Gjest Hipparchia Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Hvor ofte ammet barnet deres når det var 10 mnd, 12 mnd, 15 mnd, halvannet år, osv. ?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 10 mnd og 12 mnd Før frokost Før lunsj (ved 10 mnd) Før middag Før kvelds/ Ammet i søvn + ved behov. Trøst/kos 15 mnd Morgen og Ammet i søvn + ved behov. Trøst/kos Når baby var 16 mnd sluttet han plutselig en dag. Ville plutselig ikke ha pupp. Gjorde ikke noe for å pushe på, tok det som et tegn på at han var ferdig. Litt sårt, men var fint å slippe å avvenne og ta fra han puppen. Anonymkode: 96ec5...e43 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Etter barnehagestart var det stort sett om morgenen (når hun kom opp i senga vår i femtida, da kunne hun sove til 7-8 😅), før leggetid, og ofte etter barnehagen eller noen annen tid hun var ekstra trøtt eller lei seg og trengte litt kos. Etter at hun fylte to ammet vi stort sett bare når hun ba om det, og da ble det gradvis sjeldnere. Sluttet helt når hun var ca 2 1/2, da var jeg også blitt gravid med lillesøster og melka begynte å forsvinne. Anonymkode: ad141...fef
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Etter barnehagestart (11 mnd) ble det bare morgen, kveld og natt. Jeg tror vi hadde et måltid etter barnehagen en liten stund, men det ble kuttet raskt. Ca 16 mnd kuttet vi morgenmåltidet, fordi jeg begynte med tidligskift på jobb. Ingen problem. Nattmåltidet forsvant gradvis, og ved 20 mnd var det bare ved sykdom eller mareritt. Samtidig begynte vi å jobbe for å gjøre barnet uavhengig av kveldsamming for å sove. Det fungerte så lenge jeg var et annet sted, men hvis jeg la ham måtte puppen ut. En måned etter toårsdagen var jeg gravid igjen, så da var det tomt. Vi snakket mye om at barnet hadde drukket opp melka, og var blitt stor. Anonymkode: 1c321...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå