskap og ovn. Det er så upraktisk som det kan bli. Bare sånn en kommentar. Ellers god benkeplass resten av kjøkkenet. Endret 31. oktober 2022 av Drizzt
Helene Skrevet 31. oktober 2022 #33 Skrevet 31. oktober 2022 Har skjønt, det skal være et triangel. Vask, kjøleskap, og komfyr. Har ikke dette i dag. Greier å lage mat lell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå