Gå til innhold

Toro stroganoff til 5 voksne

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet det er enkelt å lage biff stroganoff fra bunn, men vil gjøre det ekstra enkelt denne gang da jeg inviterte litt på impuls på kort varsel kvelden før. Dermed trenger jeg tid til rydding, vask og diverse utenom på kort tid. 

Hvor mange Toro poser trengs til 5 voksne hvor 2 er storspisere og 3 er småspisere. Holder det med 1,2 kg kjøtt? Har tenkt å ha oppi ekstra paprika, sjampinjong,og løk. Holder det med en løk, 2 paprika og ca 10 Sjampinjong?  

Når jeg har servert 3 voksne tidligere har det holdt med 1 pose, 1 paprika og 5-6 store sjampinjonger. Har også pleid å ha oppi brokkoli bunter for en sunnere vri og samboer og jeg elsker denne kombinasjonen. Men kanskje noen rynker på nesen av dette fordi det ikke hører med oppi en stroganoff. Hva tenker dere?

Grunnen til jeg stråler usikkerhet her er at vi ikke kjenner dem vi skal invitere sånn kjempegodt. De har ikke vært hos oss før, og jeg stresser litt sosialt generelt. Så dermed er jeg mindre trygg og redd for å feile. Lage noe som ikke er godt, være ‘husblind’ dormrot og skitt osv. Stresser nok unødvendig. Men maten vil jeg skal være bankers. Er redd for å servere for lite, men vil likevel ikke overdrive.

Takk for alle råd og tips☺️

Anonymkode: ae206...0e6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1626551-toro-stroganoff-til-5-voksne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stroganoff Toro-gryte er jo ikke akkurat som hjemmelagd stroganoff, så jeg tenker at du helt fint kan kalle det biff-gryte istedenfor og ha oppi de grønnsakene du selv foretrekker, som brokkoli. 

1,2 kg kjøtt skulle holde fint det😊 Grønnsaksmengden du skriver opp skulle også holde bra, for ellers risikerer du at det blir for mye av disse grønnsakene. Det kan godt tenkes at det holder med en paprika. Det er vel heller ikke en grønnsak som normalt er i stroganoff? Så kan du ha oppi litt brokkoli i tillegg. Det høres ut som gode grønnsaker til en biffgryte, og personlig elsker jeg kombinasjonen av biff og brokkoli. 

Er du redd for at det skal bli for lite, kan du servere godt brød og smør til. Og potetmos er mer mettende enn ris (vet ikke hva slags tilbehør du har tenkt da). Men potetmosen må du i så fall lage selv, for disse posemosene syns jeg ikke at passer seg i et selskap😅

Anonymkode: 09088...76f

• Liker 1
  • Hjerte 1

Også spurte du om antall poser; 2 poser vil nok være nok til 5 voksne, hvor 2 spiser mye mens 3 spiser lite. Er du bekymret, kan du lage 3 poser, så har du og samboeren din rester dagen derpå til lunsj eller middag (alt ettersom hvor mye som er igjen).

Anonymkode: 09088...76f

• Hjerte 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...