Gå til innhold

Skulder dovner/sovner - karpaltunnelsyndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i hele andre og til nå i tredje trimester hatt en høyre skulder som sovner kanskje 3-4 dager i uken ved leggetid. Det begynner å prikke og så føles det veldig tung og blir «dradd ned» i madrassen, og sovner ordentlig. Er det en slags variant av karpaltunnelsyndrom? Har ikke merket noe i venstre skulder/arm/hånd eller resten av høye arm/hånd. Evt noen som har opplevd det samme og vet hva det er?

Anonymkode: 6b12a...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det slik hele tiden + nedover armene også. Det blir verre ved graviditet. Fikk sjekket det på sykehus for noen år siden. Skyldes trange forhold rundt nervene, på samme måte som karpalltunnel ja. Når du er gravid får du ekstra vann i kroppen som gjør det trangere rundt nervene. Det går mest sannsynlig over etter fødsel. Lurt å snu seg/endre stillingen. Blir den liggende å "sove" lenge kan det gi skade. Og ta det gjerne opp på neste kontroll hos jordmor/lege, kanskje de har flere råd til deg enn jeg har.

Anonymkode: f21d2...598

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har det slik hele tiden + nedover armene også. Det blir verre ved graviditet. Fikk sjekket det på sykehus for noen år siden. Skyldes trange forhold rundt nervene, på samme måte som karpalltunnel ja. Når du er gravid får du ekstra vann i kroppen som gjør det trangere rundt nervene. Det går mest sannsynlig over etter fødsel. Lurt å snu seg/endre stillingen. Blir den liggende å "sove" lenge kan det gi skade. Og ta det gjerne opp på neste kontroll hos jordmor/lege, kanskje de har flere råd til deg enn jeg har.

Anonymkode: f21d2...598

Tusen takk for svar! Ja har skrevet det ned slik at jeg skal huske å spørre jordmor neste gang 🙈 jeg har tenkt at jeg ikke har noe vann i kroppen siden det ikke er synlig, men det skal vell ikke mye til før det klemmer mer på nerver ja, så det gir jo mening!

Anonymkode: 6b12a...6ab

Skrevet

Sliter også med dette hele tiden og særlig nå i svangerskapet. 

Hvis jeg er våken får jeg en slags prikking bak i skulderbladene, som om huden sovner. Blir også fort nummen i fingrene hvis jeg strikker, triller eller gjør andre ting med armene litt opp. 

På natta sovner ofte hele armen og 4 av fingrene og jeg blir liggende å vri meg hele tiden. Har ikke sjekket dette nå, men det er utrolig slitsomt.

Anonymkode: 69863...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...