Gå til innhold

Hvis ei venninne blir sur på deg ved en misforståelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og du blir lei deg og begynner å gråte. Er det en hersketeknikk?

Anonymkode: aae45...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gråting i den settingen kan ubevisst være et "se hvor lei meg jeg er nå"-signal, og da kan det være en form for manipulasjon/hersketeknikk.

Anonymkode: 14cc9...0d6

• Nyttig 1
Skrevet

Nja, det kan være noen som bruker det som hersketeknikk. Men om man blir oppriktig lei seg og begynner å gråte, er det ikke hersketeknikk. Da er det følelser.

Anonymkode: cd971...284

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Kommer an på hvorfor du gråter. Kan være hersketeknikk, eller bare litt emosjonell ustabilitet.

Anonymkode: f30cf...037

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi fleipet sammen som vi alltid gjør, må jo si at hun i utgangspunktet er mye mer fleipete enn meg. Ja jeg ble satt ut og lei meg. Var så ekstremt mange og vonde ord hun kom med.

Og måten det ble sagt på. Var flere til stede de gikk jo i sjokk. Er folk lagt av stein om de ikke reagerer på det? Hun var veldig på etterpå at dette skulle vi bare glemme, ikke lett later som ovenfor henne. Men, vokter mine ord eller sier minst mulig fremover. Overhodet ikke ment vondt fra min side ble lei meg og tårene kom.

Skrevet

Det er herskete å straffe noen for tull og tøys bare fordi man vil herske over vedkommede ja. 

Anonymkode: 574a8...ad3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er herskete å straffe noen for tull og tøys bare fordi man vil herske over vedkommede ja. 

Anonymkode: 574a8...ad3

Skjønner bare ikke hvorfor hun plutselig skulle ønske å herske ovenfor meg?

Skrevet

Nei 

Anonymkode: ef56c...580

Skrevet

Tvilsomt at jeg hadde begynt å gråte om noen ble sur over en misforståelse. 

Anonymkode: 438c6...994

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Vi fleipet sammen som vi alltid gjør, må jo si at hun i utgangspunktet er mye mer fleipete enn meg. Ja jeg ble satt ut og lei meg. Var så ekstremt mange og vonde ord hun kom med.

Og måten det ble sagt på. Var flere til stede de gikk jo i sjokk. Er folk lagt av stein om de ikke reagerer på det? Hun var veldig på etterpå at dette skulle vi bare glemme, ikke lett later som ovenfor henne. Men, vokter mine ord eller sier minst mulig fremover. Overhodet ikke ment vondt fra min side ble lei meg og tårene kom.

Fleipete på andres bekostning? ... Mobbing kalles det, og med humor så er det manipulasjon og med at du skal glemme det så blir gaslighting. Er noen uheldige trekk å ha i "venner", folk som liker å skade andre, som gjør det repetativt, som ler og i hvertfall ikke sier unnskyld etterpå. Skumle saker. Sleipt. Det er lov å gå. Ikke la giftige folk på tak på deg. Det fortjener du ikke.

C2PiGVHUAAA52c2.jpg

Anonymkode: a2160...d38

Skrevet

få*

Anonymkode: a2160...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...